Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantiewinkel - Forum Wereldfietser

Fietsvakantiewinkel

Toen ze uit Woerden vertrokken kon je er niet meer heen. Op hun site staat nu wel een adres. Zijn ze nu weer te bezoeken of niet?
Ik kan ze niet per mail en telefoon te pakken krijgen en de tijd dringt. Zou het liefst nu in de auto springen, maar weet dan ook niet of ze vandaag open zijn.

Wie weet er meer?

Ik vind kaartmateriaal erg moeilijk kopen als ik het niet kan bekijken.
fiets-ster schreef:Toen ze uit Woerden vertrokken kon je er niet meer heen. Op hun site staat nu wel een adres. Zijn ze nu weer te bezoeken of niet?
Ik kan ze niet per mail en telefoon te pakken krijgen en de tijd dringt. Zou het liefst nu in de auto springen, maar weet dan ook niet of ze vandaag open zijn.

Wie weet er meer?

Ik vind kaartmateriaal erg moeilijk kopen als ik het niet kan bekijken.
In principe niet open voor bezoekers, is geen fysieke winkel meer, alleen via internet en op beurzen !!

Bij Reisboekhandels kan je wel terecht om te kijken :wink:
Volgens mij zijn ze de laatste zaterdag van mei te bezoeken. Ik weet de datum niet zeker en kan het op de website niet vinden, maar het heeft in de nieuwsbrief gestaan. (die heb ik niet meer in mijn mailbox staan) Misschien weet iemand anders het of kan je even een bericht sturen.

Ik vind het overigens ook erg jammer dat er geen echte winkel meer is. Wij gingen graag naar Woerden.
De Zwerfkei in Woerden heeft ook een zeer groot assortiment kaarten en reisgidsen. Daar kun je alle kaarten vasthouden en bekijken.
brigitte schreef:Volgens mij zijn ze de laatste zaterdag van mei te bezoeken.
Klopt ja, op zaterdag 25 mei is er een open dag: zie hun nieuwsbrief
Dank jullie wel voor de antwoorden.

Eind mei ben ik al weg. En de Zwerfkei heeft dat overnachtingsboekje niet, dan moet ik bij 2 adressen kopen. Woerden is ook niet in de buurt.
Eindhoven, Landschap, op de kleine berg?
Roald schreef:Eindhoven, Landschap, op de kleine berg?
De Noorderzon in Arnhem lijkt mij dichterbij voor haar (ze woont toch ergens langs de Waal bij Tiel ofzo), zie: http://www.denoorderzon.nl/ :wink:
Ik had vanmiddag al bij dat winkeltje in Arnhem gekeken (via site) ken het wel, maar hij heeft die niet op voorraad. Dank je wel voor het meedenken.
Misschien www.dewandelwinkel.nl in Deventer?
http://www.reisboekhandel.nl/winkel/3-amsterdam

hier is een bijzonder uitgebreid assortiment reisboeken en kaarten voor fiets- en andere reizen. Weet niet hoever Amsterdam voor je is.
Als het zo kort dag is zou ik niet langer twijfelen: per internet alles kopen wat je geschikt lijkt, thuis bekijken en vlak voordat je vertrekt alles terug sturen wat je niet wil gaan gebruiken. Scheelt je een hoop stress.
Marco Meijerink schreef:Als het zo kort dag is zou ik niet langer twijfelen: per internet alles kopen wat je geschikt lijkt, thuis bekijken en vlak voordat je vertrekt alles terug sturen wat je niet wil gaan gebruiken. Scheelt je een hoop stress.
Leuk voor de reisboekboekhandel maar niet echt, kost hem een hoop onnodige werk en porto en hun marges zijn toch al minimaal 8)
Roald schreef:Eindhoven, Landschap, op de kleine berg?
Ik kan me echt totaal niet voorstellen dat daar dat gidsje met kleine, eenvoudige fiets- en wandelkampeerterreintjes "Overnatning i det fri" ligt.
(niet geheel onbevooroordeeld).

