Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lidl fietsgereedschap - Forum Wereldfietser

Lidl fietsgereedschap

vanaf donderdag heeft Lidl dit
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... _12468.htm
voor 30 euro in het schap.
Weet iemand of dit redelijke kwaliteit is? Of sloop je hier je fiets mee?
groeten Michel
Lidl is redelijk.
En voor zo'n prijs? FF proberen, toch?
Ik bedoel,
je fiets slopen, daar ben je zelf toch altijd nog bij?
senior schreef:Ik bedoel,
je fiets slopen, daar ben je zelf toch altijd nog bij?
Juist omdat ik er zelf bijben :oops:
weet ook niet of dit het gereedschap is dat nodig is voor een fiets van een jaar oud met vooral shimano onderdelen. Lijkt me wel handig om zelf cassette, voortandwielen en trappers te kunnen vervangen of de trapas te kunnen smeren.
Interessant, ik zal donderdag eens gaan kijken of het wat is. Bedankt dat je ons erop geattendeerd hebt Michel.

Alleen heb ik wel je bericht verplaatst, want aanbiedingen ed. horen in "Commercieel Nieuws".
Dat lijkt me een mooie koffer vol met PB-staal! :wink:
Vergis je niet. Het ziet er vaak heel gelikt uit. Maar vaak gaat het om zacht staal. Kan ook niet anders, want voor goed gereedschap, betaal je soms wel per stuk 20 euro. Als je dus voor 25 euro een hele koffer kan kopen, dan klopt er iets niet. Door het slechte staal sloop je juist je fiets.

Mario
michel de ruyter schreef:vanaf donderdag heeft Lidl dit
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... _12468.htm
voor 30 euro in het schap.
Weet iemand of dit redelijke kwaliteit is? Of sloop je hier je fiets mee?
groeten Michel
Bekijk je fiets goed en denk dan na over welke gereedschappen je nodig hebt.
Zit het gereedschap erin of juist gereedschappen helemaal niet.
Misschien heb je maar 2 of 3 dingen nodig en de rest niet dan wel heb je al.
Die 2 of 3 dingen kun je dan beter los kopen, ben je net zo duur uit dan deze hele set maar je hebt wel betere kwaliteit.
Mee eens. Zoveel heb je niet nodig, en als je echt intensief aan de gang gaat verdien je ook echt gereededschap. Als je een hele koffer wilt, dan zijn er mooie van Park Tools. In alle ernst, bij een moderne fiets, want heb je dan nodig tenzij je een professional bent? Een paar goede inbussleutels, een goede 8/10 mm steeksleutel, een pijpsleutel in die maten, een torx sleutel voor je Rohloff naaf, een cassette afnemer, kettingzweep plus stevige sleutel als je een achterderailleur gebruikt, een kettingpons, een pedaalsleutel, en afhankelijk van de afmontage een conusleutel (niet bij SON en Rohloff) en balhoofdsleutels bij een traditioneel balhoofd. Maak het af met een spaaksleutel en plastic bandafnemers. Ben ik wat vergeten? O ja, een echte Shimano kabelkniptang.
Wim
Ik heb deze koffer twee jaar geleden ook gekocht, omdat ik goedkoop een complete uitrusting wilde. Ik ben niet ontevreden over de kwaliteit, maar het kan wel beter. Nu ik er over nadenk gebruik ik het gereedschap vaak niet, omdat ik inmiddels vervangers heb. Een aantal gereedschappen wil ik ook onderweg meenemen en dan let ik er op dat die compact zijn.

Voordat ik de koffer kocht ben ik begonnen met een kettingpons, een spaaksleutel en een stel bandenlichters. Het meest gebruik ik de kettingpons, de bandenlichters en de imbussleutels. Daarvoor gebruik ik de sleutels uit dat Lidl koffertje. De imbussleutels gebruik ik zo vaak dat ik inmiddels aan het kijken ben naar een nette set T- of Y-sleutels, alhoewel ik nu ook al weer vaak zie, dat je op de fiets onder moeilijke hoeken aan het werken bent en daar dan weer niets aan hebt.

Toen ik mijn cassette moest vervangen had ik toevallig al net de NBTII gekocht en dat leek mij een stuk praktischer dan met de kettingzweep en cassette-afnemer uit de koffer aan de slag te gaan. Een kabelkniptang heb ik ook later nog bij gekocht.

