Naar aanleiding van het topic 'Fiets in vliegtuig steeds duurder' deed Peter de Rijk de suggestie een apart topic te starten met over ervaringen met fietsvervoer in het vliegtuig. Ik wil wel een aardige anektode schrijven over wat me verleden jaar is overkomen.

Datum: juni 2005
maatschappij: Bulgaria Air
traject: Varna (BG) - Schwerin-Parchim (D)
verpakking fiets: geen
totaal ingecheckt gewicht: 20 kg bagage + 20 kg fiets (dus 20 kg overgewicht)
kosten: 59 euro voor de vlucht, 40 euro voor de fiets :(
opmerkingen:

Ik had de vlucht via internet geboekt en had gelezen dat de fiets 15 euro extra kostte. Wat ik niet wist was dat dit alleen voor de vluchten vanuit Duitsland gold ri Bulgarije, dat door een andere maatschappij werd verzorgd.
Protesteren aan de balie hielp niet, ik moest 4 euro per kg bijbetalen, gelukkig keek men niet op een kilootje of 10 dus werd het 40 euro extra ipv 80. Omdat ik de vlucht last minute had geboekt had men verzuimd me op de passagierslijst te zetten. Toen ik in het Duitse Parchim aankwam, meer een loods dan een vliegveld, keek men me verbaasd aan of ik van de maan kwam. Bleek het helemaal geen officiele grensovergang te zijn en bleek ik in een vlucht te zitten van een select reisgezelschap. Enfin, na veel overleg kon ik toch mijn reis vervolgen...

Zie mijn site voor wat foto's.

PS De website van de Duitse reisorganisatie waar ik de vlucht had geboekt bestaat nog steeds, http://www.air41.de/ , dus let op bij het boeken :oops: