Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe Big Bang! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Schwalbe Big Bang!

Pfff, een beetje fietsenmaker die zijn vak serieus neemt heeft 1. : een pomp met meter, 2. meer gevoel in zijn handen wat "hard" is.

Ook wel eens zoiets meegemaakt, gewoon een nieuwe band gekregen.
Als ik het me goed herinner heb ik op school geleerd dat een goed gemonteerde binnenband zo'n 30 bar aan kan. Aangezien de buitenband (en velg) nog in tact was (alleen naast de velg lag) was de 7 bar dus niet het probleem.
Waarschijnlijk heeft de binnenband even klem gezeten. Daar kunnen de fietsenmaker en Schwalbe ook niets aan doen....
Jan Dijkhuis schreef:Als ik het me goed herinner heb ik op school geleerd dat een goed gemonteerde binnenband zo'n 30 bar aan kan. Aangezien de buitenband (en velg) nog in tact was (alleen naast de velg lag) was de 7 bar dus niet het probleem.
Waarschijnlijk heeft de binnenband even klem gezeten. Daar kunnen de fietsenmaker en Schwalbe ook niets aan doen....

Die binnenband kan best 30 bar hebben...........als de buitenband er niet afspringt