Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 3 vragen over telefoonhouders - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

3 vragen over telefoonhouders

Inge1 schreef:
ma 30 sep, 2019 06:51
Waarom gebruik je dan niet de weather cover van sp connect?
Heb ik inderdaad ook in m'n handen gehad. Ik vond de Lifeproof een degelijker hoesje dan wat SP Connect heeft.
Inge1 schreef:
ma 30 sep, 2019 06:51

En heb je toevallig een link naar de vertelbare topeak houder die je gebruikt?
Komt uit een setje van een Topeak Ridecase die ik voor m'n iPhone gebruikte:

https://road.cc/content/review/160522-t ... case-mount

Zag laatst dat 'ie ook apart verkocht wordt. Bovenop het Topeak schuifding eraf geschroefd en vervangen voor een Micro Stem mount van SP Connect.
Dank je wel - ziet eruit als een makkelijk ding - ga ik zeker in gedachten houden.

Ik heb nu de vaste bevestiging van sp connect - doch nog niet uitgeprobeerd. Komt straks op de Santos - het verstellen van de telefoon voor het beste zicht lijkt me wel heel erg fijn.
Inge1 schreef:
ma 30 sep, 2019 10:30
Dank je wel - ziet eruit als een makkelijk ding - ga ik zeker in gedachten houden.
Vind het ook een slim ding. Ik gebruik die verstelling best vaak. Recht overeind bijvoorbeeld met m'n telefoon op zaklamp stand bij het in het donker opzetten van m'n tent, zodra het standlicht van m'n koplamp uit gaat.

Voordeel van het Topeak systeem was ook nog eens dat je je telefoon kon draaien naar portret of landschap modus terwijl 'ie op de houder bleef zitten, maar met m'n overstap weg van de iPhone hadden ze van Topeak geen passend hoesje meer voor m'n S9.

Ik heb nog overwogen om het Topeak hoesje op te offeren en dat dan op m'n huidige Lifeproof hoesje te schroeven/plakken, maar uiteindelijk toch voor het plakding van SP Connect samen met de Micro Stem Mount gekozen.

Nu nog een tweede achterkantje voor m'n Lifeproof hoesje, want als ik niet aan het fietsen ben is zo'n plakding achterop best irritant. M'n telefoon zit namelijk gewoon het hele jaar door in dat hoesje.
Goed om te weten dat je hem best vaak versteld. Vermoed dat dat bij mij ook best eens het geval zou kunnen zijn. Als de Santos er is ga ik eerst de gewone sp bevestiging uitproberen en als dat niet bevalt de topeak uitproberen.

Ik heb het sp hoesje ook altijd om de telefoon zitten - wilde niet zo een uitstekend ding op de achterkant van de telefoon. vandaar dus sp over bijvoorbeeld quad lock.

Jurr - denk je dat de stem cap bevestiging mogelijk is als de forumslader is ingebouwd?
Inge1 schreef:
ma 30 sep, 2019 12:39
Goed om te weten dat je hem best vaak versteld. Vermoed dat dat bij mij ook best eens het geval zou kunnen zijn. Als de Santos er is ga ik eerst de gewone sp bevestiging uitproberen en als dat niet bevalt de topeak uitproberen.
De SP Connect is ook verstelbaar als je de Bike Bundle hebt aangeschaft. Daarin zit ook een GoPro-achtige bevestiging dat het systeem verstelbaar maakt.

Bijlagen

Mooi bedacht!
20190930_210910.jpg
Ook die van mij maar even op de foto gezet, inclusief verroeste bevestigingsbout ;)
In het kader van beter goed gejat dan slecht bedacht heeft SP Connect zijn ontwerp aangepast en lijkt nu verdacht veel op die van Topeak.

Bijlagen

Het zonnepaneeltje zal heel efficiënt moeten zijn, omdat mijn fiets veel in een donkere schuur staat. Ik rij er verder dagelijks op door bossen en in de herfst, winter en lente.
Het paneeltje moet stevig zijn, omdat mijn fiets regelmatig in de stad staat. Ik wil het niet steeds moeten los schroeven en in een jaszak moeten doen.
In het voorjaar, de zomer en de herfst maak ik meerdaagse tochten waar mijn telefoon veel stroom gebruikt, omdat het bereikbaar slecht is. Natuurlijk wordt er ook nog muziek geluisterd en genavigeerd. Er gaat natuurlijk geen campingstekker mee.

