Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto's van wereldfietsen - Forum Wereldfietser

Foto's van wereldfietsen

Hoi!

Ik weet niet precies onder welk onderwerp dit past dus dan maar hier :)

Ron van crazyguyonabike.com heeft nu een fotopagina waar je een foto van je reisfiets kunt plaatsen. Er zijn een paar eisen maar daar valt heel goed mee te leven.

1) The bike must have panniers on the front and back.
2) The photo must be very large and nice like those in the gallery already.
3) The photo must be taken outside and on tour and the bike must be fully visible.
4) Give the owner first name, where the tour was and maker of bike and bike series/model.

Er staan al aardig wat fietsen op om te bewonderen. Het is heel erg goed voor het opdoen van ideeen en voor de reislust. Alleen ontbreken nu de Hollanders nog dus kom op met jullie fietsen :)

Adres van de site: http://www.fullyloadedtouring.com

Fiets de wereld,

Whisky
whisky schreef:Hoi!

1) The bike must have panniers on the front and back.
voortassen? Dit zijn geen fietsers maar sleepkevers! Daar wil je toch niet bijhoren :D
m-gineering schreef:
whisky schreef:Hoi!

1) The bike must have panniers on the front and back.
voortassen? Dit zijn geen fietsers maar sleepkevers! Daar wil je toch niet bijhoren :D
Maarten,
Omdat jij een fiets kunt maken hoef je nog niet zo minachtend over fietsers met voortassen te praten.
Ik wil je de kost geven voor de fietsers die met voortassen fietsen!
Ik ben blij dat ik bij de fietsers hoor met voortassen!

Hallo Jordan,

trek het je niet aan. Het is grappig bedoeld, vandaar ook die smiley. Misschien zit er een serieuze ondertoon in, maar ik verbaas me ook wel eens wat sommige meenenen, everything but the kitchen sink zoals de Engelsen zeggen. Alles wat je thuis laat is meegenomen :-)

Frank schreef:Hallo Jordan,

trek het je niet aan. Het is grappig bedoeld, vandaar ook die smiley. Misschien zit er een serieuze ondertoon in, maar ik verbaas me ook wel eens wat sommige meenenen, everything but the kitchen sink zoals de Engelsen zeggen. Alles wat je thuis laat is meegenomen :-)
Maar als je eenmaal onderweg bent en spieren hebt gekweekt let je meestal (is mijn ervaring) niet meer op de kilo meer of minder.

Maar ik heb ook liever een boek en mp3 speler of een stoeltje. Dan dat je deze dingen moet missen om kilo's te besparen.

Hoi!

Ai, de tassen, de tassen. Dat is altijd een heikel debat :)

Of je met voor- of achtertassen, met beide of met een BOB rijdt is natuurlijk afhankelijk van wat je onderneemt en hoeveel je mee wilt nemen.
Voor een simpele tour met overnachting in hotels zijn alleen achtertassen voldoende maar soms ook niet. Hangt er vanaf waar je tijdens je tour waarde aan hecht.
Ben je onderweg in afgelegen gebieden dan moet je natuurlijk extra dingen mee kunnen slepen en dan zijn voortassen weer fijn (of een BOB). Maar zelfs dan kan je lichtgewicht onderweg zijn, onderbroeken kan je ook binnenstebuiten dragen...
Kortom: hangt van je "luxe instelling" af. Ik kan zonder problemen twee weken in een T-shirt rijden terwijl een toervriend van mij ieder dag een schone wil en als het even kan een douche.

Maar voor een toer in Utah is dit denk ik toch wat overdreven: :shock:

Afbeelding

In America whe have the BIGGEST Burgers, the BIGGEST Cars and the BIGGEST panniers :wink:

Whisky

Ik verbaas me er ook wel eens over wat mensen allemaal thuis laten om in 's hemelsnaam maar die heilige paar pondjes te besparen :D . Als we nu met rugzak rondtrokken zou ik hetzelfde doen, maar juist op de fiets vind ik wat ruimte om iets méér mee te nemen. Voor mij geen macaroni met slechts ketchup als avondeten!

Whisky was net wat eerder met z'n foto, die had ik had ik nog niet gezien. Zoiets komt ook wel als overkill op me over. Nu heb je in Utah ook wel vreselijk uitgestrekte lege gebieden hoor! Dus wie weet...

Hoi,

Ik bekeek deze fiets: http://www.pbase.com/canyonlands/image/56987982

En nu vroeg ik me af waar je zo een "over the top" stuur kan kopen? :shock:
Volgens mij kan je daar je handposities oneindig mee varieren. Hoeveel dat stuur weegt wil ik liever niet weten... Zou iets voor mijn duitse fietsvriend Uli zijn, die zit altijd te mekkeren over te weinig handposities op de huidige sturen...
En je kan ook je garagedeur opener meenemen op het stuur of is dat een ander apparaat?

