Additionally, paste this code immediately after the opening tag: warmshowers, couchsurfing, enz - Forum Wereldfietser

warmshowers, couchsurfing, enz

Ik kwam dit op deze site tegen. Hoe zijn jullie ervaringen ermee als gastheer en vooral gastvrouw?

Ik heb wel een mooi kampeerplekje. Maar ik twijfel, woon alleen, en je haalt bijv. wel een wildvreemde man in huis :oops: Zelfs als hij buiten kampeert (en ik heb geen extra bedden) dan staat mijn huis wel open (toilet, douche, keuken, enz). Bijna iedereen die mij bezoekt zegt als eerste ben je niet bang om zo alleen te wonen (ik woon in de natuur). Nee, maar een wildvreemde man hierheen halen, dat durf ik niet zomaar.

Ben ik nou te voorzichtig? Kan ik erbij zetten alleen voor vrouwen en stellen?

Trouwens ook om zelf ergens te gaan slapen zou ik niet zomaar durven denk ik, wel bij een vrouw en wel bij stellen maar bij een vreemde man alleen in huis...

Hoop nou niet dat ik alle vrijgezelle mannen voor het hoofd stoot.

'k Hoor graag jullie mening, vooral ook van vrouwen. Als gastontvanger en zelf gast.
Op warm showers - personal security komen de vragen die je stelt aan de orde en worden een paar suggesties gegeven aangaande veiligheid.
IK ben een fan van Warmshowers (heb zelf 6 keer bij mensen geslapen en 1 persoon bij mij gehad), soms was warmshowers echt mijn redding tegen eenzaamheid, maar kan je zorgen wel begrepen.

Je kan het ook anders denken, fietsers maken zich ook zorgen maken waar ze terecht komen bij een wildvreemde in een vreemd land!

Je kan ook gewoon filteren en zorgen dat je alleen enge wildvreemde vrouwen over de vloer krijgt :lol:

IK ben zelf geen fan van couchsurfers omdat het wat algemener is (ik vind het juist wel leuk om met fietsers te babbellen, kan ook erg handig zijn om local informatie te krijgen).

Succes, als het niet goed voelt, niet doen!!
Hey,

Ik heb op mijn profiel (WarmShowers) gezet dat enkel vrouwen mogen blijven overnachten, net omdat ik ook alleen woon. Als je zelf ergens gaat logeren kan je altijd kiezen bij wie je gaat, dus dan kies je geen mannen die alleen wonen.

Verder kan je best altijd je gezond verstand gebruiken: voel je je bij iemand niet goed dan stuur je hem wandelen of zeg je dat je toch besloten hebt van ergens anders te overnachten.

Lieve groetjes en veel plezier!
Kelly
Of misschien verzoeken altijd eerst te laten bellen voor een overnachting, aan een stem en een gesprekje kun je al snel horen of het vertrouwd is.
Tja.

Hoeveel mannen zouden alleen op fietsreis gaan met het doel dames op de lijsten van de Warm Showers List lastig te vallen?

Zo kun je overal wel angst voor zaaien.

Gijs
Roald schreef:... aan een stem en een gesprekje kun je al snel horen of het vertrouwd is.
Oma, wat het u grote oren!

Fr.
Peter bedankt dat had ik over het hoofd gezien. Kelly ook bedankt, ga je tip opvolgen.

Ik vind dit wel een heel leuk intiatief. Ik zag pas een Canadees fietsen en wilde al stoppen om hem een kampeerplek aan te bieden.

En de leukste herinneringen aan een land is toch de gastvrijheid van de bewoners.
Nou zeg. Ik ben toevallig man, vrijgezel en woon en reis alleen. Straks word ik alleen nog maar binnen gelaten bij die ene serieverkrachter :(.

Maarten
Gijs M schreef:Tja.

Hoeveel mannen zouden alleen op fietsreis gaan met het doel dames op de lijsten van de Warm Showers List lastig te vallen?

Gijs
1, Maar 1 is genoeg als hij bij jouw wil slapen.....
Gijs M schreef:
Zo kun je overal wel angst voor zaaien.
Ja, lang leven warmshowers, de karma wiel voor fietsers, laten we hopen dat het lang zo door gaat in deze enge wereld...Ik vind het gaaf dat het nog kan

"shane, welcome,

Your room is the second on the right, the shower is the first on the right, there's cold beer in the fridge, we'll be home around seven".

Zo ben ik een huis in Nebraska binnen gelopen, niet wetend of ik de goede huis had....
Hey,

ik ben zelf ook een meisje alleen en bij mij is iedereen welkom, toch wat betreft warm showers. Coachsurfing vind ik idd ook iets te algemeen.

