Additionally, paste this code immediately after the opening tag: quechua 2 seconds tent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

quechua 2 seconds tent

Iris-in-Zwolle schreef:
matthieucalu schreef: (...) Ik ben ook benieuwd waar hij die spin gevonden heeft.

Het gaat dan wel niet meer over de tent, maar omdat er naar gevraagd wordt...

Een van onze meeste handige gadgets van deze fietsvakantie was een bagagenetje wat we bij de bekende fietsenwinkel in Amsterdam hebben kunnen aanschaffen. Een netje is als een spin in het kwadraat. Er zitten zes haken aan en het geheel is rekbar. Niet alleen kon ik hierdoor de tent, een krukje en de tarp op de achterdrager kwijt, er kon ook altijd nog een regenpak, een trui of wat boodschappen onder.
Indien verwenst wil ik wel een fototje plaatsen.
Ik krijg hoe langer hoe meer het idee dat die quecha tenten gewoon geniaal zijn. Ze kosten geen donder, iedere zak tabak kan ze opzetten en afbreken en ze kunnen bijna niet kapot.

Geen enkele tent waait weg als je er in ligt, stokken breken, of haringen worden eruit getrokken. Bij de quecha tent zal dat niet snel gebeuren, ik vermoed dat ze juist super veel wind kunnen hebben, enige nadeel is dat je neus dan het plafond raakt.

Wat ik altijd erg vervelend vind is een vermogen uitgeven aan iets wat bewezen niet duur hoeft te zijn. Tuurlijk is een tent van 600 euro uiteindelijk beter, maar die is dan ook 20 (twintig!) keer zo duur.
Wim schreef:Het opzetten is toch nooit een probleem bij een normale tent? Dit lijkt me meer een tent voor mensen die eigenlijk niet echt willen kamperen. Ik zag er deze zomer veel naast caravans staan. Ze zijn ook loodzwaar voor hun maat. Aan een zware storm met hoosbuien wil ik niet denken.
Wim
Daar kun je gerust aan denken want de Quechua-tenten zijn wel degelijk waterdicht en stormvast. Zie de site, ook al is die van de fabrikant zelf; het concept heeft zich de afgelopen jaren in de praktijk voor 100% bewezen.
Het zijn gewoon fantastische tenten voor een belachelijk lage prijs, al weet ik niet of ze ideaal zijn op de fiets vanwege het ronde formaat. Een 2 seconds voor twee personen weegt overigens 2,7 kilo, niets speciaals dus.

Terzijde: wij kamperen ook wel met een Renault Kangoo als minicamper en hadden er eerst een bustent aanhangen, waarvan het opzetten een half uur kostte. Die hebben we ingeruild voor een Quechua Seconds Base die bijna even groot is en die staat dus echt in twee minuten. Het enige lastige is het opvouwen, dat is een speciale slag die je moet beheersen anders ben je de risé van de hele camping.
HansvanderVeeke schreef:
Iris-in-Zwolle schreef:
matthieucalu schreef: (...) Ik ben ook benieuwd waar hij die spin gevonden heeft.

Het gaat dan wel niet meer over de tent, maar omdat er naar gevraagd wordt...

Een van onze meeste handige gadgets van deze fietsvakantie was een bagagenetje wat we bij de bekende fietsenwinkel in Amsterdam hebben kunnen aanschaffen. Een netje is als een spin in het kwadraat. Er zitten zes haken aan en het geheel is rekbar. Niet alleen kon ik hierdoor de tent, een krukje en de tarp op de achterdrager kwijt, er kon ook altijd nog een regenpak, een trui of wat boodschappen onder.
Indien verwenst wil ik wel een fototje plaatsen.
Dichterbij misschien. Bij de meeste Motoport zaken kun je zo bagagespin halen met 6 plastic haken zodat ze niks beschadigen.
Bij ijzeren haken verlies ik altijd het rubberen dopje.
Het zijn supertenten!
Ik heb een aantal jaren geleden een programma op de BBC gezien waar ze een aantal tenten vergeleken. Een daarvan was de 2 seconds van Crap-chua.

Ze zetten er eens goed de wind onder met behulp van een hovercraft. :shock: Terwijl de andere tenten nog wel redelijk in staat bleken te blijven staan, deed de 2 seconds zijn naam eer aan. Binnen 2 seconden lag die aan de andere kant van het terrein :D

Groetjes uit Cali,
Ali :roll:
Ik ben onlangs voor drie dagen naar Frankrijk gefietst om mijn materiaal te testen, waaronder de Quechua 2 seconds tent voor 1 persoon. De weersomstandigheden waren goed, dus geen zware test voor de tent.

Ik ben er tot nu toe zeer tevreden van: zeer snel op te zetten en weer af te breken, ruim genoeg (ik ben 1,85m) voor mezelf en nog wat bagage, past net op de bagagedrager.

Ik snap niet waar al die negatieve commentaar op internet vandaan komt. Zo las ik dat mensen 30 min. of meer nodig hebben om het op te vouwen. Ik doe het in nog geen 2 minuten op mijn gemak. Ik zie het tentje ook nog niet zo snel wegwaaien. Ook binnenregenen zal het niet snel doen. De tweede nacht heb ik wat regen gehad en er was geen druppel regen binnengekomen.

Ook mijn slaapzak, lakenzak en matje zijn van Quechua en ook daarover ben ik meer dan tevreden. Tuurlijk bestaat er beter materiaal, maar heb je echt expeditiemateriaal nodig om in Europa rond te fietsen?
matthieucalu schreef:I
Ik ben er tot nu toe zeer tevreden van: zeer snel op te zetten en weer af te breken, ruim genoeg (ik ben 1,85m) voor mezelf en nog wat bagage, past net op de bagagedrager.

Ik snap niet waar al die negatieve commentaar op internet vandaan komt.
Dat is natuurlijk de kift (zie bv. boven, waar een hoop negatieve ruis verspreid wordt aan de hand van een "bbc-test" van "een aantal jaren" geleden.)

Het voelt voor sommigen nu eenmaal niet fijn als een tentje van een paar tientjes hetzelfde blijkt te presteren als de eigen tent van vele honderden euro's (die meestal ook alleen maar 's zomers op de camping wordt gebruikt).
Uit een marktonderzoek blijkt dat als mensen tussen twee identieke regenjassen kunnen kiezen, waarbij de een € 50 en de ander € 500 is, de meeste mensen voor die van € 500 kiezen omdat men verwacht dat deze beter is.

Dat effect daar maken bedrijven handig gebruik van. Ik wil geen discussie starten dat dure tenten het echt waard zijn omdat ze van space shuttle materiaal gemaakt zijn. Echter goedkope tenten hoeven niet slecht te zijn indien er voldoen schakels uit het proces wordt gehaald (winkelketen is producent, grote aantallen laten maken, geen importeur, geen groothandel etc) en er spraken is van een goed en doordacht ontwerp.
Ik heb ook diverse objecten van Quechua waar ik wel tevreden over ben, maar over die 2 seconds was ik toch echt niet tevreden hoor. Vooral de windvastheid was voor mij een afknapper. Het zeil stond echt niet strak. Ik heb er zelfs een foto en filmpje van gemaakt (met gsm). Wie het moeilijk kan geloven stuurt me maar een pm, dan stuur ik het even door.
Ondertussen een Robens Kestrel gekocht, en da's toch een groot verschil hoor, ook al is die 5 keer duurder.
2 seconds is overdreven, 2 minutes zou beter zijn, maar soit, snel op en af te breken zijn ze dus wel.
peter de rijk schreef:[
Dat is natuurlijk de kift (zie bv. boven, waar een hoop negatieve ruis verspreid wordt aan de hand van een "bbc-test" van "een aantal jaren" geleden.)
Het voelt voor sommigen nu eenmaal niet fijn als een tentje van een paar tientjes hetzelfde blijkt te presteren als de eigen tent van vele honderden euro's (die meestal ook alleen maar 's zomers op de camping wordt gebruikt).
Helaas is dat de laatste keer geweest dat ik de BBC heb mogen aanschouwen. We zijn nu ruim drie jaar onderweg, vandaar.
We hebben zelf redelijk wat negatieve ervaring met Quechua producten (sokken, matrassen) en daarbovenop kwam nog eens dat ik de tentjes op wat festivals gebruikt heb zien worden. En dan kwam de BBC test er nog eens bij. Vandaar dat ik geen hoge pet op heb van Quechua. :|

En ik heb geen tent van een paar honderd euro die alleen maar zomers op de camping gebruikt wordt... 600 gulden toendertijd voor een meest fantastische Helsport Isfjell die nu al meer dan 500 dagen gebruikt is onder alle mogelijke omstandigheden, dus die(laag)vlieger gaat niet op ! :evil:

Gegroet!
vanuit Quito,
Ali
Wilm schreef:Uit een marktonderzoek blijkt dat als mensen tussen twee identieke regenjassen kunnen kiezen, waarbij de een € 50 en de ander € 500 is, de meeste mensen voor die van € 500 kiezen omdat men verwacht dat deze beter is.
Yep en als dan later blijkt dat er voor € 500 een kat in de zak is gekocht, dan wordt deze kat in de zak toch verdedigd vanwege het hoge bedrag wat is betaald..... cognitieve dissonantie.