Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreis Canada en kamperen - Forum Wereldfietser

Fietsreis Canada en kamperen

Hallo,

Wij gaan volgende week voor 2 maanden met de fiets door de Canadese Rocky Mountains. Wij nemen de tent mee achter op de fiets. We hebben geen campings gereserveerd, maar na wat zoeken op google lijkt het er op dat reserveren toch nodig is. Heeft iemand hiermee ervaring? Denk ik te makkelijk als ik denk dat er voor een klein trekkerstentje toch altijd wel een plekje is? Of is niet reserveren eigenlijk geen optie?

Dank voor het antwoord!

Remco Sigger
Ik weet dat er op veel plaatsen in Noord Amerika specifieke hiker/biker plaatsen zijn op campings, die niet te reserveren zijn en echt alleen bedoeld voor mensen die wandelend of met de fiets binnen komen. Ik kan hier echte r zo niks over vinden in Jasper en Banff.
Veel campings in die parken zijn echter wel 'first come, first served', dus zijn niet eens te reserveren.

Ik zou vooral wat gaan googlen op reis verhalen van anderen, want je bent zeker niet de enige die in die regio wil gaan fietsen. Wie weet dat je daar wat informatie uit kan halen.

Verder heb je ook nog een groot aantal hostels in de parken, zie hihostels.ca. Hiervoor zou ik sowieso wel aanraden te reserveren. Een aantal hiervan zijn 'wilderness hostels', dus soms zonder warm water en/of stroom. Je moet dan wel je eigen slaapzak meenemen.
Dag Remco,
Ik had altijd plek in de canadese rockys tussen Calgary en Vancouver. Ik kampeerde vaak op gratis kleine kampeerplekken voor vissers en trekkers, inclusief meertje om je te wassen, picknicktafel en wc hutje waar je je etenswaren beervrij kon stallen ( mits een grendel aan de buitenkant zat :wink: ). Koop hiervoor ter plekke een detailkaartenboek waar naast alle campingplekken ook op aangegeven staat welke gravelweg befietsbaar is. Aanrader. Mocht je in de buurt van Hattem zijn, ik heb nog een aantal oude versies liggen + een oud boekje van de kettle valley railway die je zo kan lenen
Ik fietste wel grotendeels onverhard met bijhorende kleinschalige kampeerplekjes.
Op grotere campings was altijd wel een plekje voor een fietser.

Geniet van je mooie reis

Erik
Remco,

Wij hebben een 3 jaar geleden daar ook gefietst. Reserveren is echt niet nodig. Zoals hier boven reeds staat geschreven zijn er fiets/wandel plekken vrij gehouden. Hier geldt wel het "first come, first serve" principe.
Bovendien zijn er vele plekken waar je als het toegestaan is ook kan wildkamperen. En detailkaart van de omgeving is wel aan te raden. Staan ook vaak markeringen op van waar je water, voeding en andere voorzieningen kan vinden.

Veel plezier