Ik vind het gewoon super om eens iets terug te kunnen doen voor andere mensen, omdat ik zelf ook telkens zo warm onthaald werd op reis...
Nou, zo gek is het niet hoor dat je nog eens nadenkt wie je in huis haalt. Sinds ergens bij Schiedam een fietser is vermoord door misschien wel een medefietser, ben ik ook wat voorzichtiger geworden, ik woon alleen en heb geen tuintje. Ik communiceer alleen via de mail, als mijn eerste indruk goed is, spreek ik af dat ik diegene op een bepaald punt ophaal, in Amsterdam sowieso wel handig. Als het op dat moment niet goed voelt loods ik diegene naar de camping hier vlakbij, mijn eigen veiligheid gaat voor. Maar dat heb ik nog nooit hoeven doen en tot nu toe heb ik veel plezier gehad met de fietsers die zijn geweest. Zelf maak ik nooit gebruik van warmshowers omdat ik niet graag plan. Onderweg heb ik wel vaak bij mensen thuis geslapen maar dan heb ik ze altijd eerst ontmoet, of aangeklopt maar dan wel een goede indruk gekregen. Als het niet goed voelt fiets ik liever nog een stukkie door, dat is ook wel voorgekomen.
Schiedam?
fiets-ster schreef:Ik kwam dit op deze site tegen. Hoe zijn jullie ervaringen ermee als gastheer en vooral gastvrouw?

Ben ik nou te voorzichtig? Kan ik erbij zetten alleen voor vrouwen en stellen?

'k Hoor graag jullie mening, vooral ook van vrouwen. Als gastontvanger en zelf gast.
Ik ben man, fiets veel, 50% met vrouwelijke partner, soms alleen en als ik aankom bij een logeeradres dan ben ik, buiten de gedachte iets uit te vreten, meestal te moe om nog actief te zijn. Dat kun je waarschijnlijk aan me zien. De tassen moeten naar de slaapkamer en dat vind ik dan vaak een moeizame bezigheid. Ik denk dat je in één oogopslag kunt zien wat voor vlees je in de kuip hebt. Probeer zelf vertrouwen te winnen c.q. te schenken als ik aankom. Voor beide partijen(gast en host) is het wennen. Ik denk niet dat de gemiddelde "kwaadwillige" langere fietstochten pleegt en herkenbare spullen(herkenbaar bewijs/sporen) bij zich heeft. Daar isoleert een "kwaadwillige" zich herkenbaar van een betrouwbare fietser.
Mijn devies aan females: niet te angstig zijn, maar wel alert! (Ingebeelde) angst verpest een groot deel van een spontaan leven.
Je hoeft de persoon niet per se bij u thuis te ontmoeten, maar je kan bijvoorbeeld ook eerst een drankje drinken in de stad. Dan leer je ook iemand eerst wat beter kennen.
Het is geen daten? En de verwachting dat iemand, die graag bij je wil logeren, exact dezelfde gedachten als jij heeft, is fifty-fifty en ook niks meer.
Gastvrijheid en alertheid zijn voor mij ingrediënten voor een host. Bescheidenheid(je "kampeert"bij een ander) en aanpassingsvermogen zijn ingrediënten voor een gast.
Ik heb een paar jaar lang gasten onvangen via CS, Hospitalityclub en Warshowers. Enkele WS en ruim honderd CS / HC. Ervaringen: enkele neutraal, de meeste positief, enkele zeer positief.

Voor WS gasten wijzig ik mijn plannen om ze maar te kunnen hosten. Al die reizende jongeren van CS / HC hebben mijn sympatie, ik heb er veel lol mee gehad, maar zit er op dit moment niet zo op te wachten, ook omdat mijn buurman, met wie ik het trappenhuis deel, bezwaar heeft gemaakt tegen mijn gastvrijheid

Kijk, in gastvrijheid zit het woordje vrijheid. Eerlijk gezegd heb ik bijna altijd een inwendige vertrouwenscrisis, rond het binnenkomen van gasten. Meestal duurt die enkele seconden, soms wat langer. Maar voor mij zit er waarde in het genereren van vertrouwen. Daar zit vrijheid in.
bikelike schreef:Warshowers. ....Daar zit vrijheid in.
Tsja, stond ik net op het punt om me aan te melden... :D

Gee
@ DriesBa: Ik weet niet of dat een antwoord was op mijn reactie, maar ik weet heus dat het geen daten is! Ik had het alleen gezegd uit eigen ervaring, ik heb zelf bij iemand gecouchsurft die ik eerst in de stad ontmoet heb, wat ik zelf in ieder geval wel prettig vond, gezien het mijn eerste couchsurfervaring was, dit stelde me toch wel meer op mijn gemak..
Ism7x7 schreef:@ DriesBa: Ik weet niet of dat een antwoord was op mijn reactie, maar ik weet heus dat het geen daten is! Ik had het alleen gezegd uit eigen ervaring, ik heb zelf bij iemand gecouchsurft die ik eerst in de stad ontmoet heb, wat ik zelf in ieder geval wel prettig vond, gezien het mijn eerste couchsurfervaring was, dit stelde me toch wel meer op mijn gemak..
Eerste reactie wel, maar je moet het nuanceren tot inleiding van hetgeen ik daarna schreef.
Vertrouwen en alertheid is mijn devies. "Hetgeen me bekruipt is: "Waarom wonen er toch van die ellendelingen op de wereld die een ander wat willen aandoen?" Leef naast elkaar of om mijn part langs elkaar, maar blijf elkaar af.