Tenslotte is het fijn als het product, en de telefoon, op een plek zitten van het stuur waar oortjes of jassen niet achter kunnen blijven hangen bij het op- en afstappen. Ook moet het niet de klap opvangen bij een valpartij.
Tolater - kan me niet herinneren de gopro bevestiging te hebben gezien.

ga ook nog even kijken naar de sp verstelbare stuurbevestiging doch vind het van topeak wel mooi dat die ook op de inbusbout van het balkhoofd kan.
Inge1 schreef:
di 01 okt, 2019 06:25

ga ook nog even kijken naar de sp verstelbare stuurbevestiging doch vind het van topeak wel mooi dat die ook op de inbusbout van het balkhoofd kan.
Dat zou ik bij die van SP ook niet uitsluiten, als ze tenminste goed geïnspireerd zijn. Ook de Topeak kan namelijk zo op de stuurpen gemonteerd worden.
SP Connect heeft ook deze tegenwoordig

Bijlagen

dank voor de heads up - zal eens met beagle bikes gaan praten over welke zij aanraden.
Totlater schreef:
di 01 okt, 2019 12:51
SP Connect heeft ook deze tegenwoordig
Jammer alleen van de beperkte keuze (tenzij je zo'n ding achterop je foon wilt plakken)
Zelf heb ik deze en voor een Samsung A3 is daar wel een houder voor.
https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... =price_asc
Daarnaast is het nog eens een stuk goedkoper dan de SP, en schiet deze ook niet zo maar los, uit de houder of de stuurbevestiging.
fietsermetvragen schreef:
za 28 sep, 2019 15:21
Beste mensen,

Ik doe onderzoek naar telefoonhouders, ik zou niet weten aan wie ik dit zou moeten vragen dus hierbij :D .

Voor welke soort fietser is een telefoonhouder het handigst?
Als je een telefoonhouder zou gebruiken (of gebruikt) aan wat zou die moeten voldoen volgens jou? Denk aan waterdichtheid, grip, compactheid, stijl, multifunctionaliteit (denk aan een telefoonhouder met een powerbank of zakje).
Wat vinden jullie van telefoonhouders met powerbanks?

Groetjes,

Fietser met Vragen
Het grootste probleem met telefoonhouders is natuurlijk dat ze lelijk en bulky zijn en geassocieerd worden met Freds die de geneugten van een dedicated fiets GPS nog niet ontdekt hebben en/of te skeer zijn om er eentje aan te schaffen.
Om dat probleem te tackelen zul je werkelijk een verdomd fraaie houder moeten ontwerpen. Als ik verder zo wat eisen uit de mouw zou mogen schudden kom je op het volgende uit....

-De telefoon moet heel makkelijk de (de)monteren zijn en tegelijk nooit per ongeluk losschieten.

-Houder moet waterdicht zijn, maar niet te bulky en de telefoon moet goed te bedienen en af te lezen zijn.

-Het dingetje dat achterblijft op het stuur moet niet te bulky zijn en/of heel makkelijk te demonteren.

-'Out front' is esthetisch natuurlijk te prefereren, of anders recht boven de stuurpen.

Wat vinden jullie van telefoonhouders met powerbank?
Dat lijkt me een enorm bulky geheel worden.
Shrek schreef:
di 01 okt, 2019 16:57
Het grootste probleem met telefoonhouders is natuurlijk dat ze lelijk en bulky zijn en geassocieerd worden met Freds die de geneugten van een dedicated fiets GPS nog niet ontdekt hebben en/of te skeer zijn om er eentje aan te schaffen.
Om dat probleem te tackelen zul je werkelijk een verdomd fraaie houder moeten ontwerpen. Als ik verder zo wat eisen uit de mouw zou mogen schudden kom je op het volgende uit....
-De telefoon moet heel makkelijk de (de)monteren zijn en tegelijk nooit per ongeluk losschieten.
-Houder moet waterdicht zijn, maar niet te bulky en de telefoon moet goed te bedienen en af te lezen zijn.
-Het dingetje dat achterblijft op het stuur moet niet te bulky zijn en/of heel makkelijk te demonteren.
-'Out front' is esthetisch natuurlijk te prefereren, of anders recht boven de stuurpen.
Bestaat al jaren. SP Connect, quadlock. Topeak...
Een waterdichte telefoon heb ik al. Dus voor mij is het van belang dat de telefoon heel stevig vastzit op de fiets. Ik ben zeer tevreden over mijn Ram Mount telefoonhouder. Afhankelijk van de bevestiging eenvoudig van de ene op de andere fiets om te zetten. Gebruik 'm zelf ook op mijn speedpedelec en in de vakantie op mijn trekkingbike en tot dit jaar gebruikt op mijn Hase Pino met weer ander soort bevestiging op de fiets.
Past niet helemaal, maar ik stel hem hier toch: Ik heb een waterdichte telefoon die ik gebruik om te navigeren. Bij regen heeft het scherm de vervelende neiging te reageren op de regendruppels, dit is zelfs nog zo als ik mijn telefoon in een hoesje stop. Hoe lossen jullie dat op? Ik heb al zitten denken aan een plexiglas afdakje.
Goede vraag Bert, want herkenbaar voor velen, denk ik.
Een mogelijkheid is dat je het aanraakscherm uit zet (voor aanraking althans).
Op de iPhone mogelijk met Toegankelijkheid>>Begeleide toegang.
Maar dat betekent dus ook dat je niet zomaar kan in- en uitzoomen e.d.

Misschien toch makkelijker om zelf een passend, plexiglas kapje te fabriceren, wat je over de unit schuift.
Aanraakscherm uitzetten is een oplossing die voldoet, maar die optie kan ik op mijn huidige Android-telefoon niet meer vinden.