Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp gezocht: vervangen tandwielen voor en achter - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hulp gezocht: vervangen tandwielen voor en achter

Ok, even concreet ga ik dus (als ik het goede vind) bestellen:

cassette: shimano deore XT 11/32
ketting: shimano HG53/HG73/HG93 >> ga maar voor de HG 93
kettingblad: Shimano kettingblad set 22-32-44t

+ dan wat gereedschap.

Ok, zonder tegenbericht ga ik hier na op zoek.
Leuk!
Iedereen (inclusief Mattie9000) bedankt!!
Keep you informed!
ik wilde juist leren hoe ik dit soort dingen zelf kan doen.
Dit boek zou je in principe enigszins op weg moeten kunnen helpen:

Afbeelding

ff op afbeelding klikken


Anders hier een pdf ve ander goed boek.. Hoewel volgens sommigen beetje overkill :lol:


succes


Enne, mbt de ketting: shitmano is zeker niet zaligmakend. Zelfde kan gezegd worden van hun kettingbladen..
Deze zijn absoluut sterker!!

Goed, dat wilde ik nog ff kwijt.. 8)
Om eerlijk te zijn heb ik nooit kunnen merken dat XT cassettes langer meegaan dan Deore. Wel zijn ze veel duurder. Let op dat je hetzlefde aantal kranjes krijgt als er nu op zitten (9 speed moet 9 speed blijven etc). Bij kettingen heb ik wel veel verschil gemerkt, al is het moeilijk het anecdotische te ontstijgen. Ik denk dat Sram de beste maakt, en dat is belangrijk omdat het de ketting is die al slijtend de dure cassette opeet. Bij voortandwielen is denk ik ook aardig wat verschil. TA maakt in mijn ervaring de beste. De keus is wel heel groot, dus kijk goed uit dat je de juiste steek/boutcircel en het juiste aantal bouten koopt.
Als je voortandwielen echt alle drie tegelijk versleten zijn is het ook een goed moment te bedenken of je tevreden bent over je cranks. Heb je moderne Shimano cranks met externe lagers dan kan dit een goed/goedkoop moment zijn over te stappen op een degelijker traditioeel crankstel met vierkante as.
Wim
Matthie9000 schreef:- nieuwe ketting
deze moet overéén komen met het aantal tandwielen achter, bijv. 9-speed
Nee, hoor. Weight-weenies zetten vrolijk een 9v ketting op een 8v aandrijving, of 10v op een 9v fiets.
Wim schreef:Om eerlijk te zijn heb ik nooit kunnen merken dat XT cassettes langer meegaan dan Deore. Wel zijn ze veel duurder.
Bij hogere Shimano groepen (Ultegra, XT en daarboven) ga je steeds meer bijbetalen voor gewichtsbesparing, en steeds minder voor kwaliteit/degelijkheid.

.tsooJ
Om eerlijk te zijn heb ik nooit kunnen merken dat XT cassettes langer meegaan dan Deore.
idd
Zelf heb ik wat dat betreft goede ervaringen met de cassettes van SRAM en die zijn - meestal - te combineren met materiaal van shimano :idea: