Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...waarom heb jij voor jouw fietstassen gekozen! - Forum Wereldfietser

...waarom heb jij voor jouw fietstassen gekozen!

...even een fiets aanschaffen!
Jaja, wat een -meer dan een leerzame- zoektocht! Denk hier aan; denk daar aan; en oja daar en daar en daar en daar en daar moet je ook nog 'even' aan denken.
De keuze van de fiets is al gevallen. Heb ook ja gezegd tegen een fietsverzekering. Hierbij moet ik alleen nog kiezen voor een duur van drie, vier of vijf jaar. En ja, al is het maar preventief, heb ook voor een Cycla fietsalarm gekozen.

Van een LAW'r naar een Lange Afstand Fietser, kan en wil ik niet met mijn 65 liter rugzak fietsen. Heb dus gekeken naar fietstassen. Wat zijn er veel verschillen(!).
Mijn keuze is gevallen op de hazelnote kleur Ortlieb Back-Roller Plus. De reden is het gewicht(!) totale literinhoud en (ja daar komtie) de kleurencombinatie. Omdat ik deze als een totale set wil aanschaffen, wordt me deze met pakketkorting(!) aangeboden.

Welke fietstassen heb jij, en waar moeten jouw fietstassen aan voldoen...
Kijk ook eens naar:

http://www.crosso.pl/pages/en/products/ ... rt-big.php

erg mooie tassen, stuk groter (60 liter!), iets voordeliger.

Belangrijkste reden zijn de extra zijtassen. Ze zijn ook waterdicht.
Nadeel zijn de vaste haken, maar bij mij zitten ze goed.
Hier een complete set van Ortlieb Plus.

Reden: Bevestiging, waterdicht, veel reflectiemateriaal en kleur (zwart).
Hoi,

Wij hebben ook voor Ortlieb gekozen omdat ik van iedereen dat advies kreeg, supersterk, waterdicht en blijvend mooi!
Mijn vrouw de rode set en voor mij de Classic whiteline.
Past zo mooi bij mijn "Black Cow" Koga Signature.

Groeten.....Willem :wink:
...dat was ook de reden dat ik voor deze tassen gekozen heb:
O.a. bevestiging, reflectie, plattere rolsluiting, steviger stuurtas (met in- en uitbouwmogelijkheden), supersterk en waterdicht...
En 'uiteraard' totaal onbelangrijk, de kleur... Vandaag mijn hazelnoten kleur op 'idem' kleur fiets... :wink:
Ik rij met de Ortlieb Classic Roller in de kleuren geel-zwart. De gele tassen zijn erg opvallend, net als de kleurrijke kleding en helm die ik draag. Past niet bij de fiets, maar ben wel opvallend zichtbaar.

Piet.
PietV schreef:[...]opvallend zichtbaar.
Daar gaat het dan ook om...
Mijn criteria voor de tassen:
- gemaakt van natuurlijk materiaal
- duurzaam, kan tegen water
- mooi ontwerp met 2x extra zak aan de buitenkant
- extra opbergzak binnen met rits
- kan ze ook gebruiken als schoudertas als ik niet fiets
- grote reflecterende elementen
- extra laadvermogen boven op de tas
- gewicht: 880 gr per tas
- geen breekbaar plastic of metalen ophangsysteem

http://tinyurl.com/7u6h9kl
@ Han, welke tassen zijn dat dan? :)
De Sjelle schreef:@ Han, welke tassen zijn dat dan? :)
Klik even op de link s.v.p. :wink:
Carradice Super C's voor mij. Mooi, duurzaam en 'ademend'.
@Han: tassen zitten verkeerd om (opbergvak hoort vlgs mij aan de achterkant, nu komt je hiel er tegen aan), riempjes(?) zijn overbodig dunkt mij, zeker met de Carradice sluitingen.
Michael W schreef:
De Sjelle schreef:@ Han, welke tassen zijn dat dan? :)
Klik even op de link s.v.p. :wink:
Verdorie, ik was maar op die foto naar die kleine lettertjes aan het turen. :D
Wij vonden de waterdichte tassen van Vaude en Ortlieb de meest voor de hand liggende keuzen en gingen voor Vaude aqua's vanwege de prijs en het feit dat er een beschermende plaat tussen de tas en de bagagedrager is aangebracht. Overigens denk ik dat de kwaliteit van de twee merken heel dicht bij elkaar ligt.

Als ik genoeg geld had zou ik misschien Land's End en John o'Groats tassen van Brooks kopen, omdat die er zo mooi uitzien.
pedalman schreef: @Han: tassen zitten verkeerd om (opbergvak hoort vlgs mij aan de achterkant, nu komt je hiel er tegen aan), riempjes(?) zijn overbodig dunkt mij, zeker met de Carradice sluitingen.
Nee hoor, deze Super C heeft 2x opbergvak, 1x aan beide kanten, zie de fotostroom verderop voor meer foto's uit andere stand.

De riempjes van de opbergvak en de hoofdvak zijn niet verwijderbaar maar kun je wel netjes wegwerken. Op de foto is dat niet gedaan omdat de tassen niet vol zijn. Die van de hoofdvak zijn trouwens express lang gemaakt voor meer laadvermogen. Je kunt de flap / deksel van de hoofdvak hoog of laag zetten.

De tas komt niet tegen de hielen, heb t al getest. Bovendien heeft de Tubus Logo bagagedrager 2 standen waarop de tassen kunnen. De eerste is zoals op de foto, bij de tweede stand kan de tas nog lager en verder naar achter.
Ortlieb.
Beste recensies.
Super waterdicht.
Erg stevig (maar niet onbreekbaar natuurlijk)
Goed prijs/kwaliteit verhouding.
Goed ophangsysteem.
Nee hoor, deze Super C heeft 2x opbergvak, 1x aan beide kanten, zie de fotostroom verderop voor meer foto's uit andere stand.

De riempjes van de opbergvak en de hoofdvak zijn niet verwijderbaar maar kun je wel netjes wegwerken. Op de foto is dat niet gedaan omdat de tassen niet vol zijn. Die van de hoofdvak zijn trouwens express lang gemaakt voor meer laadvermogen. Je kunt de flap / deksel van de hoofdvak hoog of laag zetten.
Aha, nou heb ik 'm door, je gebruikt de saddlebag als dragertas(sen). Ik heb zelf de panniers met C-sluiting.
pedalman schreef: Aha, nou heb ik 'm door, je gebruikt de saddlebag als dragertas(sen). Ik heb zelf de panniers met C-sluiting.
Inderdaad, dat zijn Super C's, eigenlijk bedoeld als zadeltas die worden ondersteund met het speciaal draagetje Quick Release Support onder het zadel.

Ze kunnen ook als panniers worden gebruikt voor meer draagvermogen. Je moet dan wel de Quick Release vervangen door een grotere bagagedrager, in dit geval een Tubus.

Kortom, 1x tasje voor de korte tour, 2x voor langer. Voortas eveneens een Carradice, niet meegerekend.
Heeft iemand hier al ervaring met de brooks lands end? Of ze gezien in de winkel? Hoe is de eerste indruk?
Heb afgelopen vrijdag mijn fiets opgehaald. Heb gekozen voor Ortlieb tassen. Meer dan geweldig...
BongersBikes-Ortlieb
1 set ortlieb en 1 set lidl.. ortlieb omdat we dan zeker wisten dat er een goede set was voor het geval de goedkope set ons in de steek liet. 4 maanden fietsen - circa 6000km leeft de lidl set nog steeds. Hebben wel wat extra hulp nodig maar nog steeds going strong en gaan einde van het jaar weer mee richting birma..