Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verzekering en slot - Forum Wereldfietser

verzekering en slot

Het lijkt me dat hier al veel over gesproken is op het forum. Maar toch vind maar weinig draadjes, of ik kan niet zoeken dat kan ook .
Dus...Ik ben me aan het verdiepen in een fietsverzekering in combinatie met een degelijk maar niet te zwaar slot (ben een grammenjager).
Iemand goede ervaringen die hij/zij wil te delen?

groet Terra
Je hebt al een IRT**-ringslot (als ik het zo zie op de foto), dus kijken naar een verzekering die niet verplicht om de fiets vast te zetten met een zwaar slot.

Voor je eigen gemoedsrust misschien een kabeltje (lichter dan een ketting) gebruiken naast je reguliere ringslot.
Wanneer ga je de fiets op slot zetten?

Bij dagelijks gebruik of tijdens vakanties, en waar dan?

Ik laat het ‘grote zware veel sterrenslot’ thuis als ik op fietsvakantie in mijn tentje naast mijn fiets slaap. Ik zet hem dan met een cijferslotje vast.

Ik heb laatst mijn veel sterrenfietsslot mee naar Berlijn gezeuld, omdat ik daar nog in de stad ging fietsen en parkeren.

Om het lange dikke veel sterren kettingslot zit stof, waardoor het mijn fiets niet beschadigd. De Abus Ivy zit dagelijks om mijn zadelpen gewikkeld.
Er is op het forum al veel geschreven over fietssloten. Zie bijvoorbeeld dit recente draadje: viewtopic.php?t=32554. Ik denk zelfs dat "fiets slot" een van meest terugkerende topics is.
Ik heb een verzekering bij de ANWB (uit mijn hoofd heet deze Altijd Blijven Fietsen) waarbij een garantie is afgegeven dat de fiets bij diefstal binnen 48 uur is teruggevonden. Zo niet dan kan ik een nieuwe uitzoeken. Daarnaast is schade meeverzekerd. 'Nadeel' (zeker voor een grammenjager) is wel dat er een GPS op je fiets wordt gemonteerd zodat het opsporingsteam, nadat je in de ANWB app hebt geklikt op de knop 'mijn fiets is gestolen', de locatie van je fiets ook kan traceren en deze met gierende banden weer zal ophalen.

Mijn fiets staat per werkweek 4 dagen in de grote stad en het geeft mij een lekker gevoel dat hij in ieder geval 5 jaar op deze manier verzekerd is. Uiteraard heb ik ook een stadsproof slot erbij waar jij geen interesse in zult hebben vanwege het gewicht.

Is het goedkoop deze verzekering? Kan ik niet vergelijken. Ik vond het in ieder geval verstandig gezien de prijs van mijn geliefde fiets.
Als jij artikel gelezen en gezien hebt, weet je wat je moet doen. Twee afzonderlijke sloten, anders lenen ze je fiets zonder deze terug te brengen.

Mijn verzekering (Enra) eist een Art 2 slot, meer niet.

https://www.lockpickinguniversiteit.nl/AXA-Fietssloten/
groverr schreef:De Abus Ivy zit dagelijks om mijn zadelpen gewikkeld.
Klopt het dat de Abus Ivy 3 kilo weegt?
Bel schreef:
do 21 feb, 2019 09:43
groverr schreef:De Abus Ivy zit dagelijks om mijn zadelpen gewikkeld.
Klopt het dat de Abus Ivy 3 kilo weegt?
Dat zou zomaar kunnen, maar omdat het hier vlak is is dat niet echt een probleem. Ik moet mij sowieso vaak inhouden met fietsen ivm drukte.
@groverr

Ja, was even benieuwd. Onlangs de 5e verjaardag van mijn fiets gevierd en verzekering is nu afgelopen. Hier is het ook vlak, maar ook niet zo crimineel. Echter, een goed extra slot zou bij gelegenheid wel fijn zijn.
Gerards schreef:
do 21 feb, 2019 07:25
Als jij artikel gelezen en gezien hebt, weet je wat je moet doen. Twee afzonderlijke sloten, anders lenen ze je fiets zonder deze terug te brengen.

