Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camino san tiago - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Camino san tiago

Reigner schreef:
vr 15 mar, 2019 12:02
Dan nog een vraag die ik kon verzinnen.
hoe is het net geld?
heb je daar ook pinautomaten?!
ik had wel in gedachte om ook contant geld mee te nemen.
maar alles contant lijkt mij ook wrl een risico

Groetjes
Interessante vraag. Ik zou zeker altijd wat klein geld bij me houden. Heb regelmatig te maken gehad met een
kleine middenstander voor wie pinnen voor een bedrag onder de € 5.00 euro teveel geld kost. Dus zul je klein geld bij je moeten hebben. Ook wel kleine campings meegemaakt die niet met "pin systeem" werkt.
En reken er niet op dat je dan € 100,00 kan wisselen! Zorg voor kleine bankbiljetten van € 5,00/ 10,00/ 20,00 euro.
Zeker voor wat betreft Frankrijk was dat het geval.
En als je de gehele route doet kom je ook in Frankrijk.
Reigner schreef:
vr 15 mar, 2019 12:02
Dan nog een vraag die ik kon verzinnen.
hoe is het net geld?
heb je daar ook pinautomaten?!
ik had wel in gedachte om ook contant geld mee te nemen.
maar alles contant lijkt mij ook wrl een risico

Groetjes
Hier ben ik terug.
Reigner schreef:
za 12 jan, 2019 16:52
Bedankt voor jullie antwoorden!
T plan is wel dat ik zoveel mogelijk buiten slaap.dus misschien aankloppen bij een boer of ik daar op t terein mag slapen.
ik zal de linkjes ook even bekijken!!

Ik zal er zeker van genieten!

Groetjes nigel
Hier ben ik terug.
In veel plaatsen kan je pinnen. Wel wordt soms een transactie kost aangerekend. Dit wordt steeds op voorhand aangegeven. Die van de grote banken hebben dit niet. De app die ik vermelde geeft je ook die info.
Daar je de Primitivo wil fietsen vermoed ik dit je via de Camino del Norte zult doen. Alleen voor voetgangers kan het wel een paar dagen duren voor ze aan een pinautomaat komen zoals na San Vicente de Barquera.
Ieder groter Spaans dorp heeft minstens 1 maar vaak 2 banken, en nog meer farmacieën. Dat verbaast mij iedere keer weer.
Gewoon 50 euro in contanten mee als je op een kleine camping of in herberg wilt overnachten en voor het kopje café solo voor 60 cent per kopje 😆
Dat is ruim voldoende. En je komt meerdere dorpen en stadjes tegen om te pinnen. Nog nooit transactie kosten betaald. Dat is misschien buiten Europa anders.

Gr Anja
dijken63 schreef:
za 16 mar, 2019 18:37
... en voor het kopje café solo voor 60 cent per kopje
Wij betaalden afgelopen juni zonder uitzondering standaard 1 euro per kopje in Noord-Spanje. Nog altijd goeijekoper as in Holland.
Bedankt voor de tips en info!!! 😊
Prijzen zijn gestegen
Vorige week 80 cent en 1 euro voor café americano betaald. In noord-oosten van Spanje.
Ook een prachtig gebied gezien(alleen maar doorheen gereisd) te zuiden van Zaragoza en rond Cuenca.
Daar willen we nog eens weer terug komen.
Er werd hier geklommen, gewandeld en gefietst. Maar ook canyoning

Voor echt goedkope koffie moet je in Portugal zijn, hier zijn de kopjes echt tussen de 60 en 80 cent.
En lekker!!

Goeie tocht.
Anja
Hallo iedereen!
heb inmiddels een andere fiets gekregen (koga miyata)
alle tassen en benodigdheden voor elkaar.
en zojuist de kaarten besteld.
langs oude wegen!
31 mei vertrek ik en ik heb er veel zin in!

Met vriendelijke groet
nigel😁
dijken63 schreef:
za 16 mar, 2019 18:37
IEn je komt meerdere dorpen en stadjes tegen om te pinnen. Nog nooit transactie kosten betaald. Dat is misschien buiten Europa anders.

Gr Anja
https://www.spanjevandaag.com/30/04/201 ... in-spanje/
Afgelopen weken in Spanje moeten pinnen( geen ATM) en inderdaad 2 euro commissie moeten betalen.
Kon ik mij van 3 jaar geleden niet herinneren.
Dus helaas, ik zal mijn ongelijk bekennen.

Reigner, veel plezier!
Anja
Morgen is het zover. Thanx!
Veel plezier, het is een mooie, interessante route.
Hallo mensen!
ik bem inmiddels al een paar weekjes terug.
Heb een hele fijne tocht gehad.
niet alles gehaald.
het cantabrisch gebergte en de Pyreneeën.
een stukje met de bus gedaan.
maar verder een hele mooie reis!

Ik wil jullie bedanken voor de tips!!
het heeft zeker meegeholpen!!


Groetjes nigel
Had het een reden dat je ‘niet alles hebt gehaald’?
En ach wat maakt het uit.
Als jij tevreden bent over de tocht dan is dat toch oké?
Anja
Reigner schreef:
za 12 jan, 2019 16:52
Bedankt voor jullie antwoorden!
T plan is wel dat ik zoveel mogelijk buiten slaap.dus misschien aankloppen bij een boer of ik daar op t terein mag slapen.
ik zal de linkjes ook even bekijken!!

Ik zal er zeker van genieten!

Groetjes nigel
Hoi Nigel, welkom terug! Gaaf dat je je reis gemaakt hebt. Ben benieuwd hoe je reis verlopen is. Welke route heb je gevolgd en hoe /waar gingen de overnachtingen? En je spullen... deden die wat je ervan verwachtte?