Ethisch vind ik het nogal verwerpelijk om kaarten en boeken te bestellen via internet en vlak voor je reis terug te sturen. Zeker naar de kleinere winkels (en dat zijn alle mooie en bijzondere geografische boekhandels in Nederland!)

Marco, jouw visie klinkt als een grote bedrijven-strategie waarbij alleen naar eigenbelang en cijfers wordt gekeken en niet naar het menselijke aspect. Ik heb overigens een zware bedrijfskundige achtergrond, dus kan over grote bedrijven strategieën, aandeelhouderswaarde (versus 'stakeholders value') en de ethische aspecten aardig meekomen :lol:

Zo kun ook al je fietsshirts, schoenen, fietsonderbroeken in drie maten aanschaffen en twee ervan terugsturen.
Nee, dat is niet mijn maatschappij.
Interglobe verkoopt alleen gidsen en kaarten die zij gemakkelijk kunnen inkopen. Dat gidsje "Overnating i det fri", met kleine eenvoudige campings voor wandelaars en fietsers, lijkt mij "te moeilijk" voor hen.
Volgens hun webiste hebben ze niet eens de serie fietsgidsen en kaarten van de Deense fietsersbond met alle bewegwijzerde fietsroutes van Denemarken, waarop ook tal van handige voorzieningen onderweg, zoals: winkels, campings, horeca......, met pictogrammetjes staan aangegeven.

Fietsers op zoek naar de juiste kaarten en gidsen kunnen beter in een grote boog om Interglobe heen fietsen.
goede internetwinkels hebben goede interfaces waarbij je heel makkelijk kunt bekijken of een kaart geschikt voor je is. slechte winkels hebben dat niet. ik stuur nagenoeg niets terug.
als je een internetwinkel bent zul je je voordeur aan moeten passen op je klant zodat hij/zij de keuze zo makkelijk mogelijk kan maken. Krijg je veel terug gestuurd dan moet je niet de klant de schuld geven maar zelf nadenken hoe je dit beter kunt doen. heeft niets te maken met groot of klein bedrijf maar juist met menselijk aspect. er is geen klant die alle zooi binnen wil krijgen, vooraf te moeten betalen en vervolgens weer terug moet sturen en wachten op je geld. Hoop gekloot. Erik, ook ik heb die achtergrond. maar dat wist je al.
En in die achtergrond heb ik geleerd: klant heeft gelijk. pas je daarop aan.

even voor de goede orde: spullen aanschaffen, alles lezen en dan terug sturen wordt hier niet mee bedoeld. dat is wat mij betreft diefstal omdat je informatie tot je neemt en daar niet voor betaalt. Het gaat om het bepalen van je keuze.
In een fysieke winkel kun je alles passen en bekijken. Als een internetwinkels de klant een zelfde soort service wil bieden, zal het vast en zeker onderdeel van het concept zijn dat een klant spullen mag passen en bekijken. En terugsturen dus, zo nodig. Dat doet Bol.com, dat doet de fietsvakantiewinkel, dat doet Bever. Wat daar onethisch aan is, snap ik niet. Het is gewoon in de prijs verrekend.
peter de rijk schreef:In een fysieke winkel kun je alles passen en bekijken. Als een internetwinkels de klant een zelfde soort service wil bieden, zal het vast en zeker onderdeel van het concept zijn dat een klant spullen mag passen en bekijken. En terugsturen dus, zo nodig. Dat doet Bol.com, dat doet de fietsvakantiewinkel, dat doet Bever. Wat daar onethisch aan is, snap ik niet. Het is gewoon in de prijs verrekend.
Zo nodig terugsturen is ook geen probleem, maar een hele hoop bestellen met als doel alles terug te sturen wat je niet kunt gebruiken wel.
Marco Meijerink schreef:... per internet alles kopen wat je geschikt lijkt, thuis bekijken en vlak voordat je vertrekt alles terug sturen wat je niet wil gaan gebruiken. Scheelt je een hoop stress.