Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geoptimaliseerde track - Forum Wereldfietser

geoptimaliseerde track

Beste lezers,

Kan iemand mij uitleggen wat onderstaande betekent?

In het zip-bestand zit de originele (opgeschoonde) track die opgenomen is tijdens het fietsen en een geoptimaliseerde track. Alle trajecten in de geoptimaliseerde track zitten onder de 500 knooppunten.

Wat wordt bedoeld met geoptimaliseerd. Is dit de track die je het beste kunt gebruiken?

dankje!
Voor sommige toestellen wel. Oudere toestellen kunnen vaak een track van maximaal 500 punten aan. Dat maakt langere tracks misschien iets minder nauwkeurig, maar wel zo handig. Ik filter gpx bestanden dan ook altijd naar 500 trackpunten voor ik ze gebruik in mijn 60Csx.

Heb je een moderner toestel, dan is 10.000 punten volgens mij de max - als dat maximum tenminste nog bestaat.
Opschonen is dat je niet achter het kippenhok gestuurd wordt waar de maker heeft staan plassen en niet drie keer om de supermarché om de deur te vinden. Optimaliseren weet ik niet precies maar het zal kunnen zijn dat de overbodige punten zoals travelmaster zegt er uit zijn gehaald en misschien ook dat de track op de bestaande weg is gecorrigeerd al kun je daarmee ook weer fouten introduceren.
Geoptimaliseerd betekent geschikt gemaakt voor verouderde gps-apparaten.
Fiets je op alleen op GPS, dan kan dat in stedelijk gebied problemen geven, omdat de track onvoldoende nauwkeurig is. Geoptimaliseerd is een misleidende term. Het haalt punten uit een track en dat kunnen ook belangrijke punten zijn waardoor je de weg kwijtraakt.