Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop Ergon GC-2 gripshift / Rohloff verkocht - Forum Wereldfietser

te koop Ergon GC-2 gripshift / Rohloff verkocht

Euh, bij ons spiksplinternieuw voor € 19,-: http://www.vakantiefietser.nl/webshop/e ... andvatten/

Wij halen ze vaak van idworxen af en zetten er naar wens van de klant andere handvatten op. We hebben er nog meer dan genoeg.
Ik vind die handvatten van Ergon waardeloos omdat ze na een aantal maanden beginnen te 'slijmen', zeker in hitte en vocht. Voor je weet zijn het dan 'handvaten'.
Bovendien snap ik nooit waarom de Rohloff zijde korter is waardoor je met je handen altijd halverwege de rohloff grip zit. Zeker op de lange routes moet je kunnen varieren. Ik koop dan ook altijd gelijke maat maar heb nu maar eenvoudige van Simson (of was het Samson?) gekocht voor 9 euri.

Als Ergon dat slijmprobleem kan oplossen koop ik ze weer.
Rob W
Twee jaar geleden heeft Ergon de rubbercompound aangepast en ik hoor sindsdien deze klacht nog maar zelden. Wel raad ik aan om je handen af te spoelen als je je hebt ingesmeerd met zonnemelk. Rubber en olie gaan niet altijd even goed samen :x
Rob, dat probleem wat jij beschrijft, heb ik ook ondervonden.
Handvat aan de zijde van de Rohloff schakeling heb ik vervangen door de langere versie, die ook aan de linkerkant zit.
Probleem is alleen dat bij een langer handvat aan de rechterzijde deze bij sommige sturen dan niet meer past. Je zit niet alleen met de Rohloffschakeling maar ook met de handremgreep.
Ik heb dit opgelost door een klein stukje van het handvat af te snijden, uiteraard wel eerst goed uitmeten!!
Frits
Frits schreef:Rob, dat probleem wat jij beschrijft, heb ik ook ondervonden.
Handvat aan de zijde van de Rohloff schakeling heb ik vervangen door de langere versie, die ook aan de linkerkant zit.
Probleem is alleen dat bij een langer handvat aan de rechterzijde deze bij sommige sturen dan niet meer past. Je zit niet alleen met de Rohloffschakeling maar ook met de handremgreep.
Ik heb dit opgelost door een klein stukje van het handvat af te snijden, uiteraard wel eerst goed uitmeten!!
Frits
Frits. et. al.

Ik heb van rechts naar links (aan rechterzijde stuur): breed handvat, rem en dan pas rohloff handvat. Stelschroefje van remgreep (als je dat niet nodig heb) er af halen want anders kom je met je knokkels daar steeds tegen aan. Bovendien heb ik op twee manieren verstelbare bar-ends.
Rob W