Mijn verzekering (Enra) eist een Art 2 slot, meer niet.

https://www.lockpickinguniversiteit.nl/AXA-Fietssloten/
interessante site.
als iemand het weet, zijn het lock pickers wel!
groverr schreef:
do 21 feb, 2019 10:13
Bel schreef:
do 21 feb, 2019 09:43
groverr schreef:De Abus Ivy zit dagelijks om mijn zadelpen gewikkeld.
Klopt het dat de Abus Ivy 3 kilo weegt?
Dat zou zomaar kunnen, maar omdat het hier vlak is is dat niet echt een probleem. Ik moet mij sowieso vaak inhouden met fietsen ivm drukte.
nou, ik vind een groot lomp slot tussen je benen best wel een probleem.
Het fiets niet fijn, is lelijk en altijd gedoe. Maar zolang er nog geen lichtgewicht en kleiner alternatief bestaat, zijn we wel genoodzaakt hiertoe. In de beveiligingswereld spelen vele ontwikkelen die zeer lichte en bijna onbreekbare materialen kunnen maken. Maar blijkbaar nog niet voor sloten.
Terra schreef:
do 21 feb, 2019 15:11
In de beveiligingswereld spelen vele ontwikkelen die zeer lichte en bijna onbreekbare materialen kunnen maken. Maar blijkbaar nog niet voor sloten.
O ja, zeker. Elk jaar weer komt er op dit forum een revolutionaire ontwikkeling voorbij van een onneembaar slot dat de wereld gaat veranderen, al zo lang als dit froum bestaat.
Er waren er bij die zo sterk waren dat je er een volwassen afrikaanse olifant aan kon ophangen ...
...
...
...
maar met een schaar kon doorknippen, maar dat probeerden ze niet in het filmpje.
Bel schreef:
do 21 feb, 2019 10:49
@groverr

Ja, was even benieuwd. Onlangs de 5e verjaardag van mijn fiets gevierd en verzekering is nu afgelopen. Hier is het ook vlak, maar ook niet zo crimineel. Echter, een goed extra slot zou bij gelegenheid wel fijn zijn.
Wat ik ook een geruststelling vind is dat de onderdelen vast zitten met Pitlock. Zo kan ik hem met een gerust hart ergens aan vastzetten en achterlaten. Tenslotte is de fiets zo raar en uniek dat het lastig is om hem in Nederland te verkopen.
Terra schreef:
do 21 feb, 2019 15:11
groverr schreef:
do 21 feb, 2019 10:13
Bel schreef:
do 21 feb, 2019 09:43


Klopt het dat de Abus Ivy 3 kilo weegt?
Dat zou zomaar kunnen, maar omdat het hier vlak is is dat niet echt een probleem. Ik moet mij sowieso vaak inhouden met fietsen ivm drukte.
nou, ik vind een groot lomp slot tussen je benen best wel een probleem.
Het fiets niet fijn, is lelijk en altijd gedoe. Maar zolang er nog geen lichtgewicht en kleiner alternatief bestaat, zijn we wel genoodzaakt hiertoe. In de beveiligingswereld spelen vele ontwikkelen die zeer lichte en bijna onbreekbare materialen kunnen maken. Maar blijkbaar nog niet voor sloten.
Beste Terra,

Je opent een topic met een vraag, namelijk over het delen van ervaringen. Ik stel jou twee vragen om e.a. duidelijk te krijgen, omdat je vraag en inleiding vrij onduidelijk en onsamenhangend zijn. Tevens deel ik mijn ervaring, zoals je vroeg. Dan is het fijn als je antwoord geeft op de twee vragen en de gedeelde ervaring ter kennisgeving aanneemt en geen discussies start door je uitgesproken mening te geven. Zo ontspoort je eigen topic en krijg je geen antwoord meer op je vraag.

