Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tipi tent - Forum Wereldfietser

tipi tent

Wij overwegen om een tipi van "Bergans aan te schaffen, heeft iemand daar ervaring mee . Hebben nu een "vaude ferret 3" maar we willen toch wat meer leefruimte, om s avonds toch nog wat te kunnen lezen ,en binnen te koken als het koud is. We zullen het opzetgemak wel gaan missen van de tent die we nu hebben .
Het opzetten van een tipi gaat zelfs sneller , het is natuurlijk wel groot op mee te nemen op de fiets .
Kijk ook eens naar de Helsport Pasvik , is een nieuwe tipi , weegt 5.3 kg en heeft standaard een muskieten net .
We hebben een Pasvik in de shop die we kunnen opstellen indien je ze eens wil zien .
Een tipi tent hoeft niet zwaar te zijn. Er zijn ook lichte en compacte tipi tenten op de markt. Ik gebruik deze van GoLite (alleen de buitentent). Die past in de achtertas van de fiets en is rond 1 kilo zwaar, inclusief de aluminium stok:
https://tinyurl.com/pusuytz
Je wil iets meer ruimte dan in de driepersoonstunnel die je nu hebt.

Staruimte in een tipi is een echte openbaring. Bij het kanoën, maar ook op fietsreis, nemen we wel eens een Helsport Finnmark mee, getekend voor zes personen. We nemen met z'n vieren alle bagage mee binnen en hebben nog plaats over om te koken e.d. De binnentent heb je eigenlijk alleen nodig in de winter. Als je die thuislaat, neem je nog 7 kg mee, minder dan 2 kg per persoon. De buitentent is op zich mugveilig. Met een tarp over de ingang heb je een enorm basiskamp. Opzetten gaat inderdaad nog sneller dan met een andere tent. Voor winterkamperen kan er een kachel mee.

Ken je de Wiglo van Bergans al?
Klopt, maar daar hangt een ander prijskaartje aan. Ook het gewicht scheel nogal. Ik heb vernomen dat de BergansTipi uit de productie gaat vanwegen de hooge productie kosten.is ook afgeprijsd nu. Van €388 naar €350 zonder grondzeil. Deze tent heeft geen binnentent zouden we met een klamboe kunnen oplossen Ik had gehoopt op reacties van gebruikers.
Wegens gezinsuitbreiding hebben wij een tipitent van Eureka aangeschaft, we zijn erg blij met de enorme ruimte die we nu hebben voor slechts 4,7kg. Ze hebben ook een drie- en een vierpersoons variant, die van ons is zespersoons. Succes met je zoektocht!
.
jony schreef:.
Daar heb je een punt. :wink:

Geen ervaring met genoemde tipi. Blij met mij WickyUp4 van Nigor. Zee van ruimte voor 3 kg.
Heb laatst al een nachtje kunnen kamperen in mijn Wickiup 3. Ligt absoluut heerlijk , maar ik ben wel aan het kijken naar een tarp voor iets meer luxe.
Wij hebben ondertussen de Bergans aangeschaft en al een weekje uitgeprobeerd. Geweldig, en wat een ruimte we hebben er wel een kuipgondzeil bij genomen. Dat er geen binnentent in zit daar moest ik wel aan wennen. In het voor en najaar ook minder warm denk ik. Laat de zomer maar komen .