Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop klassieke Batavus racefiets "Criterium" - Forum Wereldfietser

Te koop klassieke Batavus racefiets "Criterium"

Voor de liefhebbers: Racefiets uit begin jaren 80 6 speed.
Frame 59 cm en in goede staat
Uitgerust met een voledige Shimano 105 groep en Weimar velgen
Moet wel wat aan gesleuteld worden.
Heb ik hem toch nog in de verkeerde rubriek geplaats :oops:
Staat dus te koop! :(
Kunnen de moderators dit aanpassen :roll:
Dirk
dik5 schreef:Voor de liefhebbers: Racefiets uit begin jaren 80 6 speed.
Frame 59 cm en in goede staat
Uitgerust met een voledige Shimano 105 groep en Weimar velgen
Moet wel wat aan gesleuteld worden.
Als ik de juiste folder gevonden heb:
Best aardig frame uit Reynolds 531 C, SIS commandeurs op de onderbuis, wit zadel, toeclips en in blauw wit of rood -wit . Horizontale padden maar geen spatbordoogjes Batavus wou er ƒ1349 voor hebben ;)
Velgen van Weinmann :roll:
Hoi Marten,
Heb hier de blauw-witte variant.
De padden zijn niet horizontaal ( 45gr) en er zitten wel spatbord-oogjes op.
Er zitten orginele toeclips pedalen op die ik vrijwel nooit heb gebruikt
De liefhebber mag hem voor 50 euro ophalen
Dirk
Voor veel fietsers hier ontbreekt nog een stukje informatie: zitten er remmen op met modernere 49 mm hoeven of de vroeger gangbaarder 57 mm? Met dat laatste kun je net wat bredere banden gebruiken, en dat maakt zo'n fiets heel geschikt voor snelle tochten met een klein beetje bagage.
wim
Ik neem aan dat je de breedte maat tussen de rempadden bedoeld ,zonder gemonteerde remblokjes?! :roll:
Die is inderdaad 57 mm :)

groetjes Dirk
Nee de hoogte tussen schoentjes en vorkkroonbout.
Wim
Ohhh, :roll:
Gemeten tussen hart kroonvorkbout en hart sleufgaatjes waar de remblokjes komen is dat ongeveer 50mm :( ?
Kunnen de blokjes nog lager? Een andere manier om het te bekijken is te zien wat de breedste banden zijn die nog passen. Onder 49 mm remmen is dat hoogstens en als je geluk hebt 28 mm zonder spatborden. Onder 57mm passen zelfs met spatborden nog 30-32 mm banden. Spatborden en iets bredere banden maken zo'n oude racefiets ineens heel wat geschikter voor snel touren dan een moderne racefiets.
Wim
De blokjes kunnen nog wel een stuk lager omdat er vrij lange sleufgaten inzitten.
Ik weet bijna zeker dat 30mm banden geen probleem zal zijn
Helaas niet mijn maat, maar het maakt het tot een interessante fiets voor wie wil experimenteren met een fiets voor snelle ultralight vakanties. IRD maakt nog freewheels voor 6 sp, zoals 14-32.
Wim
Verkocht!!
Kan gesloten worden