Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachten op Schiphol? - Forum Wereldfietser

Overnachten op Schiphol?

Eh, heb een foutje gemaakt bij het boeken van de vlucht.. dwz geen rekening gehouden met de onmogelijkheid een fiets in de trein te vervoeren tijdens de spits.. dwz we hebben geen zin met fietsdozen en bagage te slepen, maar willen gewoon de fiets meenemen.
Dus.. er zit niet zoveel anders op dan de avond te voren te vertrekken.
Wie heeft er al eerder een nacht op Schiphol doorgebracht? Is dat goed te doen? We hebben geen matjes of slaapzakken mee maar willen op stoelen zitten..
We moeten er om 8 uur zijn dus mochten we ergens anders willen overnachten, dan moet het wel heel dichtbij zijn. Een hotel lijkt me nogal prijzig, of valt dat mee?

Tja, zij maar doorzagen dat het niet goed zou zijn 's avonds laat aan te komen, ben ik dus vergeten om aan dat spitsvervoerverbod te denken!

Groetjes

Yvonne

Beste Yvonne,

Een nacht op Schiphol doorbrengen is geen probleem, mits je bent ingecheckt en je je achter de douane bevindt. Daar zijn voldoende stoelen en zitbanken om een nacht door te brengen. Veel reizigers op doorreis brengen daar hun uren door als ze op hun aansluitende vlucht wachten.

Echter als je vlucht pas de volgende ochtend gaat zoals jij beschrijft is het nog niet mogelijk in te checken. Je zult dus voor de douane moeten blijven. Hier zijn voor zover ik weet geen mogelijkheden een nacht door te brengen.

Er is vlakbij wel een IBIS hotel, daar zou je een nacht kunnen doorbrengen. Volgens mij is dat niet zo heel erg duur (rond de 80 euro) en je bent gelijk van een probleem verlost. Moet je maar eens op internet kijken.


succes !!!

Wel gvd, 80 euro! Vind je niet duur? Ik slaap NOOIT in hotels als ik in Europa ben.. ongelooflijk. Ik heb in Brazilië hotels overgeslagen die 20 euro vroegen, omdat ik bijna altijd voor 3 euro onderdak kon vinden..

Dit is zwaar klote zeg, als ik het zo mag uitdrukken.. grrr en dat alleen omdat je 's ochtends geen fiets kan vervoeren.. het stomme is dat een fietsdoos misschien weer wel mag en die zijn veel omvangrijker!

Ivana

Kun je niet overnachten bij een andere Wereldfietser in de omgeving van Amsterdam. Ik weet dat er een heel aantal in die buurt wonen, zit er vast een bij die je een slaapplek kan bieden.

:oops: En nee, ik weet niet wie het zijn...

mocht je kiezen voor een hotel; kijk dan eens op schiphol zelf; er zijn twee hotel sachter de douane; comfortabel maar geen daglicht...
Ivo

Wellicht overnachten we bij Kieg in Haarlem, het is dan 20 km fietsen.
Misschien brengt hij ons nog ook als zijn busje het tenminste weer doet..

Ivana

Het zou een mooie oplossing zijn?!
Ja, dat heb je als je KLM boekt. Boeddha straft onmiddellijk. Je kunt vier dingen doen.
1) Je KLM-vlucht annuleren en kijken of de TAP wat later vliegt.
2)Gewoon toch proberen je fiets zeer vroeg in Ede in de trein te krijgen.
3)De tent opzetten op een weiland bij Schiphol. Je broer spreekt de taal der boeren, dus dat moet altijd wel lukken.
$) Contact opnemen met Cok Oostveen. Cok heeft aangegeven dat hij een slaapzolder heeft waar wereldfietsers kunnen overnachten. Cok woont in Amsterdam-Zuid op 12 km van Schiphol. Voor jou natuurlijk geen probleem, maar voor je onervaren broer een goede test. Cok is niet zo digitaal, dus bellen 020-6628546!
Veel plezier! Wanneer vertek je eigenlijk?

