Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisblog maken: welke zijn de mogelijkheden? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Reisblog maken: welke zijn de mogelijkheden?

Je kunt de foto's ook (met LR of mey de windows verkenner) op een eigen domein zetten en dan als link in je blog. Een beetje net zoals je hier externe foto's plaatst.
Voordeel is dan dat je geen rechten aan WP geeft.
Maar het werkt wel omslachtig.
Leon schreef:
wo 11 sep, 2019 21:17
Je kunt de foto's ook (met LR of mey de windows verkenner) op een eigen domein zetten en dan als link in je blog. Een beetje net zoals je hier externe foto's plaatst.
Voordeel is dan dat je geen rechten aan WP geeft.
Maar het werkt wel omslachtig.
Leon dat is inderdaad een goede optie om de rechten op de foto's te houden. Dank.
Anderzijds houd ik van eenvoud... dat vond ik nu net zo makkelijk met die synchronisatie.
Ik ken de mogelijkheden voor wordpress.com sites onvoldoende, maar ik vrees dat het vrij lastig is om zelf plugins toe te voegen, zeker in de goedkoopste versies. Dat is een nadeel van hosted services.
Dat met die links kan je doen, maar betekent wel een flink verlies aan gebruikers gemak.
Leon schreef:
wo 11 sep, 2019 21:17
Je kunt de foto's ook (met LR of mey de windows verkenner) op een eigen domein zetten en dan als link in je blog. Een beetje net zoals je hier externe foto's plaatst.
Voordeel is dan dat je geen rechten aan WP geeft.
Wat bedoel je hier? Ik wist niet dat het uploaden van materiaal op WP iets met de rechten deed. Wellicht bij de gratis hosting bedoel je? Ik zie namelijk juridisch niet zo goed waarom je rechten overdraagt als je foto's upload naar een blog met een domeinnaam dievan jou is, en naar hostingruimte waar je voor betaald.

Als je een WP blog draait op een host die niet verbonden is met WP zelf...lijkt het me daarnaast ook geen issue.
Ik bedoel idd de gratis versie. Ik kwam in de tekst formuleringen tegen die me niet bevielen. Nicole is nu ook met de grstis versie bezig.
WordPress, de software, is altijd gratis want Open Source.

WordPress.com biedt gratis webruimte aan in de vorm van een preïinstalleerde WordPress blog met beperkingen.

Als je met WordPress wil werken kan je beter je eigen webstek kopen, dan kan je van alle plugins gebruik maken. De meeste hosters hebben tegenwoordig 1-click installs voor WordPress omdat dat zo populair is.
Ik bedoelde de online gratis versie.
Voor normaal reisbloggen en huistuinenkeukenverhaaltjes vind ik dit, zonder extra extra's, meer dan genoeg.
Voordeel van alles online is ook dat je niks hoeft te updaten, niks hoeft te installeren en vanaf elk device overal kunt werken.
bdr schreef:
do 12 sep, 2019 10:54
WordPress, de software, is altijd gratis want Open Source.

WordPress.com biedt gratis webruimte aan in de vorm van een preïinstalleerde WordPress blog met beperkingen.

Als je met WordPress wil werken kan je beter je eigen webstek kopen, dan kan je van alle plugins gebruik maken. De meeste hosters hebben tegenwoordig 1-click installs voor WordPress omdat dat zo populair is.
Ik ben het niet eens met je opmerking dat die eigen webstek zo makkelijk is. Ja, je kan meer maar je moet ook meer regelen. Denk bv alleen maar aan het maken van backups, het up to date houden etc. Als je dat leuk vindt en of technisch onderlegd bent is dat prima. Als je dat niet kan of wilt, ben je m.i. beter af met iets bij wordpress,com.

Maar er is natuurlijk geen enkel beletsel om dat eigen domein (webstek) gewoon te proberen en te kijken hoe dat bevalt.
wim59 schreef:
do 12 sep, 2019 17:03
Ik ben het niet eens met je opmerking dat die eigen webstek zo makkelijk is. Ja, je kan meer maar je moet ook meer regelen. Denk bv alleen maar aan het maken van backups, het up to date houden etc. Als je dat leuk vindt en of technisch onderlegd bent is dat prima. Als je dat niet kan of wilt, ben je m.i. beter af met iets bij wordpress,com.
Dat is nu net waar WordPress sterk in is, de software kan zichzelf automatisch updaten en er zijn veel mogelijkheden om automatisch backups te laten maken naar bv Google Drive enz...
Dank voor alle reacties en voorstellen. Ik blijf meelezen, al begrijp ik niet alles. Mijn vraag is dus een manier te vinden om makkelijk te communiceren tussen Lightroom en Wordpress (de gratis online versie). Voor zover ik het begrijp moet ik dan toch beter een extern hosting abonnement nemen maar dan wordt het allemaal wat ingewikkelder. Is dat juist? En zijn er nog andere opties?
Werkt de app van Automatic niet?

Edit: het is een lightroom plugin.
bdr schreef:
vr 13 sep, 2019 12:38
Werkt de app van Automatic niet?

Edit: het is een lightroom plugin.
Ah, die ga ik eens proberen. Dank voor de tip! Ik laat nog wel weten of het lukt.
nicolevelo schreef:
vr 13 sep, 2019 13:14
bdr schreef:
vr 13 sep, 2019 12:38
Werkt de app van Automatic niet?

Edit: het is een lightroom plugin.
Ah, die ga ik eens proberen. Dank voor de tip! Ik laat nog wel weten of het lukt.
De app (plugin) is geïnstalleerd en nu kunnen foto's rechtstreeks vanuit Lightroom naar de Wordpress media bibliotheek worden geëxporteerd in een vooraf gekozen resolutie, grootte, etc. Dat is al een stuk eenvoudiger!
nicolevelo schreef:
vr 13 sep, 2019 17:30
De app (plugin) is geïnstalleerd en nu kunnen foto's rechtstreeks vanuit Lightroom naar de Wordpress media bibliotheek worden geëxporteerd in een vooraf gekozen resolutie, grootte, etc. Dat is al een stuk eenvoudiger!
Zo langzamerhand erg benieuwd naar je blog, ga je hem hier delen Nicole?
Kijk een naar reislogger. Gratis en erg gemakkelijk.