Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe informatie site fietsvakanties - Forum Wereldfietser

nieuwe informatie site fietsvakanties

Ik heb zojuist een eigen site gemaakt met informatie over fietsreizen: https://fietsvakantie.home.blog/
Op dit moment staat er een voor 2019 bijgewerkte versie van het document dat ik eerder op de WF site had staan, en vooral bedoeld voor beginnende vakantiefietsers. Mijn plan is wel om de informatie nog aardig uit te breiden, en vaker bij te werken. Dat is een van de voordelen van een eigen site. Ook de vormgeving moet zeker nog mooier.
Willem Jongman
Mooi :D

Ben benieuwd naar de info die nog komen gaat. :)
Mijn eerste prioriteit is mijn presentaties voor de Fiets en Wandelbeurs van vrijdag en zondag aanstaande voor te bereiden, en daarna eventuele nieuwe ontdekkingen toe te voegen. De layout moet ook beter, met bijvoorbeeld tussenkopjes en meer maar kleinere foto's. Ik kan helaas niet zeggen dat ik Wordpress al echt onder de knie heb. Tot slot droom ik er af en toe van ook een Engelse versie te maken.
Fedor schreef:
di 26 feb, 2019 21:56
Mooi :D
Ben benieuwd naar de info die nog komen gaat. :)
+1 8)
Hulde!! Het is de best beschikbare informatie om je te oriënteren op fietsvakantie. Ik heb het nog heel vaak opnieuw gelezen, omdat er zo verschrikkelijk veel informatie in staat. Fijn dat het nu makkelijker te vinden is. Dank je wel.
Hartelijk dank voor de vriendelijke woorden. Als mensen nog suggesties hebben of vragen dan hoor ik het natuurlijk graag.
Wim
De PDF van deze informatie heb ik in 2016 gebruikt bij keuzes voor de aankoop van mijn fiets en kampeerspullen, erg handig, dank voor het opstellen van dit document!
Ook ik heb het PDF bestand uitvoerig van voor naar achteren en weer terug meerdere malen doorgelezen.

Resultaat, ik weet uit welke onderdelen mijn fiets nu bestaat, ben naar bredere banden gegaan en weet nu van het bestaan van Koolstop remblokken af.
Heb 3 afgesloten bankpasjes klaar liggen voor de dag portemonnee en ga mijn bankpas en creditcard in een flipbelt rond mijn middel dragen.

Over de stuurtas en voortassen tips heb ik zelf enorm getwijfeld.
Er word aangeraden om Europa met enkel achter tassen te doen.
Vanwege mijn dieet heb ik er toch voor gekozen om met lege panniers te vertrekken zodat ik wat ruimte heb voor proviand.
De stuurtas zorgt er bij mijn fiets ook voor dat hij gaat trillen wat niet echt fijn fietst.
Met de panniers heb ik daar geen last van.
Een vreemde vraag misschien maar wat zijn panniers?
Leon schreef:
do 28 feb, 2019 21:04
Een vreemde vraag misschien maar wat zijn panniers?
Zo worden de voor tassen genoemd bij Ortlieb.
Het is het Engelse woord voor fietstassen, voor of achter.
Wouter, als ik naar de foto van je fiets met tassen kijk vind ik de stuurtas ook wel heel erg hoog zitten. Dan is het niet zo raar dat het gaat trillen. De beste plek is zo laag mogelijk en zo dicht mogelijk tegen de balhoofdbuis aan.
Bedankt voor de aanvulling.

Ik heb heel veel gehad aan het "beginners" document.
Leuk dat het nu op een site staat Wim. Misschien kun je de onderwerpen splisen in fiets, slapen, koken, routeplanning etc etc en daar verschillende pagina’s van maken zodat het makkelijker toegankelijker is.

Tja Wordpress, het doel en het middel of is het middel een doel?
Eric op de Fiets schreef:
do 28 feb, 2019 22:48
Leuk dat het nu op een site staat Wim. Misschien kun je de onderwerpen splisen in fiets, slapen, koken, routeplanning etc etc en daar verschillende pagina’s van maken zodat het makkelijker toegankelijker is.
Ik denk dat Wim dit dus niet moet doen. Dan ga je namelijk langzaam in de richting van een uitgebreide website of zelfs wiki. Die wiki is er al en heeft lange tijd een min of meer identieke inhoud gehad. Er bleek toen, uit bezoekersgegevens, voor beiden leespubliek. Kennelijk hebben veel mensen behoefte om lekker te gaan zitten voor een flinke lap tekst en geven anderen voorkeur aan geklik en getik.

Een aanklikbare inhoudsopgave met de hoofdstukken is misschien nog wel wat.
Wim, mocht je hulp nodig hebben of vragen hebben over Wordpress stel ze gerust?
Ik heb al meerdere websites gemaakt met Wordpress.
Deze tekst is tamelijk organisch gegroeid. Ik ga zeker kijken of ik de indeling wat strakker kan maken, en aan klikbare kopjes en zo toevoegen, plus een overzichtelijke inhoudsopgave. Sommige onderwerpen kunnen ook nog wel wat systematischer en vollediger worden behandeld. Bedenken wat je nog niet hebt is echter vaak moeilijker dan bedenken wat er aan het bestaande verbeterd kan worden. Deze keer heb ik eerst de info weer up to date gemaakt, en wat kleine dingen toegevoegd. Als het wat beter weer wordt zal ik ook nog wat meer foto's maken want een plaatje zegt soms meer dan veel woorden. Maar alles op zijn tijd - ik heb ook nog een drukke baan.
Vandaag ben ik naar de fiets en wandelbeurs om een lezing te geven.
Mooi dat dit nu op een website staat.

De tabellen "Een vergelijking: traditioneel of lichtgewicht (voor twee personen)" zou ik echte "html tabellen" maken, nu zijn we wat minder leesbaar.
daulagari schreef:
vr 01 mar, 2019 22:37
Mooi dat dit nu op een website staat.

De tabellen "Een vergelijking: traditioneel of lichtgewicht (voor twee personen)" zou ik echte "html tabellen" maken, nu zijn we wat minder leesbaar.
Of je doet het zoals ik het doe: maakt je tabel in Word, sla het worddocument op als html, verander de extensie in .txt, open dit in Kladblok en kopieer de code naar het html-vak in de Wordpresseditor.
Het zal best een draak van een code opleveren en vraag me niet hoe het komt maar de tabellen zien er gewoon goed uit op mijn website, zelfs mooier dan in Word.
Mooi hoor, ziet er goed uit, er staat goede info op, idd. de derailleurfiets met rollerbrakes, bergafwaarts kan gevaarlijk zijn, heel erg handige tips
en ik zag de xt achterderailleur die ik ook heb, lekker degelijk :)
Goede tip Leon. Ga ik een volgende keer als ik zelf ook weer eens een tabel in WP mag maken dankbaar gebruik van maken.