Additionally, paste this code immediately after the opening tag: repareren Ortlieb naden - Forum Wereldfietser

repareren Ortlieb naden

Wie heeft ervaring met het repareren van de naden van Ortlieb tassen?

Mijn koeriertas heeft zijn beste tijd gehad, wat niet erg is omdat ik geen fietskoerier meer ben, maar het is wel nog steeds een handige boodschappentas ;)

Onderaan is een naad aan het loslaten. De tas hoeft niet meer 100% waterdicht te zijn, maar als ik de tas nog een tijdje kan blijven gebruiken zou dat leuk zijn.

Sjors
Ik ben erg onder de indruk (en dat ben ik niet vlug) van Tear-Aid (http://www.tear-aid.nl). Hier heb ik onlangs een rugzak met gerepareerd, en de scheur (die soms behoorlijk onder spanning komt te staan) houdt voorlopig uitstekend.

Ik heb ooit een Ortliebtas proberen te herstellen met materiaal dat daarvoor bedoeld was, dat bleek - op een vervelend hoekje - bijna onmogelijk. Met Tear-Aid zou me dat volgens mij wel lukken.
Dan moet je wel type A hebben waarschijnlijk.
En als ie niet waterdicht meer hoeft te zijn dan kan b.v. een schoenmaker hem ook wel goed repareren, wordt ook met canvastassen veel gedaan.
Wij hebben backroller classic achter tassen, erg oude
Bij twee van deze tassen begon ook een naad te scheuren, op een hoek bij de rails, ik heb ze 8000 km terug gerepareerd en dat was nu pas weer nodig.
Gewoon naald en draad gepakt en aan elkaar genaaid, daarna zou je misschien seamseal erop kunnen doen, heb ik niet gedaan.
Succes

Karin en Marten
Ik heb me wat vergist volgens mij bij de types van Tear-Aid. Al zal type A waarschijnlijk wel werken voor vanalles-en-nogwat (als het hetzelfde is als SeamGrip qua samenstelling), het is in principe voor PU-materialen zoals de plus-lijn van Ortlieb.
De Classic-lijn (het gladde "vrachtwagendoek") heeft een PVC-coating, wat zou duiden op het gebruik van type B van Tear-Aid.

SeamGrip® kan voor vanalles; zelfs m'n zonnebril-glazen van m'n Oakley heb ik in Cusco weer vastgelijmd aan het bril-frame.