Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gestolen Santos aangeboden in Polen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

gestolen Santos aangeboden in Polen

Dus iedereen registreer je frame- en vooral ook je Rohloffnaafnummer goed zodat wat er ook gebeurt er aan een eenmaal gestolen fiets tot in lengte van dagen een smet blijft kleven.
Plan B lijkt me met een paar zware jongens als begeleiding een afspraak maken om de fiets eens te bekijken...
Als een gestolen fiets verzekerd is en het schade bedrag is betaald dan is de fiets volgens mij van de verzekeraar
Als de fiets weer boven water komt.

Mario
supermario schreef:Als een gestolen fiets verzekerd is en het schade bedrag is betaald dan is de fiets volgens mij van de verzekeraar
Als de fiets weer boven water komt.
Hij kreeg slechts 300 euro terug van zijn vakantieverzekering...
Knap speurwerk. Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de politie en hoe ze dit gaan oppakken.
Mocht dat op niet veel uitlopen, misschien wel eens leuk om Radar of een dergelijk programma in te lichten.
Bizarre situatie inderdaad. Knap speurwerk inderdaad! Maar hoe krijg je daarmee je fiets terug?

Ik zou zeggen, als je een afspraak maakt met de Poolse verkoper om je fiets te 'kopen', vooral niet laten merken dat je uit Nederland komt (of Nederlands spreekt). Dan ben je hem sowieso kwijt lijkt me. Alternatief: een goedwillende Pool namens jou laten bellen en afspraak maken op locatie in Polen. En dan vervolgens zelf naar Polen en met Poolse politie daar ter plekke de man opwachten?

Hoe dan ook, veel s6!
Ik denk dat je het vooral veilig moet spelen, want een fietsendief heeft al een een aantal grenzen overschreden en je weet niet wat de volgende stap is.
Als de verzekeraar én de politie niet willen helpen zou ik eerder denken aan de rechtsbijstandverzekering in te schakelen (als je die hebt).
Als zo'n verkoper lid is van een georganiseerde criminele groep, dan zal hij de fiets niet zomaar meegeven en tot veel in staat zijn om zijn identiteit en handel geheim te houden. Je wil echt dat de overheid/Poolse politie hierin meewerkt.
Nog ideeën:
* Melden bij de Fietsersbond alhier dat hun belangen getreden zonder dat de politie iets doet.
* Melden bij de Fietsersbond in Polen (geen idee of die er is) dat hun belangen worden geschonden zonder dat de politie iets doet.
* Melden bij de verkoopwebsite in Polen dat zijn gestolen waar laten aanbieden. Daarvan indien mogelijk melding doenbij de politie.
Ik zou me graag bij Supermario aansluiten: als de verzekering heeft uitgekeerd dan is de fiets van de verzekering. Het niet teruggeven van hun bezit heet diefstal en in dit geval ook verzekeringsfraude. Dus als je de fiets terugkrijgt en je hebt al een vergoeding gehad is de fiets niet van jou.
Eerst die fiets maar eens terug lijkt me. Vervolgens kom je daar echt wel uit met je verzekering.
Berger schreef:Eerst die fiets maar eens terug lijkt me. Vervolgens kom je daar echt wel uit met je verzekering.
Juridisch gezien dient dit andersom te gebeuren.
JaapG schreef:
Berger schreef:Eerst die fiets maar eens terug lijkt me. Vervolgens kom je daar echt wel uit met je verzekering.
Juridisch gezien dient dit andersom te gebeuren.
Zowat heel de maatschappij wordt tegenwoordig verziekt door dit soort juridisch geneuzel. Kennelijk is het te veel moeite om de de tekst hierboven te lezen. Mijnheer is nog steeds (gedeeltelijk) eigenaar van de fiets!
Ik werd door een meelezer gewezen op het punt dat we niet eens weten of de politie wel of niet meewerkt.
JaapG schreef: Juridisch gezien dient dit andersom te gebeuren.
Als je je fiets graag terug wilt moet je soms gewoon handelen. Heel veel kansen ga je niet krijgen.
Peter_K schreef:Hij kreeg slechts 300 euro terug van zijn vakantieverzekering...
:o :shock:
Is dit een gebruikelijk bedrag voor een fiets van deze prijsklasse?
Dan heeft verzekeren totaal geen zin.
Volgens mij had hij geen fietsverzekering.
Maar was dit via zijn reisverzekering
Als de politie aangeeft niet op korte termijn iets te kunnen doen, dan zou ik proberen een lokale pool te vinden om de fiets voor je te kopen alsof je nergens van weet en daarover open kaart te spelen met de verzekeraar. Als het lukt heb je voor weinig een topfiets terug en als de pers er lucht van krijgt kon er ook nog wel eens een spraakmakend stukje over in de krant komen.

Knap recherchewerk trouwens, ik zou hier bijna een stukje business in zien om hele dure fietsen terug te halen. Als het niet kan zoals het moet (via de politie), dan moet het maar zoals het kan. Kent iemand nog een ondernemende pool :-)
Ja als je ze gewoon in Polen weer terugkoopt is het businessplan van de steeldieven wel rond.
robhuls schreef:Als de politie aangeeft niet op korte termijn iets te kunnen doen, dan zou ik proberen een lokale pool te vinden om de fiets voor je te kopen alsof je nergens van weet en daarover open kaart te spelen met de verzekeraar.
Ik denk dat heling ook in Polen illegaal is.

Renaat
En is hij weer terug in NL?