Additionally, paste this code immediately after the opening tag: leesvoer gevraagd - Forum Wereldfietser

leesvoer gevraagd

Nu het vakantie is ben ik nog op zoek naar een paar interessante boeken ivm met het reizen op een fiets. Mag zowel reisverslagen of boeken zoals fietstoeren voor dummies. Alle tips welkom.
Het kan misschien handig zijn om te laten weten welk boek, of welke boeken, je reeds gelezen hebt?
Zo weten anderen ook welke ze zouden kunnen aanraden en welke niet.
En mogen de boeken ook een andere taal zijn dan Nederlands?
Wat ik altijd reuze spannend lectuur vond en nog steeds vind is Zen en de kunst van het motoronderhoud, een onderzoek naar waarden van Robert M. Pirsig. Het gaat weliswaar om een motorfiets, maar zeer boeiend beschreven. Vervang het woord "motoronderhoud" voor elektronische hulpmiddel bij de fiets 8)

Of neem Jack Keroauc 'On the road'. Mijn favoriet tijdens een 6 maanden lift trip door de VS.
Evenzeer veel van zijn generatiegenoten van de beatgeneratie zoals Allen Ginsburg 'Howl Kaddisj en andere gedichten', 'Me and my peepee' en uiteraard verslond ik John Steinbeck. Geert Mak schreef er een prachtig verhaal over met 'Reizen zonder John'. Een aanrader als je op zoek bent naar dat "andere Amerika" dan je hoort van tv of uit de krant.
Wil je het echt over fietsen hebben vind ik heerlijk leesvoer Jelle Brandt Corstius 'As in tas' .

Tijdens een 3 weken durende fietsreis in Noord Engeland verslond ik de delen 1, 2 en 3 van J.R.R. Tolkien 'In de ban van de ring'. Gaat niet over fietsen, wel over een lange reis maken :)
Een onverwacht erg goed boek vond ik Finale Kwijting van Hans Dorrestijn.
Ook een pageturner is de Heineken ontvoering van Peter R de Vries.
Als je into fantasy bent kan ik je "de wetten van de magie" van Terry Goodkind aanraden, er zijn naar mijn weten nu 7 delen en het zijn hele dikke pillen. Echt van die boeken die je niet kan stoppen te lezen als je er eenmaal in zit.
Moods of Future Joys: Around the World by Bike, van Alistair Humphries. Hij fietste direct na zijn afstuderen in 4 jaar de wereld rond, en schrijft daarover op een m.i. zeer aantrekkelijke manier. Met veel ruimte voor twijfel, onzekerheid, en eenzaamheid. Het zijn 2 delen. Als e-book beschikbaar:

https://www.amazon.com/Moods-Future-Joy ... 200&sr=8-4


51yJAbPsSkL.jpg
51yJAbPsSkL.jpg (51.54 KiB) 8043 keer bekeken
Frank van Rijn vind ik altijd zeer vermakelijk om te lezen.

https://www.amazon.nl/s?k=frank+van+rijn&ref=is_s