Ik vind dat hier wel erg makkelijk het Lidlgereedschap wordt afgeserveerd onder pbstaal, maar als je een slimme, verstandige keuze maakt ben je op de lange termijn wel beter af en op de korte termijn wat goedkoper.
De NBTII is een pracht vinding, maar thuis zou ik hem toch liever niet gebruiken: doe je het fout dan beschadig je je frame. Mijn pleidooi was en is om echt goede kwaliteit gereedschap te kopen. Dat heb ik geleerd van mijn grootvader en vader, allebei heel goede technici. Ik gebruik hun gereedschap nog steeds af en toe, ook al is het soms een kleine eeuw oud. Goed gereedschap werkt zoveel mooier en veiliger, en het slijt nauwelijks of niet. Zelfs echt goed spul is bovendien helemaal niet duur, zeker als je je beperkt tot wat je echt nodig hebt. Het zijn heerlijke sinterklaas of verjaardag geschenken.
Wim
Een kennis kocht een imbus sleutel op de Haagse markt, voor een euro.

Toen hij zijn balhoofd wilde stellen met die sleutel, wat ook zacht staal was, vervormde de imbus, en sloopte zijn moer. Heeft toen veel problemen gehad om die bout er uit te krijgen, want de grip was immers weg.

mario
Wim,

waarom ben jij geschiedenis gaan studeren, of had je ook wel techniek willen doen?

Wanneer zie ik je weer. ga je nog mee met een tocht van de WF?

Mario
Je moet toch eens iets anders gaan doen dan je voorouders? Ik heb er wel een liefde voor techniek aan overgehouden, en behalve een kast vol gereredschap ook wel praktische kennis.
Dit weekend zou ik mee geweest zijn met de Paastocht, ware het niet dat ik spit gekregen heb, en niet mocht van de fysiotherapeut.
Wim
Wim,

je moet ook meer recht op ziten. Zelfs jij wordt een dagje ouder. :wink:

Mario
Nee hoor: een racebocht is juist fijner als je last hebt van je rug: je haalt gewicht weg van je wervelkolom. En verder staat mijn stuur niet echt laag (iets boven mijn zadel). Mijn diagnose is dat het gekomen is omdat ik te snel na een te lange winterstop weer serieus ben gaan fietsen. Maar ondertussen is het balen.
Wim
Wim schreef:De NBTII is een pracht vinding, maar thuis zou ik hem toch liever niet gebruiken: doe je het fout dan beschadig je je frame. Mijn pleidooi was en is om echt goede kwaliteit gereedschap te kopen. Dat heb ik geleerd van mijn grootvader en vader, allebei heel goede technici. Ik gebruik hun gereedschap nog steeds af en toe, ook al is het soms een kleine eeuw oud. Goed gereedschap werkt zoveel mooier en veiliger, en het slijt nauwelijks of niet. Zelfs echt goed spul is bovendien helemaal niet duur, zeker als je je beperkt tot wat je echt nodig hebt. Het zijn heerlijke sinterklaas of verjaardag geschenken.
Wim
Het was de eerste keer dat ik een cassette verving en ik heb heel lang staan twijfelen. In mijn onwetendheid zag ik geen verschil. Mijn grootste angst is altijd dat ik zulk gereedschap (NBT II) voor het eerst onderweg moet gaan gebruiken. Dat probleem heb ik dan nu opgelost. Bij de volgende cassette zal ik het anders doen.

Goed gereedschap is niet altijd goedkoop. Een goede instelbare momentsleutel, bijvoorbeeld kost toch wel een paar centen.

Maar als je het apart aan gaat schaffen: gewoon beginnen bij de dingen die je ècht vaak gebruikt en dan steeds iets nieuws aanschaffen zodra je het nodig heb.
Heb het gereedschap in huis. Het ziet er redelijk uit en de set is uitgebreid. Het is licht gereedsschap, er is echt aan fietsers gedacht. :D
Maar denk dat het meeste toch wel bruikbaar is en vind het leerzaam te zien wat voor speciaal fietsgereedschap er is.
groeten
Michel
michel de ruyter schreef:Heb het gereedschap in huis. Het ziet er redelijk uit en de set is uitgebreid. Het is licht gereedsschap, er is echt aan fietsers gedacht. :D
Maar denk dat het meeste toch wel bruikbaar is en vind het leerzaam te zien wat voor speciaal fietsgereedschap er is.
groeten
Michel
Michel, wat zit er allemaal in? Kan het niet goed zien op de foto. Is het allemaal nuttig gereedschap?
Ik heb die koffer laten staan. Een aantal dingen heb ik al en een aantal sleutels die in de koffer zaten heb ik niet nodig. De dingen die ik wel nodig heb, zoals een crankentrekker en een afnemer voor de bracketas die koop ik wel los. Van de laatste zijn verschillende types, ik weet niet of de goede in de koffer zat.