Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Honden in Georgië? - Forum Wereldfietser

Honden in Georgië?

Je hoort nogal eens verhalen over agressieve loslopende honden in Oost-Europa.
Kan iemand me vertellen hoe het daarmee in Georgië is gesteld?

Bedankt.

Jan
Wij hebben daar een aantal weken gefietst en het staat me niet bij dat dat echt een issue was. Nu ben ik ook niet bang voor honden dus wellicht ben ik er minder op gefocussed. Maar ook van mijn medefietsers (we waren met z'n vieren) was dit niet een hot topic.
Oei wat kan ik die krengen soms schieten. Ik heb een keer bijna een hond de nek omgedraaid in terwijl eigenaar ernaast stond :lol: Maar ik Georgie zijn wij er ook geen een lastige tegengekomen gedurende een volle kalendermaand fietsen.
Wij fietsten er vorig jaar september - oktober en zijn zeker wel honden tegengekomen; misbaksels, klein en heeeeeel groot, de Caucasus hond.

Sommigen zijn lui en blijven dat liever, sommigen zijn agressief en zijn zeer geïnteresseerd in je kuiten en sommigen willen je reispartner worden en lopen tientallen, zo niet honderden kilometers met je mee. Bijna elke fietser had er zo eentje wel in z'n kielzog voor een tijdje.

De agressieve zijn het minst prettig; boos worden, stenen gooien, heel bazig kijken.. het hielp soms, soms ook niet.

Maar, we zijn niet gebeten, we zijn niet door een roedel belaagd, we hebben wel anderhalve dag een kwartet gevormd. ;)
[urlhttps://www.daily-story.com/nl/beer-rent-op-man-af/4/][/url] (je moet misschien een aantal keren doorklikken op volgende om de video te kunnen zien)

Ik vind dit zo mooi om te zien, dat als je maar superovertuigend in de 'aanval' of verdediging bent, er dan toch hoop lijkt in soms hopeloze situaties,

Ik kende een man die dat ook had met honden, hij kwam via de schuur van een boerderij, waar een waakhond was, in het voorhuis, waar nog nooit een 'vreemde' langs was gekomen. De mensen die daar op bezoek kwamen liepen daarom altijd automatisch om naar het voorhuis om daar naar binnen te gaan.
De mensen die hij bezocht vroegen dan ook meteen: 'hoe ben je langs de hond gekomen?' Hij zei toen, 'oh ik heb gewoon even met hem gepraat.' Hij had op eoa manier zo'n overwicht over honden die agressief of werden ingezet als waakhond.
ვაფ
Idd. hij 'verstond' kennelijk de 'taal' van honden, bedoel je dat ermee? Dit zijn schrijftekens uit Georgie, ik weet zo niet de betekenis. VAP? :roll:
Ik heb wel eens ergens (mogelijk hier) gelezen dat een knijpbidon met ammoniak een héél doeltreffend wapen is tegen te fanatieke loslopende waakhonden. :idea:

Bram