Wat is trouwens het probleem om 's ochtends twee fietsdozen in de trein te plaatsen? Dat mag wel. Misschien wat omhandig, maar alle andere oplossingen zijn volgens mij ook verre van optimaal.

Volgens mij is het geen probleem om de nacht op Schiphol door te brengen. Je zoekt een goede stoel/bank uit en gaat daar zitten/liggen slapen. Dan doen meer mensen. Niet alleen op Schiphol, maar op heel veel luchthavens. Wij hebben zo de nacht doorgebracht in Barcelona, en dat gaat prima. Dus op Schiphol moet het ook kunnen. Enige nadeel is dat het wat rumoerig zal zijn, en dat je goed op je spullen moet letten.

Wat is trouwens het probleem om 's ochtends twee fietsdozen in de trein te plaatsen? Dat mag wel. Misschien wat omhandig, maar alle andere oplossingen zijn volgens mij ook verre van optimaal.
Dat was een van de redenen voor de vraag, omdat ze niet met fietsdozen aan de gang wilden.

Zijn er op Schiphol voor de douane dan helemaal geen gelegenheden voor reizigers om nog even lekker te gaan (lig)zitten?

localhost schreef:
Wat is trouwens het probleem om 's ochtends twee fietsdozen in de trein te plaatsen? Dat mag wel. Misschien wat omhandig, maar alle andere oplossingen zijn volgens mij ook verre van optimaal.
Dat was een van de redenen voor de vraag, omdat ze niet met fietsdozen aan de gang wilden.

Zijn er op Schiphol voor de douane dan helemaal geen gelegenheden voor reizigers om nog even lekker te gaan (lig)zitten?
Sjouwen met fietsdozen zie ik helemaal niet zitten, je moet nl. 2 fietsdozen en ook nog een zooi aan fietstassen meenemen. Dat doet Ivo, maar ik en mijn broer dus niet. Waarschijnlijk neem ik echter een samsonitekoffer mee voor mijn Airnimal waar ik net 32 mm sloffen voor heb gekocht.

Ik dacht dus ook aan een nacht op schiphol, maar er werd dus hier gezegd dat voor de douane nauwelijks zitgelegenheid is... :? :(
Bij Kieg slapen zal best gaan, bij Cok kan een probleem zijn omdat we misschien geeneens een slaapzak meenemen, en zeker geen slaapmatje. Een slaapzak denk ik echter toch wel, maar dan een dunne voor als het te koud mocht zijn..
We gaan 5 november 10:15 uur.. kan iemand van jullie ons komen uitzwaaien :wink: :lol:
Wat een gezeur!!!!!!!!!
Wie is nu de onervaren fietser? Je krijgt allerlei oplossingen aangedragen, en creeert onmiddellijk nieuwe problemen, of je vragen zijn bij jouw weten al achterhaald voordat je ze stelt.
Heeft Cok geen oude deken en een matras voor jullie op zijn slaapzolder?
Jouw fiets zit in een koffer, dus die kan gewoon mee tijdens de spits in de trein. Je pakt gewoon die fiets van je onervaren broer vast thuis in en neemt die ook zonder problemen mee in de trein. Verpakt is een fiets gewoon een stuk bagage. Er zijn geen maten voor mee te nemen bagagestukken in de trein. Behalve dat het geen gevaarlijke voorwerpen mogen zijn en er ruimte voor moet zijn.
Ik denk dat het nodig is dat veel mensen jullie uitzwaaien.Daaaaaaaag!!!!

P.S. Wat vind je van de houding van de KLM jegens het technisch onderhoudspersoneel? Ik zag vandaag nog wat last minute aanbiedingen in de krant. jammer, he!!!!!!

Bert nu vind ik dat je flauw doet.. net alsof jij dagelijks met een fietsdoos de trein neemt. Ik heb dit 1x gedaan en het is een crime als je alleen bent. Niet iedereen is beresterk. Het gaat niet om ervaren zijn of niet, het gaat gewoon om spierkracht en behendigheid..
Ik kan me best voorstellen dat Cok voorzieningen heeft, maar het lijkt me leuker naar Kieg een vriend van me te gaan, bovendien moet ik hem nog spullen teruggeven...