Whisky

Haha Whisky, over dat stuur en alles wat er aan hangt heb ik me ook verwonderd! Overigens vind ik de meeste fietsen op die site (ik heb net gekeken, leuk!) er nogal overbeladen uit zien, blijkbaar doe ik het zo slecht nog niet...
Die regel dat je per sé voordragers moet hebben komt vind ik ook wel raar?!

Hoi!

En dan met zo een fiets onderweg in dichtbevolkt Californie :) Maar het stuur heeft natuurlijk wel een hoge "coolness factor". Goed voor in Miami...

Ik neem aan dat hij die voortassen regel heeft toegevoegd om te voorkomen dat mensen ook boodschappenfietsen met boodschappentassen erop zouden zetten. Lijkt me onwaarschijnlijk want daar gebruiken ze allemaal hun 4WD SUV benzineslurper voor (als ik een vriendin in Amerika moet geloven).

Fietsen is daar heel ongewoon dus ik denk dat om dat te compenseren ze de fietsen overdreven beladen.
Die vriendin wilde gewoon met de fiets boodschappen doen en werd tig keer door sheriffs gewaarschuwd dat het te gevaarlijk was en zo en dat klopte.
Automobilsten zien je daar gewoon niet omdat ze fietsers niet gewend zijn.
Misschien hebben de amerikaanse toerfietsers daarom van die megagigazijtassen op hun fietsen? Val je goed op en het ziet er net zo stoer uit als een SUV :roll:

Niet vergeten je fietsfoto daar te plaatsen. Dan zien ze dat je ook lichtgewicht kunt fietsen...

Whisky
jordan schreef:
m-gineering schreef:[Hoi!

1) The bike must have panniers on the front and back.
voortassen? Dit zijn geen fietsers maar sleepkevers! Daar wil je toch niet bijhoren :D
Maarten,
lezen is niet je sterkste kant? Of typt die A zo lekker?

Omdat jij een fiets kunt maken hoef je nog niet zo minachtend over fietsers met voortassen te praten.
Kan iemand mij uitleggen hoe wat hier het verband is? Laat ook maar.
Ik wil je de kost geven voor de fietsers die met voortassen fietsen!
Dat vind ik nu eens een fantastisch aanbod van je. Maar ik slaag er zelf ook al in om mijn kost bij elkaar te scharrelen, bv door de verkoop van voordragers. Maar evengoed bedankt ;)
Ik ben blij dat ik bij de fietsers hoor met voortassen!
Prima, ik zie graag blije gezichten. Ik vindt het alleen een rare indeling.
Van mij mag iedereen meenemen wat ie wil. Of dat nou veel of weinig is. Ik vindt het derhalve behoorlijk vreemd om hele categorieen reizigers (nl die minder meenemen, of juist alles in een aanhanger gooien, of die op een ligfiets fietsen) uit te sluiten. :D

whisky schreef:Hoi,

Ik bekeek deze fiets: http://www.pbase.com/canyonlands/image/56987982

Whisky
Mmmm, hopelijk heeft ie wel het haakje van de spin los gemaakt voor dat ie weg reed..... :D

Hi Wisky,
Je fiets ziet er mooi vol bepakt uit, maar ik vrees dat je niet de meest beladen wereldfietser bent. Lars de Wit, met maar liefst 7 tassen, een rugtasje en een houte knuppel, is hier denk ik de winnaar!
Groet, Rena :wink:

renaw schreef:Hi Wisky,
Je fiets ziet er mooi vol bepakt uit, maar ik vrees dat je niet de meest beladen wereldfietser bent. Lars de Wit, met maar liefst 7 tassen, een rugtasje en een houte knuppel, is hier denk ik de winnaar!
Groet, Rena :wink:
Is Marco Geurts dan 'Hors Categorie'?

Misschien leuk om eens na te gaan wie de meest en minst beladen fiets binnen de vereniging heeft. Ik geloof dat Jim van den Berg zijn fiets heel zuinig kan optuigen.
Ik gebruik zelf trouwens ook voortassen. Ik zou niet weten hoe ik anders mijn spullen kwijt kan zonder elke dag uit eten te gaan of in een hotel te overnachten.
m-gineering schreef:
whisky schreef:Hoi!

1) The bike must have panniers on the front and back.
voortassen? Dit zijn geen fietsers maar sleepkevers! Daar wil je toch niet bijhoren :D
Marten, (met een a!)
Wat zijn sleepkevers?
Als het fietsers zijn met voortassen dan hoor ik graag bij deze categorie.
Laat mij dan maar een sleepkever zijn!
MiaV schreef:[
Wat zijn sleepkevers?
Dat is een ondersoort van de familie coleoptera :D

net nog even de gallery bekeken, nog geen NL-fiets te bekennen ....