Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lowrider bescherming - Forum Wereldfietser

Lowrider bescherming

Hallo,

Ik heb net een Traveller Signature gekocht.
Mijn vorige fiets gebruikte ik dagelijks en het achterrek en de lowrider vooraan zagen af van het continue geschuur van de fietszakken over het metaal.

Vooraan heb ik zakken van Thule met een kantelbevestiging dus ik heb weinig speling om het metaal te beschermen.

Welke oplossingen gebruiken jullie?

Dank
Groeten,
Jeroen
Stukkies stuurlint op de aangedane plekken plakken met lijm.
JeroenSegers83 schreef:
wo 01 mei, 2019 13:07
Welke oplossingen gebruiken jullie?
Misschien een beetje flauw :oops: omdat je vraagt om een oplossing, maar ik gebruik geen bescherming.
De kale plekken worden weliswaar wat roestig, maar dat is zo weer verholpen als ik de fietstassen weer gebruik.

-Jan
JanH schreef:
do 02 mei, 2019 15:26

De kale plekken worden weliswaar wat roestig, maar dat is zo weer verholpen als ik de fietstassen weer gebruik.
Ik ook niet. Fiets staat thuis binnen, dus voordat zo'n bagagedrager eventueel doorgeroest zou zijn ben ik al drie fietsen verder.

Voor verkoop even demonteren en er een spuitbusje verf overheen en dan kan de nieuwe eigenaar weer opnieuw beginnen met de lak eraf slijten.
Jurr schreef:
do 02 mei, 2019 15:37
JanH schreef:
do 02 mei, 2019 15:26

De kale plekken worden weliswaar wat roestig, maar dat is zo weer verholpen als ik de fietstassen weer gebruik.
Ik ook niet. Fiets staat thuis binnen, dus voordat zo'n bagagedrager eventueel doorgeroest zou zijn ben ik al drie fietsen verder.

Voor verkoop even demonteren en er een spuitbusje verf overheen en dan kan de nieuwe eigenaar weer opnieuw beginnen met de lak eraf slijten.
+1

Een fiets is een gebruiksvoorwerp.
Jurr schreef:
do 02 mei, 2019 15:37
Voor verkoop even demonteren en er een spuitbusje verf overheen en dan kan de nieuwe eigenaar weer opnieuw beginnen met de lak eraf slijten.
Dit.

Overigens had ik beschermtape gekregen bij mijn dragers (plastic zelfklevend vel dat je op maat moet knippen). Dat helpt wel maar ook dit zal uiteindelijk wegslijten. Daarna mag de lak er aan gaan wat mij betreft.
JanH schreef:
do 02 mei, 2019 15:26
JeroenSegers83 schreef:
wo 01 mei, 2019 13:07
Welke oplossingen gebruiken jullie?
Misschien een beetje flauw :oops: omdat je vraagt om een oplossing, maar ik gebruik geen bescherming.
De kale plekken worden weliswaar wat roestig, maar dat is zo weer verholpen als ik de fietstassen weer gebruik.

-Jan
Voorheen deed ik het ook zo, maar ik kan hem niet binnen zetten en mijn vorige heeft toch afgezien, misschien omdat het achterrek van een F3 van alu is. Was na 3 jaar met Ortliebs toch al ferm ingesleten, en ziet er verdomd lelijk uit bij verkoop.

Maar reden te meer om deze wat langer te houden dan :D
willem.m schreef:
do 02 mei, 2019 15:44
Jurr schreef:
do 02 mei, 2019 15:37
JanH schreef:
do 02 mei, 2019 15:26

De kale plekken worden weliswaar wat roestig, maar dat is zo weer verholpen als ik de fietstassen weer gebruik.
Ik ook niet. Fiets staat thuis binnen, dus voordat zo'n bagagedrager eventueel doorgeroest zou zijn ben ik al drie fietsen verder.

Voor verkoop even demonteren en er een spuitbusje verf overheen en dan kan de nieuwe eigenaar weer opnieuw beginnen met de lak eraf slijten.
+1

Een fiets is een gebruiksvoorwerp.
ze verbleken ook in de zon en dan staat de roest erop ook wel stoer én het maakt je fiets minder diefstalaantrekkelijk als het er verbleekt, versleten en verroest uitziet.
Afhankelijk van hoeveel je tassen schuren, wil dat soms best wel diep in het ijzer vreten, ik heb op die plekken waar het frame van de drager geraakt wordt overgebleven stukjes kettingbuis van mijn ligfiets gebruikt, en ook dat is aan slijtage onderhevig. Ook aan de binnenkant overigens, er komt toch altijd zand tussen, dit (de slijtage) is alleen wel minder dan zonder. Wat je ook kan doen is aquariumslang, flexibeler dan kettingbuis, (10mm) over de te beschermen plekken doen.
Ik gebruik hitte krimptape (rubber), te koop bij de automaterialen zaak, geweldig spul!
Dit stond ook al op het forum.
https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 80#p163833

-Jan
Dus onder die plastik spullen zit een bagagedrager, die op die manier goed blijft, zodat een volgende eigenaar er dan van kan genieten? Ik zal de tweedehandsadvertenties met interesse blijven volgen. :D
Die van TravelMaster is inderdaad weer het andere uiterste, als je je vakantiefiets verder ook dagelijks gebruikt dan hebben die dragers best wel wat te lijden, dus wat dat betreft is het voorkomen of verminderen beter dan niets.
Die vulkaniseer (rubber)tape van de autohandel schuurt toch vrij snel door heb ik gemerkt.
Wat TravelMaster wel heeft gedaan is ook de drager beschermen op de plaatsen waar de tas tegenaan schuurt. Die beschadigingen vallen idd wel veel meer op dat die van de tassenhaken.
Ik heb het idee/vermoeden dat als de tas tegen de drager schuurt ze niet goed vast zitten. Als de haken de tas goed ondersteunen bewegen en schuiven de tassen niet en zonder beweging geen slijtage. De haken moeten dan wel zo zitten dat ze voorkomen dat de tas op en neer naar voren en naar achteren kunnen en de onderste haak moet niet alleen voorkomen dat de tas in zijdelingse richting loskomst van de drager maar ook dat de tas naar voren gaat bij - bij voorkeur die richting - het remmen.
Als je de tassen echt strak vast wil hebben zal je de onderste haak moeten verschuiven als de tas op de drager zit. Met alles vooraf ingesteld plus ook de tassen er op kunnen plaatsen (en er af halen) is het vrijwel altijd een compromis, dus met een beetje speling (enkele mm is al voldoende om schuurplekken te veroorzaken).
Fedor schreef:
za 04 mei, 2019 11:09
Als je de tassen echt strak vast wil hebben zal je de onderste haak moeten verschuiven als de tas op de drager zit.
Eerst de voorste haak er in, dan de achterste en tegelijk de onderste haak op zijn plek draaien.
Er zijn ook rvs tubussen. Is dat geen oplossing?
https://youtu.be/kbnPl7zjpHk?feature=shared

Ik kwam dit filmpje tegen van Roel. Hij bied een oplossing.
Ik heb het volgens deze methode van Roel toegepast op de lowrider maar ook op de bagagedrager achter. Werkt prima. Buis lowrider en de slang maakt alles wel wat dikker. Moet dus nog wel passen.

Anno