Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen combineren met klimmen(op rots) - Forum Wereldfietser

fietsen combineren met klimmen(op rots)

Hallo, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het combineren van fiets reizen met klimmen.
Ik zou dit volgend jaar willen proberen en ben nog aan het kijken hoe dit te organiseren.
Heb al enkele ideeën over locaties waar ik naartoe zou willen.
De problemen die ik vrees tegen te komen is het materiaal meenemen , en vervoer ter plaatse van de kampeerplaats naar het klim gebied.
Hier twijfel ik ik of ik misschien beter nabij de rots probeer te slapen en tijdens rustdagen naar de winkels probeer te gaan.
Ik zou ongeveer 3 dagen fietsen, daarna enkele dagen klimmen en zo verder afhankelijk van interessante plaatsen en steden .

Bedankt voor alle info,

Rafael
Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar volg wel een tijdje deze blog: http://www.jelleveyt.be/klimavonturen/t ... montagnes/. Misschien kun je bij hem terecht voor vragen.

Groeten
Bert
Klimmen doe je meestal met z'n tweeën. Als je klimmaat niet op de fiets gaat kan die misschien alle materialen meenemen? Zo ben ik jaren geleden een keer naar de Pfalz gegaan om daar met wat vrienden een lang weekend te klimmen, vervolgens ben ik naar Fontainebleau gefietst (geen touw en gordel nodig, wel klimschoentjes), waar ik nog een paar dagen geboulderd heb en vervolgens ben ik weer naar huis gefietst.
Wanneer je wel zelf al je klimspullen mee wil/moet nemen is een aanhangwagentje waarschijnlijk de beste oplossing, dan kan je makkelijk wat meer meenemen. Een Zweedse alpinist is ooit, met zijn complete uitrusting in een karretje, vanuit huis naar het basiskamp van Mount Everest gefietst en klom vervolgens naar de top. Van 0 naar 8848 meter hoogte, geheel op eigen kracht. (Later is hij doodgevallen in een simpele 6a doordat bij een val al zijn zekeringen los schoten, maar dat is een ander verhaal. :cry: )
Bivakkeren bij de rotsen kan, maar wordt niet overal gewaardeerd, dat moet je gewoon per gebied bekijken. Mijn ervaring is dat er vaak binnen 20 km van een klimgebied ook wel een camping te vinden is.