Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraagje over Tekst in Track - Forum Wereldfietser

Vraagje over Tekst in Track

Beste Fietsvrienden

Ik heb een vraagje wie kan mij helpen??
Mijn zus heeft een boek geschreven en daar wilde ze ook een fietstocht bij maken.
Het rondje staat op PDF.
Ik had aangeboden om er ook een track van te maken zodat ook mensen de route via Garmin of mobiel deze kunnen fietsen.
ik heb de route gemaakt met daar in een aantal Waiponts waar ik tekst in heb geplaatst.
als ik nu op mobiel kijk of op mijn Garmin zie ik de tekst maar deels!
Vraag aan jullie:
is er een manier of truukje zodat de tekst wel helemaal zichtbaar is?
Of is er een andere manier om tekst bij te voegen zodat hij zichtbaar is in een Track?
Ik hoor graag jullie deskundig advies!
Met vriendelijke groet,
Henk de Leeuw

Bijlagen

Ik zet het even bovenaan de lijst :D
Iemand die Henk kan helpen?
Orf anders op het forum van Garmin?
Ik zou eens bij de Tovenaar gaan vragen, ik kom niet verder dan dat dit is gelimiteerd tot 30 tekens en ook nog weer afhankelijk van het type toestel dat je gebruikt.
Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de conventies hiervan nog uit een tijd stammen dat elk bitje wat bespaard kon worden meegenomen was vanwege het gebrek aan ruimte in een 8-bits systeem, weet niet of dat aangepast is is inmiddels maar dat zou de oorzaak kunnen zijn.
_Peter_ schreef:
ma 01 jun, 2020 11:48
Ik zou eens bij de Tovenaar gaan vragen, ik kom niet verder dan dat dit is gelimiteerd tot 30 tekens en ook nog weer afhankelijk van het type toestel dat je gebruikt.
Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de conventies hiervan nog uit een tijd stammen dat elk bitje wat bespaard kon worden meegenomen was vanwege het gebrek aan ruimte in een 8-bits systeem, weet niet of dat aangepast is is inmiddels maar dat zou de oorzaak kunnen zijn.
Ik denk dat Peter gelijk heeft. Beperk dus het aantal tekens als je het op de Garmin wilt gebruiken.

Maar misschien dat deze tool helpt, die kan van een track een transparante kaart maken:
http://www.javawa.nl/imgfromgpx.html
Ik ga is kijken of het me lukt dank voor het meedenken Henk de Leeuw
Toevallig binnenkort met hetzelfde aan de slag. Moet een RideWithGPS route incl instructies omzetten naar track + Waypoints of POIs. Ik heb al wel gezien dat het waarschijnlijk uitmaakt of je er een waypoint of POI van maakt en mogelijk kan ook het formaat (gpx of tcx) uitmaken. Ik moet het werkend maken voor een Garmin Edge 830, een oude Oregon 600 kan waarschijnlijk ook veel minder, aan de andere kant, als het op je mobiel niet werkt (welke app?) is het wellicht een beperking in het gekozen veld of het formaat ergens.

Wellicht dat een POI weer als nadeel heeft dat het geen onderdeel van je track kan zijn. Moet het nog uitzoeken.
Bastiaan, een Edge 830 maakt om het ons allemaal makkelijker door gebruik te maken van.fit bestanden, de GPX bestanden zou je in theorie ook moeten kunnen uploaden naar je toestel maar dat lukte me vandaag dus (tot 3keer toe) niet. Dus eerst online de track laten omzetten en toen op het toestel gezet. Dus dat is nog iets om rekening mee te houden.
Torenvalk66 schreef:
wo 27 mei, 2020 20:39
Ik had aangeboden om er ook een track van te maken zodat ook mensen de route via Garmin of mobiel deze kunnen fietsen.
Een eventuele oplossing moet dus niet alleen werken voor een specifieke GPS zoals de Oregon 600 of de Edge 830.

Zo ziet een Waypoint er uit op een eTrex:

Afbeelding

Ik zou gaan voor korte waypoint namen.
Ja, mijn oplossing wil ik eigenlijk ook graag werkend hebben op meer apparaten. Gaat om een fietsroute in Zweden die momenteel wordt uitgestippeld voor meerdere mensen met handige aanwijzingen als "Volg hier niet het fietspad want die gaat over 200m de verkeerde kant op".

De GPX specificatie heeft het <name> veld en het <desc> veld voor waypoints, routepunten en POIs. Ik vraag me af wat die precies doen op verschillende apparaten.

Wel jammer _Peter_ dat een GPX zo lastig is op de Edge 830, maar als het om te zetten is naar FIT formaat zonder problemen zal ik dat natuurlijk ook even doen.
bast1aan schreef:
di 02 jun, 2020 11:55
Ja, mijn oplossing wil ik eigenlijk ook graag werkend hebben op meer apparaten. Gaat om een fietsroute in Zweden die momenteel wordt uitgestippeld voor meerdere mensen met handige aanwijzingen als "Volg hier niet het fietspad want die gaat over 200m de verkeerde kant op".

De GPX specificatie heeft het <name> veld en het <desc> veld voor waypoints, routepunten en POIs. Ik vraag me af wat die precies doen op verschillende apparaten.

Wel jammer _Peter_ dat een GPX zo lastig is op de Edge 830, maar als het om te zetten is naar FIT formaat zonder problemen zal ik dat natuurlijk ook even doen.
Om dit topic nu niet direct te kapen voor FIT bestanden, ik had de fietsrouteplanner een leuk rondje laten verzinnen en die kreeg ik dus niet op de edge 830 door de gpx in garmin connect te uploaden (al zou dat wel moeten kunnen), pas nadat ik die met een online tool had omgezet naar FIT.

Op https://gsak.net/index.php staat veel info over alle gpx-velden, al kan het hier en daar nog wel wat uitgebreid worden.