Ik adviseer je ook om naar je vragen in de recent andere geopende topics te kijken. Zo is bijv. niet duidelijk of je naar een fiets of kennis op zoek bent. Daarnaast wil ik je, als nieuwkomer, attenderen op de grote rijkdom die met de zoekfunctie te vinden is.
groverr schreef:
do 21 feb, 2019 17:03
Terra schreef:
do 21 feb, 2019 15:11
groverr schreef:
do 21 feb, 2019 10:13


Dat zou zomaar kunnen, maar omdat het hier vlak is is dat niet echt een probleem. Ik moet mij sowieso vaak inhouden met fietsen ivm drukte.
nou, ik vind een groot lomp slot tussen je benen best wel een probleem.
Het fiets niet fijn, is lelijk en altijd gedoe. Maar zolang er nog geen lichtgewicht en kleiner alternatief bestaat, zijn we wel genoodzaakt hiertoe. In de beveiligingswereld spelen vele ontwikkelen die zeer lichte en bijna onbreekbare materialen kunnen maken. Maar blijkbaar nog niet voor sloten.
Beste Terra,

Je opent een topic met een vraag, namelijk over het delen van ervaringen. Ik stel jou twee vragen om e.a. duidelijk te krijgen, omdat je vraag en inleiding vrij onduidelijk en onsamenhangend zijn. Tevens deel ik mijn ervaring, zoals je vroeg. Dan is het fijn als je antwoord geeft op de twee vragen en de gedeelde ervaring ter kennisgeving aanneemt en geen discussies start door je uitgesproken mening te geven. Zo ontspoort je eigen topic en krijg je geen antwoord meer op je vraag.

Ik adviseer je ook om naar je vragen in de recent andere geopende topics te kijken. Zo is bijv. niet duidelijk of je naar een fiets of kennis op zoek bent. Daarnaast wil ik je, als nieuwkomer, attenderen op de grote rijkdom die met de zoekfunctie te vinden is.
Beste Groverr

Dank voor je reactie. Ik heb terug gescrolled en je vragen gezien.

Wanneer ga je de fiets op slot zetten?
Antwoord: wanneer ik hem buiten zet
Bij dagelijks gebruik of tijdens vakanties, en waar dan?
Antwoord: dagelijks en op vakantie, waar ik dan ben

Als de vraag in mijn opening post onduidelijk en onsamenhangend is wil ik daar best wat toelichting op geven.
De ervaringen die men hier deelt, helpen mij en anderen beginners op weg naar meer inzicht. Nu ben ik wel een beginnende wereldfietser maar zeker geen beginnende fietser. Dus heb ik zelf ook ervaringen die ik op mijn beurt graag wil delen. O.a dat ik een slot van 3 kg niet erg fijn vind of misschien is dat meer een mening. Ik weet het niet. Ik hoopte eigenlijk misschien wel op het onmogelijke, dat er een onverwoestbaar, flexibel en tevens lichtgewicht slot bestaat die je kunt combineren met een betaalbare casco verzekering. Maar dat is wellicht een utopie en dus ook niet te vinden met de zoekfunctie wat ik natuurlijk wel al geprobeerd heb. Enfin, ik ga mijn topic niet teveel ontsporen. Laten we on-topic blijven.
groverr schreef: Wat ik ook een geruststelling vind is dat de onderdelen vast zitten met Pitlock. Zo kan ik hem met een gerust hart ergens aan vastzetten en achterlaten. Tenslotte is de fiets zo raar en uniek dat het lastig is om hem in Nederland te verkopen.
Pitlock. Ik ben er niet bekend mee, maar ik houd het zeker in gedachte. Je wordt er niet vrolijk van als je voorwiel of Gilles Berthoud zadel opeens weg is.