Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...wel of geen fietsverzekering! - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

...wel of geen fietsverzekering!

Ik heb alleen gebruik gemaakt van speciale aanbiedingen bij aanschaf van nieuwe fietsen in het gezin. Jaar gratis verzekeren. Van de tientallen aangeschafte fietsen, is er geen gestolen of zwaar beschadigd geraakt. Repareren doe al meer dan 50 jaar.
Wel jaarlijks een bedrag op een spaarrekening gezet voor onverwachte zaken. Meestal werd daar een wasmachine voor gekocht bij. Inmiddels is het potje groot genoeg voor nieuwe fiets met titanium frame. Of twee met stalen frame.

Piet.
...andermaal!
Heb de fietsverzekeriging (Casco incl. diefstal) ingekocht om diverse redenen.
De grootste reden is dat we met mensen(!) te maken hebben! Voor de rest is het een afweging.

Via "de Koga Plus Fietsverzekering" kan je -in mijn geval op o.a. pagina 5, de Koga Plus Fietsverzekering in het kort- lezen wat er allemaal gedekt is.
Daar de premie een éénmalig iets is van totaal 233,- euro voor 60 maanden (naar boven afgerond: 0,08 euro per dag) is dit voor mij een hele makkelijke keuze geweest.

En wat een ieder er ook van denkt, denk dat een ieder dat maar zelf moet bedenken! Immers, we zijn mensen...
Is er een constructie denkbaar waarbij je je fiets alléén verzekert tegen diefstal (en evt schade) in het buitenland?
Ik woon in Amsterdam en dat maakt verzekeren nogal duur. Fiets staat altijd binnen dus risico op diefstal is hier minimaal.
R32 schreef:Is er een constructie denkbaar waarbij je je fiets alléén verzekert tegen diefstal (en evt schade) in het buitenland?
Ik woon in Amsterdam en dat maakt verzekeren nogal duur. Fiets staat altijd binnen dus risico op diefstal is hier minimaal.
Welkom op het forum!

Je kunt kijken naar een goede reisverzekering (is hierboven ook al eens genoemd).

Sjirk (ik heb wel een naam)
Dank Sjirk,
De naam is Rein, excuus :) (edit: profielnaam aangepast)
Mijn reisverzekering dekt fietsen slechts tot 500 euro maar heb inmiddels begrepen dat er verzekeringen zijn die meer geschikt zijn voor fietsvakantiegangers.
Zijn er ook mensen die een zelf gebouwde fiets hebben verzekerd?

Ik heb Unigarant daar vorige week al over gebeld, daar werd mij verteld dat ik de fiets moest laten taxeren bij een fietsenmaker. Dan moest er een taxatierapport worden opgesteld op basis waarvan de verzekering een keuze kan maken de fiets wel/niet te verzekeren.

Ik dus met mijn fiets naar de fietsenmaker en die had, volledig zoals ik al had verwacht, daar niet veel zin in. Zelfs niet tegen betaling.

Om het plaatje compleet te maken is de aanschafwaarde van alle componenten ongeveer €1.800
Voor mijn huidige reis heb ik ook een fietsverzekering aangeschaft. Gelukkig nog niet nodig gehad. Omdat ik een laptop wilde kopen en natuurlijk ook graag verzekerd heb, heb ik naar mijn verzekering gebeld. Ze hebben mijn brandverzekering(bnp parisbas) uitgebreid met diefstalverzekering die wereldwijd dekt voor de som van 40 euro per jaar... Peanuts vergeleken met wat de fietsverzekeringen vragen...

Dus hoor eerst eens wat je verzekeringen voor je kunnen doen... Ik had wat geld kunnen uitsparen..
Half juni ga ik op fietsvakantie. Een goede (doorlopende) reisverzekering heb ik al maar daar zit geen extra dekking bij voor mijn fiets. Nu ben ik op zoek naar een aanvullende reisverzekering voor mijn fiets. Het betreft een fiets die ik zelf gebouwd heb. Iemand suggesties?