Additionally, paste this code immediately after the opening tag: curiositeitsvraag Ortlieb - Forum Wereldfietser

curiositeitsvraag Ortlieb

Dag allemaal,

Ik heb een vraag ivm tweedehands Ortlieb fietstassen. De tassen zouden zogezegd recent aangekocht zijn, maar het logo erop is niet het nieuwste logo van Orlieb. Daarom vraag ik me af of jullie er een idee van hebben wanneer dit logo (zie bijlage) in gebruik was en wat dus de leeftijd van de tassen kan zijn?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik heb dat logo ook op mijn tassen staan. Die heb ik al 10 jaar.
Maar goed het kan natuurlijk oud model nieuw gekocht zijn.
Het maakt gelukkig niet uit allemaal. Zo te zien heb je de standaard backrollers in light materiaal. Dat zijn heel fijne tassen. Weet wel dat zr na verloop van tijd onder invloed van de zon bleker worden.
Misschien interessanter is te zien welke gaken er aan zitten. De kleinere haken uit de jaren 90 waren de sterkste.
doodah schreef:
zo 21 apr, 2019 23:06
Ik heb een vraag ivm tweedehands Ortlieb fietstassen. De tassen zouden zogezegd recent aangekocht zijn, maar het logo erop is niet het nieuwste logo van Orlieb. Daarom vraag ik me af of jullie er een idee van hebben wanneer dit logo (zie bijlage) in gebruik was en wat dus de leeftijd van de tassen kan zijn?
Ik kan me voorstellen dat het perfect mogelijk is om ook nu nog in winkels Ortlieb-tassen te vinden die daar al jaren liggen (en dus nog het oude logo hebben). Ik zou er dus niet vanuit gaan dat de verkoper niet de waarheid kan spreken.

Renaat
Hartelijk dank voor de input!

Nog een kleine vervolgvraag: denken jullie als fietsgoeroes dat een prijs van 175 euro terecht is voor deze oudere set van 2 back rollers, 2 frontrollers en een rack pack? De set zou in goede staat verkeren..

Twijfel beetje of ik dan misschien beter wat extra opleg om voor een meer recente of nieuwe set te gaan. Of zijn deze tassen werkelijk zo onverwoestbaar dat leeftijd de waarde niet doet dalen?
Bij twijfel niet doen.
Zelf vind ik 175 erg fors.
Als ze allemaal in goede staat zijn, en je zou er 150 van kunnen maken zou ik het doen. Gehele set waar je best nog een aantal seizoenen plezier van kan hebben en die je als je dat wil per twee kan gaan vervangen voor nieuwe tassen als dat moet.
Wil je geen kleurtje? Wel chiq dat zwart maar voor de zichtbaarheid helpt iets kleurrijks wel.
Jurr schreef:
ma 22 apr, 2019 14:33
... Wel chiq dat zwart maar voor de zichtbaarheid helpt iets kleurrijks wel.
Qua kleurrijks: neem dan links geel en rechts rood (of omgekeerd).
Ik vind antraciet juist wel iets extra's hebben ... en qua zichtbaarheid helpen retroflecterende en fluoriserende schrikstrepen meer als een kleurtje.

Dit zeg dan iemand die z'n hele leven al met grijze canvas tassen doet:  Schier onverslijtbaar (en anders gemakkelijk repareerbaar) en vrij van iedere modieusiteit ... ter verhoging van de zichtbaarheid hebben wij ook al heel lang de z.g. autoverschrikker genaamd CYKELMAN (zo gekocht in Zweden, ook in Zweden is Cykelman geen normaal woord)

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
ma 22 apr, 2019 16:28
Jurr schreef:
ma 22 apr, 2019 14:33
... Wel chiq dat zwart maar voor de zichtbaarheid helpt iets kleurrijks wel.
Ik vind antraciet juist wel iets extra's hebben ... en qua zichtbaarheid helpen retroflecterende en fluoriserende schrikstrepen meer als een kleurtje.

...anekdote in deels kleine letters.
Ik zie in het bos een tegenligger met felgekleurde (of witte) tassen, shirt en/of helm toch echt eerder dan een fietser helemaal in het grijs of zwart met wat van die zgn. schrikstrepen.
Ik heb ooit bij Falck Nutec geleerd dat TNO heeft uitgezocht wat de meest opvallende kleur is qua zichtbaarheid en de uitkomst was roze. Maar toch zie je wegwerkers en dat soort mensen altijd gewoon in gele hesjes.
egopro schreef:
ma 22 apr, 2019 20:42
Ik heb ooit bij Falck Nutec geleerd dat TNO heeft uitgezocht wat de meest opvallende kleur is qua zichtbaarheid en de uitkomst was roze. Maar toch zie je wegwerkers en dat soort mensen altijd gewoon in gele hesjes.
Tegenwoordig moet je dubbel uitkijken met "gele hesjes".

Wat het meest opvalt is overigens ook nogal afhankelijk van de omgeving.

Groeten BSM

PS  Een en ander is nogal OffTopic, de topic-starter had een vraag naar tweede-hands Ortlieb, een Ortlieb die iets verbleekt zwart was -- of de kleur in deze een bewuste keuze was blijft onduidelijk.
Ja sorry ik dwaal af, dat lijken hele oude ortliebs. Maar goed dat lijkt me geen probleem. Heeft waarschijnlijk een oude versie van QuickLock daar heb ik geen ervaring mee. Maar als de tassen onbeschadigd zijn zie ij geen enkele reden om de tassen niet te kopen.
€175 is best een stevige prijs gezien de hoge leeftijd. Van Bon heeft mooie prijsjes voor sets. Dan heb je niet het oude logo op je tas...https://vanbon-sport.nl/tassen/fietstas ... ers=%5B%5D