Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsfilm - Forum Wereldfietser

Fietsfilm

Beste mensen,

Ik heb een digitale video camera met cassettes, nu wil ik deze geweldige filmpjes van fietsvakanties omzetten van cassette naar DVD en bewerken met de computer. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, Rena :wink:

ten eerste heb je een dvd programma nodig waar je je video kunt overzetten op je computer, zoals bv. Nero 6.
Als je de stappen in het programma volgt, dan kun je makkelijk een dvd maken en wat kleine veranderingen aanbrengen. Zoals stukjes uitsnijden, maar geen effects.
Als je je film echt wilt monteren/bewerken... dat is een heel ander verhaal en heb je een montage-programma nodig, bv. Adobe Premiere of Final Cut Pro (Mac)
Hoop dat dat helpt, groetjes, Sonya

Als je niet al te hoge eisen stelt aan de bewerking van je film kun je met moviemaker van windows ook heel aardige resultaten bereiken. Gratis te downloaden van de microsoft site. Volgens mij in xp zelfs standaard aanwezig na servicepack 2

gr bas

ja, maar als je er dan een dvd-tje van wilt maken, heb je nog steeds een brand-programma nodig en komt Nero toch weer om de hoek kijken... :wink: