Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spiegeltjes - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Spiegeltjes

vincent schol schreef:Jans Kinds heeft een helm met daarin een geïntegreerde spiegel. Ik heb zijn helm eens even op gehad. In de bovenrand zit een venstertje dat via een reflecterende laag aan de binnenkant van het 'dak' van de helm het beeld van achteren, dat wordt doorgelaten via een opening aan de achterkant, reflecteert. Omdat het geen perfecte reflectie is is het beeld een beetje vervormd. Wel heel inventief.

Afbeelding

Hier is dan mijn helm met spiegelsysteem Bevalt redelijk , beeld vervormt wat, maar is bruikbaar.
Merk is Reevue, niet meer te vinden op internet. Ik had hem gekocht van iemand die de helm in Engeland op de kop had getikt. Hij kon hem niet gebruiken, was een ligfietser. Hoofd teveel achterover.

Fietsen is er bij mij een beetje boel bij ingeschoten. Versleten knie.
Maar het kriebelt wel heel erg. ( Het fietsen, niet de knie............ :cry:)
Pas nog mijn uitrusting weer bij elkaar gezocht.
Ik zag een weekend met vaste basis ( Bruinehaar) door Jim te organiseren.

Misschien ga ik het wel weer eens proberen.
Het fietsen beperkt zich nu tot stadsverkeer en een beetje woon-werk ( vrijwilliger bij een voedselbank).

Flink aanzetten en afstanden boven de 30-40 km is lastig. Fietsen met mijn brace gaat ook niet echt lekker. Maar ik wil het toch nog weer eens proberen.

Ik ga er over nadenken of dat weekend iets voor me is............. :?:

Groet en wie weet........

Jans
Gebruik al jaren de Xtreme stuurspiegel.

http://www.rose.nl/artikel/xtreme-stuur ... /aid:26944

Zeer stabiel. Volkomen trillingvrij. Gemakkelijk inklapbaar als de fiets valt, zodat de spiegel heel blijft.

Kost 8,40 euro bij Rose Versand.

De spiegel heeft een groot blikveld, mede doordat de vorm lichtelijk bol is. Ideale spiegel. Zowel links als rechts te gebruiken.
Ik gooi nog even het topic omhoog in de hoop nog wat meer reacties te krijgen.

De informatie gebruik ik voor een artikel over spiegeltjes in een van de volgende tijdschriften, dus als je je ervaringen wilt delen dan doe je daar een hoop mensen een plezier mee!