Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk donsjack kunnen jullie mij adviseren? - Forum Wereldfietser

Welk donsjack kunnen jullie mij adviseren?

Ik ben op zoek naar een niet al te duur donsjack voor een fietsvakantie in de zomer in Europa. Ik zoek een model dat ademend is. Waar kan ik deze het beste vinden? Groet, Anja
In principe zijn alle donsjacks ademend, anders heeft het ademende effect van dons weinig zin...
Wat versta je onder "niet al te duur"?

Ik heb een jack van Tenson, ongeveer €110.
Op dit forum heb ik ook een jas van de ANWB voorbij zien komen.
Laatst op een weekend met de WF zag ik veelvuldig Rab.

Forum bevat veel informatie, zoek maar eens op "ANWB" en "dons", of "Rab" en "dons"

Succes. Je zult veel plezier hebben van een donsjack!


-Jan
Ik heb er zelf al weer een jaar of 6-7 een van Mountain Hardwear. Ideaal!

Tip is om een dunne variant te nemen. Die voldoet (i.c.m. andere dunne laagjes) tot onder het vriespunt.

Je kunt eventueel een waterafstotende buitenlaag (pertex) kiezen.

Cumulus heeft de volgende opties:
http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/jackets.
Decathlon; het zgn "full down" model. Kost weinig en voor het geld een zeer goed jasje. Beste koop die ik op dit gebied ooit deed. Licht, enigszins waterafstotend en warm genoeg, zeker indien in lagen gebruikt.
De laatste 37000 km heb ik een Aldi/ Lidl donsjack bij me voor de koude ochtenden-avonden/ kussenvulling.
Ik meen 20 Euri ,echter slechts 1 week te koop per jaar . Groetjes Pier.
piviets schreef: De laatste 37000 km heb ik een Aldi/ Lidl donsjack bij me voor de koude ochtenden-avonden/ kussenvulling.
Ik meen 20 Euri ,echter slechts 1 week te koop per jaar . Groetjes Pier.
Via de webshop van lidl zijn ze wel langer dan die ene week verkrijgbaar. Misschien wel het hele jaar. :)
willem.m schreef het al, maar ook ik ben zeer te spreken over Cumulus (zowel slaapzak als ook jack). Niet per se spotgoedkoop, maar wel goede ratio in prijs vs. kwaliteit.
Sorry, maar ik heb even geen inspiratie met deze hitte.... :wink:

38 graden slechts :roll: