Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gestolen Santos aangeboden in Polen - Forum Wereldfietser

gestolen Santos aangeboden in Polen

Dankzij een oplettend oog van een wereldfietser (Wiebe bedankt nogmaals) is mijn gesloten Santos boven water; hij staat te koop aangeboden in Polen! In Rotterdam gejat, augustus vorig jaar. Heeft iemand een tip hoe hier mee om te gaan en hem op een goede manier terug te krijgen?
Ga naar de politie in nederland
Die moeten contact opnemen met de politie in Polen.
Zorg dat je gelijk kan aantonen dat hij van jou is.

Het is ooit iemand gelukt op deze manier.
Maar of de politie het niet te druk heeft voor je weet ik niet.
Maar dat is de enige manier.

Anders iemand in Polen een afspraak laten maken.
En weg laten fietsen.
Uit persoonlijk belang: hoe en waar wordt deze aangeboden? Zelf heb ik ook nog een fiets onvrijwillig langdurig uitgeleend...
Knap gevonden hoor.
Ik zou in staat zijn hem persoonlijk te gaan halen.
Peter55 schreef:Dankzij een oplettend oog van een wereldfietser
Ik heb nog een gevonden .. aangeboden te koop in Bulgarije:
https://www.olx.bg/ad/turisticheski-vel ... 6DmJx.html

Misschien geen slecht idee om een apart tabel/register met gestolen vakantiefietsen op de site plaatsen?
Je kunt aan je verzekeraar vragen of die kan helpen.

Polen schijnen hier inderdaad vrij actief in te zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Fietstassen inpakken, enkeltje boeken, en 'm terug fietsen. Vast wel een mooi artikeltje waard in de krant =)

Kwam laatst ook op een Oost-Europese marktplaats variant een verdacht hoog gehalte Santos, idworx en soortgelijks tegen inderdaad.
Op 1 van die site's in polen wordt ook een Santos travel Lite aangeboden met gebruikersnaam afdsfaskfda.denhaag.

Ra ra waar hij vandaan komt :)

http://allegro.pl/rower-wyprawowy-santo ... 56920.html

naar beneden scrollen
Voor het bedrag wat ze vragen heb je wel een hele leuke fiets te pakken 1931 zl. is ongeveer €450,-

Als je hem koopt kun je hem beter zelf ophalen, versturen vanuit Polen duurt soms meer dan een maand.
Uh _Peter_ heb je de rest van het topic gelezen?
Anders begrijp ik je opmerking niet helemaal
Ñaar Polen gaat een stuk sneller......
_Peter_ schreef:Voor het bedrag wat ze vragen heb je wel een hele leuke fiets te pakken 1931 zl. is ongeveer €450,-
Als je op die manier gaat beginnen kun je met een nog kleinere investering en wat oefenen ze gewoon hier ter plaatse "ophalen". :x
hier staat er nog eentje:

http://allegro.pl/santos-travel-lite-ro ... 73441.html

ook misschien van hier? die stuurpen lijkt me tamelijk kenmerkend
Max2015 schreef:hier staat er nog eentje:
http://allegro.pl/santos-travel-lite-ro ... 73441.html
ook misschien van hier? die stuurpen lijkt me tamelijk kenmerkend
Die is bijna drie keer zo duur en zit dus inmiddels op een prijs dat een eventuele koper van een tweedehands fiets zou kunnen aannemen dat die correct is, al is het natuurlijk nog steeds verdacht dat zo'n fiets in Polen te koop aangeboden wordt.
M276 schreef:Uh _Peter_ heb je de rest van het topic gelezen?
Anders begrijp ik je opmerking niet helemaal
Ja, ik heb het topic gelezen, mijn opmerking heeft meer betrekking op het feit dat de dief geen idee heeft van de waarde van hetgeen hij gejat heeft. Daarom valt die advertentie denk ik ook extra op.
Van eventuele actie van de politie zou ik me niet teveel voorstellen, ze komen dan niet meer aan schoonmaken toe. :wink:
Het zou toch bizar zijn dat, als het speurwerk in feite door anderen gedaan is, de politie niet eens de moeite zou nemen om het geboefte op te pakken. Op een presenteerblaadje.
_Peter_ schreef:
M276 schreef:Uh _Peter_ heb je de rest van het topic gelezen?
Anders begrijp ik je opmerking niet helemaal
Ja, ik heb het topic gelezen, mijn opmerking heeft meer betrekking op het feit dat de dief geen idee heeft van de waarde van hetgeen hij gejat heeft. Daarom valt die advertentie denk ik ook extra op.
Van eventuele actie van de politie zou ik me niet teveel voorstellen, ze komen dan niet meer aan schoonmaken toe. :wink:
Eigenlijk omschrijft hij heel duidelijk in de advertentie dat de nieuwwaarde van de fiets EUR 5100 is of 23000 zloty... dus idee heeft ie wel!
Lage prijs verkoopt sneller. Boef wil snel van gestolen waar af, en niet te lang op internet staan. Snel weer terug naar Rotterdam om nog wat verse Santossen in te slaan.
Als het mijn fiets was, zal mijn stappen plan volgende zijn...
1. Contact opnemen met verzekeraar (indien fiets verzekerd was)
2. Contact opnemen met politie in NL, indien geen resultaat
3. Contact opnemen met politie in Polen. (bv, www van plaatselijke politie waar een van de Santonsen aangeboden is http://bip.wloclawek.kmp.policja.gov.pl ... rancu.html

Success!
Nou, de verzekeraar helpt dus niet mee (geen belang want done deal, zaak gesloten), vervolgens met Poolse politie gebeld, deze verwijzen door naar de NL politie zodat zij met het dossier (framenr, aangifte, website van de heler/verkoper) officieel contact met de Poolse politie kunnen opnemen. Dan kan de Poolse politie optreden; de heler opsporen, hem in de boeien slaan resp mij mijn dierbare fiets terugbezorgen. En de andere gedupeerden hun spullen, want deze persoon heeft nog veel meer geheelde goederen in de aanbieding.
Maar ja, wie gelooft in sprookjes? :cry: Ik moet het nog zien in ieder geval.. Heb niet veel vertrouwen in de medewerking van de politie hier en daar.
Goed om nog een plan B te hebben... Ik ben er nog op aan het broeden!