Ik probeer gewoon problemen en lastige dingen te voorkomen.. stressen met stomme kartonnen fietsdozen, die meteen kapot gaan als je er mee gaat slueren, hoort daar niet bij.

Vliegen met een fiets is mijn hobby niet en zal nooit mijn hobby zijn.... het is snel, maar dat gedoe er om heen kan me gestolen worden!

Je mag me paranoïde noemen zo je wilt... dat van uitzwaaien was een grapje.. snap je?

:idea: zowel bij vertrek (erg vroeg) als bij aankomst (erg laat) kun je het probleem hebben hoe je de nacht door komt. We hebben op Schiphol ons een keer gewoon voor de incheckbalie op de grond te ruste gelegd. Met matje of slaapzak is dat natuurlijk wat confortabeler dan zonder. Op Schiphol moet je daarbij wel een beetje blijven opletten, want er lopen nog wel wat anderen rond. Maar je rust allicht wat uit.

Hoe anders is dat in het buitenland! Zo arriveerden we eens om 1 uur 's nachts in Casablanca. Het bleek dat je daar uitstekend en veilig je slaapzak in een hoekje kan uitrollen. Er is daar namelijk voldoende toezicht en ze laten je (met fiets) wel liggen.

Vanuit Turkije hebben we het nog mooier gehad. Op de terugweg vertrokken we om 6 uur 's ochtends en daarom gingen we met onze kinderen al de avond er voor naar het vliegveld. We moesten eerste door de douane. Vlak achter de douanepost konden we lekker zitten en liggen. En er was nog toezicht ook!

Al met al is dat veel minder gestresst dan dat je om 3 uur 's nachts uit je hotel moet!
Jan Willem
Je gezeur waar je anderen mee opzadeld wordt steeds flauwer. Over flauw doen gesproken.
Die fiets van je broer doe je natuurlijk niet in een doos, maar in luchtkussentjesfolie. Bovendien hoef je niet alleen te sjouwen, want jullie zijn toch met z'n tweetjes.
Als je liever bij Kieg overnacht dan dichter bij Schiphol, dan moet je dat gewoon doen, maar leg het dan niet in het openbaar als een probleem voor. Dat noem ik onervarenheid. Overigens, wat heb ik met die spullen die je moet teruggeven te maken.
Vliegen is gewoon niet leuk, zeker het gedoe met een fiets. Zie mijn boekje "Fietserleed".
Je kunt beter op je fiets zitten, dan met je fiets sjouwen. Het is jouw keuze, maar om in Portugal op je fiets te kunnen zitten, moet je helaas eerst sjouwen.

Overigens veel plezier, en voor mij mogen er nog veel meer fietspaden bij komen, vooral heerlijke paden door de natuur. Lekker zonder ronkende automobielen! Verder moet ik er niet aan denken dat ik drukke wegen met automobielen zou moet delen.

Ik voel me gewoon meer verantwoordelijk wanneer ik met een onervaren reiziger op sleeptouw ga dan wanneer ik zelf ga. Dan heb ik iets van 'ik zie wel waar het schip strandt' en zou ook gewoon een slaapmatje uitrollen etc. Sterker nog, dat heb ik elders ook al eens gedaan...

Kan ik het helpen dat ik alles zo makkelijk mogelijk wil laten verlopen. En toevallig wil ik nu wel eens een keer met de KLM. zit onze Nederlandse vliegmaatschappij niet zo af te katten!

Dat van Kieg kwam pas later bij me op. Hij is een goede vriend.. desondanks wilde ik hem eerst niet lastig vallen.

Laten we deze inmiddels nutteloze discussie stoppen.
Dank voor de gedane suggesties en vooral dank voor het verhaal van Jan-Willem. Dat was wel zeer informatief.

Goed dat je nu zelf inziet dat deze discussie zinloos is. Was er dus niet mee begonnen.

Is er een psychiator op dit forum?

Ken je in Chiang Mai een goede pyschiater voor mij?

groetjes,

Bert