Additionally, paste this code immediately after the opening tag: garmin Virb (elite) - Forum Wereldfietser

garmin Virb (elite)

gebruikt er iemand deze camera?
zo ja...
hoe is de kwaliteit in de praktijk hiervan?
heb je ergens zelfgemaakte filmkes op het net staan gemaakt met die cam.

lijkt me heel mooi speelgoed , maar wil eerst de kwaliteit ervan weten, de reclame filmkes zien er prima uit maar ...juist daarom wil ik ervaringen van echte gebruikers .....
Hoi

ik gebruik deze camera, en ja hij is TOP,
heb je ergens een opname met die cam op het net staan?
Ik gebruik hem ook. Goede kwaliteit, zelfde als GoPro maar gemakkelijker vast te pakken en aan het uit te doen met handschoenen aan.

Ik ga as weekend filmen op Ameland.
Lees dit eens door en je weet alles over het ding.

http://www.dcrainmaker.com/2013/12/garm ... eview.html
Misschien toch nog maar eens vergelijken met de Sony Action Cam. Die schiet wat mij betreft toch nog veel mooiere kleuren dan zowel Garmin als GoPro.
Bekijk eens de vergelijkingen op Youtube.
+1 voor de Sony Action cam. De Mobius is ook een aardig (en veel goedkoper) alternatief. Zie hieronder een clipje gemaakt met beide camera's (zet de settings in het youtube filmpje op 1080p voor een betere kwaliteit)

Hier een filmpje met de Garmin. Let op, in youtube is de standaard afspeelkwaliteit niet heel best.

http://youtu.be/oJEWZSiYnhk
Hoi Johnny,

Bij een actioncam (snel bewegende beelden) is de bitrate het belangrijkste.

De bitrate van de Gopro Hero 3+ black is 45mbps (Protune aan) en ik heb zo'n vermoeden dat die van de VIRB een stuk lager is, aangezien de fabrikant opgeeft dat je tot 7 uur aan 1080p video kunt opnemen op een kaartje van 64GB. (bitrate moet dan ongeveer 20 mbps zijn)

Ook kun je met de Gopro in 1080p filmen met 50 en 60 frames per seconde, en met de Garmin maar met 30 fps. Dit verschil wordt belangrijk als je snel bewegende beelden wilt kunnen vertragen.

Overigens is het kwaliteitsverschil tussen deze camera's niet of nauwelijks zichtbaar op Youtube omdat dit kanaal 1080p filmpjes afspeelt met een bitrate van 8mbps en er dus veel detail verloren gaat door compressie. Op Vimeo ligt de bitrate weliswaar een stuk hoger (20mbps), maar nog altijd niet hoog genoeg om materiaal uit een Gopro in al zijn detail te tonen.

Marc
Ik heb de camera al een tijdje in gebruik.
Een aantal video's kan je onder ander hieren hierbekijken.
(let op wel via de instellingen HD inschakelen.)

Het leuke aan de Garmin software is dat je de snelheid, cadans en temperatuur overlay kan toevoegen.
Dit kan zowel met de Virb elite als met de virb basic. Je kan dan met Virb edit de track van je gps toevoegen op de video.

De elite heeft wel een G sensor , daardoor kan je deze info ook in de video verwerken.

Nadeel is met virb edit is dat je geen titel of overgangen kan aanpassen.
Dit zal je moeten doen met andere bewerkings programma's.