Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Kathmandu of hier gaan mensen spijt van krijgen - Forum Wereldfietser

Gazelle Kathmandu of hier gaan mensen spijt van krijgen

http://www.gazelle.nl/www2/detail.php?B ... Bike_ID=73

Bij Gazelle hebben ze niet echt geleerd van het floppen van de Batavus M-pact en Giant expedition 2001/2002.

Frank van Rijn zal blij zijn dat hij zijn naam hiermee verbonden is :oops:
Of zou dat op dezelfde manier uitgelegd dienen te worden als Jan Mulder in een "giroblauw" postbank leeuwenpak: "zeg, brengt dat nou nog wat op..." :wink:

De lowrider ziet er wat hoog uit, maar verder toch wel een ok fietsje? Prijs is alleen wel wat hoog denk ik. Ik ben niet zo op de hoogte van de prijzen van Snel en Vittorio, maar dat zal zo in dezelfde range zitten toch?

Als er sprake is van een volledige XT-uitvoering, een goede kwaliteit geveerde voorvork, kwaliteitsvelgen met dubbelgebuste spaken, dan kan je voor deze prijs echt niet terecht bij Snel of Vittorio (zelfs niet bij Santos). Het probleem is echter dat Gazelle ons afscheept met enkele reclame-slogans en geen volledige technische specificatie van de fiets verstrekt.

Gerd

Die drager voorop, dat heet toch geen lowrider meer?
Het gewicht van je tassen zit op zo'n ding volledig
boven je as...

De Tubus Swing zit ook zo hoog. Dat is juist beter bij lowriders op een geveerde voorvork.

Gerd

GerdC schreef:De Tubus Swing zit ook zo hoog. Dat is juist beter bij lowriders op een geveerde voorvork.
Hoi Gerd,
De Tubus Swing zit hoog omdat dat de mogelijkheid geeft de bagage mee te laten veren. Als ik de Gazelle goed probeer te bekijken vermoed ik niet dat dat hier het geval is; dubbel pech dan.
De bewering "extreem sterke bagagedrager" voor de achterdrager wil ik ook wel met een klont zout nemen, want op zijn allergunstigst wordt de schuine achterpoot 40% (wortel 2, vanwege een hoek van 45 graden, goniometrie 2 VWO) zwaarder belast dan wanneer hij rechtop zou staan, maar eerder vermoed ik dat deze drager bijna net zo snel afbreekt als de belabberde dragers op de Batavus Impact die ik gezien heb.
:cry: En arme Frank van Rijn; zou hij nu echt op deze fiets moeten fietsen? Het zadel is het enige onderdeel wat ik herken van zijn eerdere fietsen.
Leon

De technische specificatie's zijn te vinden op:

http://www.fietsophetnet.nl/shop.php?id=419

Klaas

Ik heb ter voorbereiding van mijn reis naar Australië net "De rode kangoeroe" gelezen. Op pag. 191 las ik:
De hele dag kijk ik vanaf mijn blauwe Gazelle uit naar de rode kangoeroe, ...
.
Het is kennelijk toch niet zo bijzonder dat Frank van Rijn zijn naam verbindt aan een Gazelle-fiets. Hij rijdt - althans reed - er ook op.

Gerd

Om dergelijke misverstanden te voorkomen, dit is de fiets van Frank van Rijn:
http://www.gekopfietsen.nl/foto_gr.asp?fotoID=1
staat helaas niet in de gazelle folder.

Piet Pelle, hij zwoegde voort op zijn Gazelle. Wil je wat anders dan Batavus of Gazelle? Op de Fietsvakantiebeurs, Amsterdam Rai, 29 en 30 januari, zijn deze keer aanzienlijk meer opmerkelijke vakantiefietsen aanwezig dan voorgaande jaren! Zie: www.fietsvakantiebeurs.info

Mooie fiets............................voor de Kalverstraat, met één tasje aan de voordrager, met uiteraard daarin je mobieltje.................

Volgens mij heeft Frank nu ook een XT-krank.

Vandaag (ook de gegevens van) de Kathmandu eens goed bekeken bij een lokale rijwielhandelaar en tot de ontdekking gekomen dat Gazelle deze "wereldfiets" waarschijnlijk bedoelt als "marketing gag" 8O

Er staat namelijk een vreemd tweeslachtig geval.....

Prima afmontage, volledig XT, ook het cranckstel en de naven. Ook de Sputnik velgen is weinig mis mee....
Helaas is (zonder sloopwerk) niet te achterhalen wat er in het bracket zit en waarom (hype? of maakt de frameleverancier geen andere frames meer :?: ) een geintegreerd balhoofdstel waarover ook verder niets in de documentatie te vinden is dan dat het geintegreerd is?
Gazelle monteert een verende voorvork met regelbare spanning en lockout, "met magnesium vorkpoten" 8) maar hangt daar een niet afgeveerd "low"(?)rider aan.....
Die achterdrager is ook niet echt vertrouwenwekkend...

Maar dan krijg je weer wel een frame met "Tornado-design" onderbuis en die "XT dual control" rem/schakelgevallen :twisted:
Of krijg alleen ik hier kippenvel van???

Als klapper: 3 frame maten en wel 46, 51 en 56 cm... Jawel: oplopend met 5 cm! MAAR ALS HET PAST MAG U RUILEN!!!!!

Gazelle lijkt inderdaad weinig geleerd te hebben van de jongens van Batavus (M-Pact) en Giant (Expedition 2001/2002).
Eigenlijk best wel zonde van al die WEL goede spullen die ze aan de Kathmandu hebben gehangen....
Overigens wordt hij nu al 220 Euro onder de prijs aangeboden terwijl de eerste Kathmandu's net in de winkel gaan verschijnen.........
Ik zou eigenlijk best eens willen weten wat de werkelijke inbreng van Frank van Rijn is geweest. Of is het toch alleen maar het gebruik van de naam en snapt Gazelle het gewoon niet?

Dick Schuurman schreef: Ik zou eigenlijk best eens willen weten wat de werkelijke inbreng van Frank van Rijn is geweest. Of is het toch alleen maar het gebruik van de naam en snapt Gazelle het gewoon niet?
Afgelopen jaar is Frank van Rijn samen met Elzo de Haan op reis gegaan met als einddoel Kathmandu. Frank had al een fiets, maar Elzo nog niet. Frank kon natuurlijk wel wat regelen bij Gazelle, en zo kreeg Elzo een prototype mee, wat nu de Kathmandu is geworden. Voor meer info zie: www.gekopfietsen.nl