Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoeveel MB nodig? - Forum Wereldfietser

Hoeveel MB nodig?

Ik probeer openstreetmaps op mijn oude Garmin 60CSx te installeren.
Nu loop ik telkens weer tegen het volgende aan:
Wanneer ik openstreetmap wil overzetten op mijn SD kaartje van 64MB krijg ik de melding dat er niet voldoende opslag ter beschikking is.
Heb ik inderdaad meer dan 64 MB nodig voor opslag openstreetmap of gaat er iets fout?
Mb?? Je hebt meer aan een kaartje van 4 Gigabyte (voor heel Europa 16 Gb), of heb je het over 64 Gb (maar die grootte wordt niet ondersteund in de Garmin, max. is dacht ik 32 Gb).
Overigens past er maar één kaart op de 60, met een maximale grootte van 4 Gb, dus grotere SD kaarten hebben weinig nut (en heel Europa past er dus niet op).
Bedankt tovenaar voor snel antwoord / reactie.
Ik weet hiermee genoeg.
De aanbeveling van Garmin voor een extra MicroSD-kaart in de 60CSx is 2 GB of 4 GB als je de nieuwste firmware hebt. Om een indicatie te geven: de openfietsmap (http://www.openfietsmap.nl/) van de hele Benelux (full version) is circa 800 MB. Heel Europa in één keer zal inderdaad niet lukken (en lijkt me ook niet zinvol).
De tovenaar schreef:
do 31 okt, 2019 09:04
maar die grootte wordt niet ondersteund in de Garmin, max. is dacht ik 32 Gb).
Ik heb vorig jaar nog even moeten zoeken naar de beste nog verkrijgbare kaart voor mijn etrex30x. Ik meen me te herinneren dat dat 16 GB was. Ik zal hem straks eens openmaken en laten weten.
Edit: inderdaad 16 GB.
Het stond ergens in de gebruikswaanwijzing. Geen idee wat voor jouw Garmin geldt.
Als je een "klein" kaartje nodig hebt kun je het misschien te koop vragen op dit forum. Misschien heeft iemand nog iets liggen. De verzendkosten vallen mee :D
Leon schreef:
do 31 okt, 2019 09:43
Geen idee wat voor jouw Garmin geldt.
De aanbeveling van Garmin voor een extra MicroSD-kaart in de 60CSx is 2 GB of 4 GB als je de nieuwste firmware hebt. Ik weet niet hoe hard deze aanbeveling is maar toen deze GPS op de markt kwam (zeker 10 jaar geleden) was 4 GB al vreselijk veel en had de hardware m.b.t. de grootte van de MicroSD-kaart zijn beperkingen (vandaar die benodigde firmware update).

Er is als ik me niet vergis nog een ander punt van aandacht en dat is de grootte van het kaartbestand. Een MicroSD-kaartje heeft doorgaans een FAT32 bestandsindeling en daarop kan je geen grotere bestanden kwijt dan 4 GB. Dat zal dus bij deze GPS niet zo'n vaart lopen maar op een andere GPS met een 16 GB MicroSD-kaartje kan je dus geen grotere kaart kwijt dan een van 4 GB. Dus "heel Europa" moet je eerst in stukken hakken (middels basecamp) en als kleinere bestanden op de GPS zetten.
Het is mijn bedoeling om alleen België te selecteren/installeren.
Ed kettingvet schreef:
do 31 okt, 2019 11:12
Het is mijn bedoeling om alleen België te selecteren/installeren.
Als het je lukt een grotere MicroSD-kaart te vinden, zou ik Openfietsmap Benelux (Full Version = nog geen 800 MB) nemen, daar kan je overigens ook uitstekend op wandelen (de meeste wandelpaden staan er op).

Je zou overigens in bovenstaand situatie ook al voldoende hebben aan een MicroSD-kaart van 1 GB :-)
WillemT schreef:
do 31 okt, 2019 11:17
Ed kettingvet schreef:
do 31 okt, 2019 11:12
Het is mijn bedoeling om alleen België te selecteren/installeren.
Als het je lukt een grotere MicroSD-kaart te vinden,....
Zijn die dan zeldzaam geworden? ... ik vond al snel deze: Transcend 1GB Micro SD kaart voor 9,49€.
Ed kettingvet schreef:
do 31 okt, 2019 11:40
Zijn die dan zeldzaam geworden? ... ik vond al snel deze: Transcend 1GB Micro SD kaart voor 9,49€.
Mooi dat dat gelukt is, succes met de verdere acties (kaart erop).
WillemT schreef:
do 31 okt, 2019 11:17
Als het je lukt een grotere MicroSD-kaart te vinden, zou ik Openfietsmap Benelux (Full Version = nog geen 800 MB) nemen, daar kan je overigens ook uitstekend op wandelen (de meeste wandelpaden staan er op).
Op mijn 60Cx gebruik ik de Light versie van Openfietsmap ipv Full version. Full geeft wat teveel details voor zo'n oudje (vind ik) en is bij scrollen trager.
keesm54 schreef:
do 31 okt, 2019 12:27
WillemT schreef:
do 31 okt, 2019 11:17
Als het je lukt een grotere MicroSD-kaart te vinden, zou ik Openfietsmap Benelux (Full Version = nog geen 800 MB) nemen, daar kan je overigens ook uitstekend op wandelen (de meeste wandelpaden staan er op).
Op mijn 60Cx gebruik ik de Light versie van Openfietsmap ipv Full version. Full geeft wat teveel details voor zo'n oudje (vind ik) en is bij scrollen trager.
Goede tip. Moest ik ook maar eens doen.
Ed kettingvet schreef:
do 31 okt, 2019 11:40
Zijn die dan zeldzaam geworden? ... ik vond al snel deze: Transcend 1GB Micro SD kaart voor 9,49€.
Ja, te duur, voor €5 heb je 4Gb, dat is dan ook het maximale wat de 60 aan kan.
De tovenaar schreef:
do 31 okt, 2019 12:58
Ja, te duur, voor €5 heb je 4Gb, dat is dan ook het maximale wat de 60 aan kan.
Die heb ik nog niet gevonden.
Ed kettingvet schreef:
do 31 okt, 2019 14:52
De tovenaar schreef:
do 31 okt, 2019 12:58
Ja, te duur, voor €5 heb je 4Gb, dat is dan ook het maximale wat de 60 aan kan.
Die heb ik nog niet gevonden.
Ja, zelfs 8 gb is al nauwelijks verkrijgbaar, hier een voor €4,59 incl verzendkosten. Als het goed is doet ie het ook in jouw Garmin (8 gb werkt ook in mijn stokoude Etrex).
Zie ook https://forums.geocaching.com/GC/index. ... -8gb-sdhc/