Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lekkende rohloff - Forum Wereldfietser

lekkende rohloff

Ha mensen,

Ik heb onlangs het achtertandwiel vervangen. Thanks overigens M-gineering voor tip stukhout+oudeketting, werkt perfect! Omdat ik ook mijn ketting wil vervangen en deze nog even moest kopen, heeft het wiel twee dagen plat gelegen met de externe schakelbox van de rohloff-naaf naar beneden. Nu is de olie uit de naaf gelopen. Het lijkt me niet in orde. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?


Groetjes, R
Lag hij met het tandwiel los of eraf?
Volgens mij zorgt het tandwiel voor de afdichting. Dus als je de olie vervangt of aanvult en dan het tandwiel er weer goed op draait, zou het probleem verholpen moeten zijn.
Hoi Hans,

het wiel lag met het tandwiel erop en vast. Bovendien lag het wiel met het tandwiel naar boven, dus daar kan het niet uitgelekt zijn. Ik dacht in eerste instantie dat het wellicht komt omdat het wiel plat ligt. Maar jah, het kan toch niet zo zijn dat als de fiets een tijdje pla t ligt de rohloff leeg loopt.

Groetjes, Roos
rewind schreef:Hoi Hans,

het wiel lag met het tandwiel erop en vast. Bovendien lag het wiel met het tandwiel naar boven, dus daar kan het niet uitgelekt zijn. Ik dacht in eerste instantie dat het wellicht komt omdat het wiel plat ligt. Maar jah, het kan toch niet zo zijn dat als de fiets een tijdje plat ligt de rohloff leeg loopt.

Groetjes, Roos
Een Rohloff die echt dicht is is zeldzaam, olie zweten doen ze eigenlijk allemaal tot ze leeg zijn ;) Er is een reden dat Rohloff ze zonder olie levert.

Als je er normaal geen last van hebt zou ik me niet zo druk maken. Afhankelijk van waar het langs lekt ligt het aan een schroefje wat er bij oude versies niet inzit, de keerring, de papierpakkingen of een O-ring in het inwendige
[quote="rewind"]Ha mensen,

Ik heb onlangs het achtertandwiel vervangen. Thanks overigens M-gineering voor tip stukhout+oudeketting, werkt perfect!
-------------

Kun je wat over die tip uitleggen of is goeie raad duur, want ik gebruik gewoon de kettingzweep

Mijn rohloff zweet ook een beetje bij hoge temperaturen (paar druppeltjes per dag en 's nachts niet meer). Fietsenmaker stelt dat dat geen kwaad kan. Lekken is een andere zaak. Rob
Oke, thanx voor de respons. Ik ga de naaf eerst maar weer eens vullen en zie ik wel of de olie er inblijft.

voor de nieuwsgierige onder ons. Er valt niet heel veel meer uit te leggen ove r de tip van Marten, behlave dat je met een stuk hout, ijzerdraad en oude ketting een kettingzweep kan maken :lol: .
Oh, dat bedoelt ie. Rob