Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forum Wereldfietser - Zoek
Het is bijna lente.
Het kriebelt in de natuur.
Twee roodborstjes samen... dat moet een koppeltje zijn, toch.
Na een grijze grauwe winter verschijnt er dan toch wat kleur in de tuin.
Zelfs knuffelen in het zonnetje mag, maar wel nog met de bontjas aan (koppeltje gehoornde metselbijen)
Een (zeer algemene) kegelbijvlieg die boven haar stand leeft.
Ik vind het idee van GPX files kunnen delen ook wel aantrekkelijk. Dat ZIPs kunnen gedeeld worden vind ik wel wat eigenaardig - er zou zo maar een ongewenst/gevaarlijk gezipt EXE bestand kunnen worden verspreid via dit forum, toch? (terzijde: ik besef dat linken naar foute websites eigenlijk ook al ...
...Zo te zien ben ik de enige nog levende fietser die van tevoren zijn hand uitsteekt bij het afslaan, maar ik merk wel dat ik er vrienden mee maak bij de automobilisten. - Dan ben je mij nog niet tegengekomen :-). Ik gebruik bijna altijd mijn armen als richtingaanwijzer. - Oogcontact - ook een mus...
Een (te?) vroege seizoensopener...
Deze overwinteraar zat op mijn werk te genieten van het waterzonnetje.
Zelf geen ervaring met wisselen, maar ik heb het nog maar 1 keer laten doen door mijn fietsenmaker, toen het schakelen stugger begon te gaan na... ongeveer 70.000 km. Ondertussen zit ik aan 133.000 km, nog steeds met tweede schakelkabel. De marge die Rohloff neemt is blijkbaar behoorlijk ruim.
Leon schreef:
do 29 feb, 2024 23:04
Is het dan illegaal? Als het bv merkkleding of horloges zou betreffen zou het bijvoorbeeld zeker illegaal zijn.
Dat denk ik wel. Het zou me verwonderen mocht Quadlock zijn systeem niet gepatenteerd hebben.
Deze morgen toevallig dit in het nieuws over namaak.
Poppink schreef:
do 29 feb, 2024 21:24
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-s ... to_suggest
Een paar weken geduld en je hebt er een voor een prikje.
Ik gebruik er zelf zo een.
Hohoooo... Quadlock zal blij zijn! Ze hebben zelfs de kleur gecopieerd!
Mooi en hoopgevend verhaal! Hopelijk kan je opbouwen en nog van veel mooie fietskilometers genieten.
Dit verhaal zou ook perfect gepast hebben onder het topic "mijn nieuwste aanwinst" 😉
alma schreef:
za 24 feb, 2024 08:07
Thanks.

Ik ben nu bezig met een tocht over de Canarische eilanden: Tenerife en La Palma.
Top! Dat wordt binnenkort smullen van een fantastisch beeldverhaal! :-)
Follow-up van mijn laatste bericht van mijn reisverhaaltje op DEET3 : ik heb het internet afgestruind op zoek naar een luide claxon om hardnekkige honden te verjagen. Uiteindelijk heb ik deze TOETER gekocht (model Fedog f118c). Mijn excuses voor de hoofdletters, dat is tegen de netiquette, maar ik k...
Fijn dit allemaal te horen. Thx voor de lieve berichtjes. :-)
Terug in Bangkok kan ik mijn vrouw terug in de armen sluiten – zij heeft daar twee maand Thaise taallessen gevolgd. We genieten nog enkele dagen samen van de stad – het is een feest van indrukken, maar ik mis soms de stilte van het mooie Thaise platteland. 20231225_133807.jpg 20231225_163157.jpg 202...
Dag 17: Terug naar Bangkok Na mijn ontbijt staat netjes op tijd mijn taxibusje klaar. Mijn fiets wordt voorzichtig in het achterste gedeelte geschoven op de neergeklapte zetels. Wanneer ik instap zie ik de, eeuhmm, nogal aanwezige binnenverlichting van het busje – helemaal in VIP sfeer. Mijn Thaicy...
Dag 16: Kanchanaburi Over dag 16 kan ik kort zijn: die bestaat uit luieren, foto’s selecteren, een verplicht bezoekje aan de brug over de Kwae (met foto’s in alle perpectieven), en een boeking van een taxibusje naar Bangkok. Die boeking doe ik weer bij diezelfde lieve scooterdame: haar klantenbindi...
Wanneer ik terug beneden aankom aan de eerste cascade vind ik dat ik echt te weinig aandacht heb gegeven aan de insectenrijkdom die hier te vinden is. Ik besluit een tiental minuutjes rond te snuisteren aan een wat rustigere rivierkant. Ik vind toch wat mooie vlinders, waterjuffers en een kleurrijke...
De rit gaat nu naar Erawan Falls waar alle accommodatie voorzien is om dagelijks grote horden toeristen te verwelkomen. Het moet gezegd, de zeven cascaden van die watervallen zijn dan ook wel heel mooi. Mijn favorieten zijn nummer 3 en 6. Ik neem de tijd om van cascade naar cascade te wandelen en zi...
De translucente druipsteen
het koraalrif
Dag 15: Erawan watervallen Na een dagje professioneel luieren sluit ik de reis af met een bezoekje aan de Erawan Falls. Tijd voor een refresher want het is reeds van 2000 geleden dat ik de watervallen gezien heb. Tijdens de taxirit zie ik mijn eerder vermoeden bevestigd: de omgeving is wel mooi, ma...
20231219_133449.jpg Mijn plan voor de volgende dagen is om naar de Erawan-watervallen te gaan, 60 kilometer verderop. Dit golvend parcours heen-en-weer fietsen op één dag, inclusief een bezoek aan de zeven cascades van de watervallen, is wat teveel van het goede. Voor zoiets reserveer ik best twee ...
Tijdens de rit naar de Diamant Cave was ik reeds een rotswand gepasseerd met daarin kleine gaatjes – iets zeer gelijkend op de officiële Bird Caves Wall. Dat lijkt me genoeg om de omweg naar Bird Caves Wall over te slaan en mijn weg westwaarts te vervolgen doorheen een bosrijke omgeving. De asfaltwe...