Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enquête campingstoel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Enquête campingstoel

Leon schreef:
willem.m schreef:
Leon schreef:Bij de tent is een stoeltje waar de rest van een ligfiets aan vast zit toch wat onhandig en zelfs een lage ligger is dan best hoog. Het zou cool zijn - lijkt mij dan - als je het zitje er af kom klikken en op de grond zetten. Met wat geluk zijn er dan nauwelijks extra onderdelen zoals pootjes nodig.
Ik zal toch niet de eerste zijn die dit bedenkt?
Sterker: dat kan ook met een gewoon zadel. Gewoon met stang en al uit de zadelbuis halen, naast de tent in de grond timmeren en zitten maar! Dan komt een geveerd Brookszadel helemaal tot zijn recht. :wink:
Zij het dat veel mensen met een kampeerstoeltje, waaronder ik, dat stoeltje vooral hebben vanwege de steun in de rug. Dat heeft een brookszadel niet maar een ligfietstoel meestal wel. Vandaar.
Tijd dus voor een Brookszadel met rugleuning...
Leon schreef:Bij de tent is een stoeltje waar de rest van een ligfiets aan vast zit toch wat onhandig en zelfs een lage ligger is dan best hoog. Het zou cool zijn - lijkt mij dan - als je het zitje er af kom klikken en op de grond zetten. Met wat geluk zijn er dan nauwelijks extra onderdelen zoals pootjes nodig.
Ik zal toch niet de eerste zijn die dit bedenkt?
Wees gerust Leon, je bent niet de eerste. Ik weet dat er in elk geval ooit iemand is geweest die op een treffen het stoeltje uit zijn velomobiel geschroefd heeft (vier inbusboutjes) en de rug op een soort steuntje heeft gezet. Je steuntje zou ongeveer 40cm hoogte boven de grond moeten zijn, maar dan zit je best comfortabel moet ik bekennen. Ik verwacht dat het hetzelfde zit als wanneer je in de velomobiel zit, en daar kan ik niet over klagen.
nsa1984 schreef:
Leon schreef:Het zou cool zijn - lijkt mij dan - als je het zitje er af kom klikken en op de grond zetten. Ik zal toch niet de eerste zijn die dit bedenkt?
Wees gerust Leon, je bent niet de eerste.
Jammer, ik vindt graag dingen uit. Misschien ben ik dan de eerste die het idee vastlegt? Op een internetforum schrijven lijkt me best een stevig bewijs, google heeft dit vast al opgepikt. :D