Om te voorkomen dat je iets opblaast hoef je alleen maar er op te letten dat het input en output voltage hetzelfde zijn (bijna altijd 5v bij telefoons ed). Om te checken of er snel genoeg opgeladen wordt moet het output vermogen (of amperage, zie formule want het voltage is 5v) minstens het input ve...
Je haalt wat dingen door elkaar: - vermogen (watt) = stroom (ampère) x voltage (volt). Uit de ene kun je dus de andere uitrekenen - elk modern apparaat zorgt er zelf voor dat er precies de goede hoeveelheid stroom binnenkomt, en dus niet teveel vermogen wordt opgenomen - voltage komt niet zo precies...
Ronald van der Perk schreef:
ma 10 jun, 2019 17:04

Geen plastic meuk dus!
Echt gietijzer! Ook populair voor bruggen en overkappingen meer dan 100 jaar geleden.
Bij mij zitten ze er 21 jaar op, tienduizenden kilometers, de originele versie met de zijflapjes. De voorrem is daarvoor 10 jaar gebruikt op een andere fiets (die maar 1 rem had). Zelfs nog nooit olie ververst, wel altijd reservekabel + olie meegesleept.... :roll:
Ik heb een azub vouwtrike, en alleen de heenketting is voorzien van buis. Terug gaat lastig ivm de derailleur. Overigens vind ik de buis niet lang genoeg, er is teveel plaats over bij de crank en het achterwiel. Dus helaas ook wat vet gespat en een vuilere ketting. De weerstand moet trouwens redelij...
Ik heb misschien interesse, waar woon je?
_Peter_ schreef:
zo 27 mei, 2018 19:35
Spatborden zijn het gewicht niet, lekker laten zitten.
Spatborden zijn juist loodzwaar, sks bijvoorbeeld weegt al snel een kilo en die zijn licht. En ze rammelen, houden modder vast, gaan kapot, etc.
En toch rij ik altijd met Spatborden.....
Schoenveters gingen ook prima.
Ondanks dat veel mensen hier vinden dat de app met gekruiste spaken niet goed werkt is dat zeker niet mijn ervaring. Als je goed dempt werkt de app prima, zelfs beter dan de analoge meter. Een paar T-shirts op en in het wiel is genoeg. Werkt een stuk minder handig dan zonder T-shirts, ook omdat het ...
Jouw reden is de dominante: omdat je het overal kan krijgen kan je het overal krijgen. Marktdominantie heet dat.
En in het algemeen is spd geen grote rotzooi.
Zoals op Tweakers gezegd, en op veel andere plaatsen met kennis: een lion batterij blijft het beste als je hem zo dicht mogelijk bij 50% lading houdt (en bij zo laag mogelijke temperatuur) . Met de opmerking dat je bij normaal gebruik bij een fietsaccu om de paar maanden hem een uur op 100% moet lad...
Ik gebruik de app al een paar jaar, zie https://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=19284&p=177724&hilit=Spaakspanningsmeter#p177724. Sindsdien is de app 1x geupdate met als resultaat dat de metingen veel consistenter zijn geworden. Het belangrijkste verschil was dat de demping van het wi...
Mee eens. Reden hiervoor is o.a. dat niet alle aluminium anodiseerbaar is. En het kost geld. In de retro-fietsen hoek wordt er aan oud alu (met krassen) vaak gepolijst, met als resultaat anodiserings- of verflaag weg. Autowas helpt dan de oxidatie te verhinderen, tenminste voor een paar weken/maanden.
Geanodiseerd. Aluminium wordt anders dof door een reactie met zuurstof, daar heb je geen water oid voor nodig.
In een middenmotor zit inderdaad een versnelling/extra overbrenging ingebouwd voor de elektromotor , niet voor de pedalen. Dit omdat elektromotoren graag hogere toerentallen draaien dan wij trappen. Het zou anders ook wel erg apart trappen worden ivm koppel en vermogen bij aangepaste traptoerentallen.
In de racefietswereld wordt hiervoor (auto)was gebruikt. Afhankelijk van het weer etc sluit dit enkele weken tot maanden af, daarna vindt oxidatie plaats als je geen nieuwe was aanbrengt.
Ik gebruik zelf altijd een oude spaak: sterk, makkelijk te buigen, roest niet, gratis. Vastmaken met een boutje + ringetjes via een geboord gaatje in het spatbord, en aan de drager. Wel Dt competition spaken gebruiken :D.
111 km/u met een vol bepakte ligfiets in Nicaragua. Was meteen het einde van mijn door magnetische inductie aangedreven teller die maar 110 kon hebben volgens de handleiding (klopte dus prima). Voor eeuwig vastgelegd....
Wat ik altijd deed was een goedkoop shimano mtb crankstel kopen met vierkante as (€30 oid), kettinglijn opzoeken en een navenant kortere as er in zetten (€15). Buitenste blad verwijderen of gewoon niet gebruiken. Werkt prima, is goedkoop.
Ik heb nog een Dakota 20 liggen van 7 jaar oud die ik niet meer gebruik. Kan je ook veel vertellen over het gebruik er van. Woon bij Den Haag. PM me maar als je interesse hebt.