Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te Koop: Frame Snel Expedition 26 inch Rohloff 54 - 60 cm - Forum Wereldfietser

Te Koop: Frame Snel Expedition 26 inch Rohloff 54 - 60 cm

Randonneur frame Snel Expedition voor 26 inch wielen met Rohloff Naaf. Geweldig fijn stalen frame, handgemaakt.
De zadelbuishoogte is 54 cm en is 60 cm bij het balhoofd.
De bovenbuis is 58 cm lang, waardoor de rechtuit stabiliteit goed is.
Staal is veel flexibeler en comfortabeler dan alu. Op het frame zijn bevestigingspunten voor 3 bidons, een ringslot, spatborden, middenstandaard en bagagedragers voor en achter. Kabelgeleiders zijn voorbestemd voor Magura HS33 hydraulische remmen. Remkabels zijn ook mogelijk, want de rembevestiging is voor Shimano en Magura.
Balhoofdlager is Shimano STX. Er is ruimte voor ruim 2 inch dikke banden.
De achterpadden zijn de orginele Rohloff, het beste wat er is.
Belangrijk om te weten is de bevestiging en maten van vooras, balhoofd, cranck, zadel en stuur gewoon standaard zijn, zodat je er alle goed verkrijgbare onderdelen voor kunt kopen. Ook kun je door andere achterpatten te kopen de fiets uitrusten met bv een Shimano groep. Dat scheelt weer in het budget.

Door nekklachten na een whiplash door een auto ongeluk moest ik helaas naar een korter frame. Met spijt in m´n hart moet ik dit mooie frame van de hand doen.
Bij Snel Utrecht is dit frame nog steeds te koop, en kost € 950,-.
Bouwjaar 2005, in totaal 5000 km mee gefietst, geen valpartijen.

Vraagprijs € 500,-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Staal is veel flexibeler en comfortabeler dan alu. Lees ook het artikel
en het artikel zegt:
De reden om staal te kiezen zit een beetje tussen de oren, het is meer een op nostalgie gebaseerde keuze. :lol: :lol: :lol:
Om vervolgens nog met de volgende opmerking te komen:
Toch is men er algemeen over eens dat staal iets comfortabeler fietst...
De voorkeur voor staal is inderdaad erg persoonlijk, hoewel er toch best veel framebouwers en fietsenmakers zijn die de stalen frames in het topsegment plaatsen, dus niet aan de onderkant..... Trek je conclusie. Overigens staat het artikel helaas niet meer op de site van OP PAD. De vraagprijs heb ik verlaagd.Wie doet er een serieus bod??
Hallo

Het frame is gemaakt voor jouw lichaamsbouw neem ik aan. Zo ja wat zijn je fietsmaten.

Groet.
Bert
Mooi frame. Ik zou me niet druk maken over opmerkingen in Op Pad. Ik heb ze nooit op erg veel kennis van fietsen kunnen betrappen. Staal en alu maakt inderdaad verschil - dat zit echt niet alleen tussen de oren. Wat ze lekkerder vindt moet je zelf weten.
Wim