Additionally, paste this code immediately after the opening tag: website voor onderweg - Forum Wereldfietser

website voor onderweg

Dag Allemaal,

voor mijn reis naar Nieuw-Zeeland einde van dit jaar, wil ik graag een websiteje maken dat ik onderweg eenvoudig kan opdaten met een dagboek en wat fotootjes. Helaas heb ik hier nog helemaal geen kaas van gegeten (Belg zijnde :wink: )

dus: heeft iemand hier ervaring mee, welk programma is hier geschikt voor, waar vind ik hier een goede handleiding voor enz, enz...
Ik heb nog tijd zat (vertrek eind november) dus kan mezelf nog wel wat bijscholen :D

alvast bedankt voor de reacties

ruben

Hallo Ruben

Je kunt eens kijken op de link
http://www.waarbenjij.nu/

Hierop kun je een soort reisdagboek, met foto's en reacties bijhouden.


Harry
Als je een Gmail e-mailadres hebt (van Google), dan kun je gratis bij Pages (ook van Google) terecht...
Geen html-kennis of andere technische dingen nodig. Naar hartelust tekst en afbeeldingen invoegen, en 100mB ruimte (meer dan bij de meeste andere gratis mogelijkheden).

Nog enkele mogelijkheden:
  • * Ruimte aanvragen bij Freewebs (gratis 40MB ruimte). Vergelijkbaar met de Pages van Google, dus zou ik je aanraden om dat van Google te gebruiken (als het van Google komt is het meestal goed...).
    * Een eigen blogsite maken, daar heb ik nog geen ervaring mee.
    * Zelf html en css leren, kladblok openen en na veel proberen, vallen en opstaan heb je een mooie website. Of als je wat minder tijd hebt om het te leren, Dreamweaver gebruiken (downloaden van de website van Macromedia).
Mocht je je wagen aan het zelf maken van een website d.m.v. Dreamweaver of Kladblok en je hebt (technische) vragen over iets mag je me altijd een berichtje sturen. Ik help je graag verder.

In ieder geval veel succes met het maken van je website en een goede reis gewenst.

Nick

Een dubbele post :?

Hoi Ruben,

Het grootste nadeel van die gratis webspaces is vaak de enorme zooi aan reclame, waardoor je site trager wordt en minder aantrekkelijk om naar te kijken.

Je zou wellicht eens naar een oplossing als "Joomla" kunnen kijken. Het is een gratis pakket, waarbij je met behulp van modules je site kunt aanpassen en de content kunt wijzigen. Ook kun je gebruik maken van verschillende templates (en deze evt aanpassen) op die manier krijg je een professioneel uitziende site, die relatief eenvoudig te beheren is. Er is ook een foto-module voor zover ik weet. Je moet dan wel over een eigen domein beschikken, maar die kosten vallen wel mee.

Enkele sites met joomla (of mambo - de voorloper van joomla):

De Wereldfietser!!!
Wereldtrappers
Dick en Els
Kronemeijer Optiek

De mogelijkheden zijn legio en het ziet er nog profi uit ook!

Succes!
El & El

Interessant! Werkt het ook op Mac OS X?
En kun je er ook mouse- of roll-overs mee maken? Ik bedoel dus van die menutje's, of plaatjes, die verschijnen, als je over een navigatiebalk met je muis beweegt.

Gr. Marco

Er is bij het Computercollectief (hier op de Amstel) een goed boek verschenen over Joomla. Wel Engelstalig, maar ik neem aan dat dit geen enkel probleem is.

Op internet zijn wij laatst een Nederlandstalige handleiding van Joomla tegengekomen. Mocht je intresse hebben, laat het even weten, dan kijk ik of we hem nog ergens kunnen terugvinden.
Joomla is zeker mooi. Gratis software, met voortdurend updates, en via iedere PC met internetverbinding kun je hem bijhouden. Mocht je er iets mee willen, laat het je dan door iemand uitleggen. Een dikke handleiding is mooi, maar zie er maar eens doorheen te worstelen. Ga een uurtje met iemand zitten die Joomla kent, en je weet het belangrijkste en je kunt aan de slag.

Deze site hebben we trouwens ook in Joomla gemaakt: www.fietsenmetkinderen.info

Succes!
Sandra

Ja, ik heb wel interesse naar die Nederlandstalige handleiding.
Ik heb me trouwens redelijk wat vingeroefeningen met Adobe Golive eigen gemaakt. Dus dat zal misschien schelen.
Over Golve CS2: Ik lees ik dat er nogal wat nogal wat bugs in deze laatste versie zitten. Dus dan lijkt Joomla me interessanter.

Zien er trouwens allemaal mooi uit, die website's.

Gr. Marco

Allemaal al super bedankt,


Sandra, heb zeker interesse voor die nederlandse handleiding. Laat maar weten als je hem hebt teruggevonden

nog tips?

ruben

Rubs schreef:Allemaal al super bedankt,


Sandra, heb zeker interesse voor die nederlandse handleiding. Laat maar weten als je hem hebt teruggevonden

nog tips?

ruben
Ik heb ook belangstelling voor die handleiding.
Op www.freehostia.com kan je gratis een account aanmaken, ik ben het een beetje aan het uittesten hoe dat nu met Joomla werkt.

Data storage: 250 MB
Monthly bandwidth: 5 GB
Hosting for 1 domain
5 subdomains
incl php, mysql database

en ook belangrijk géén banners of popups. :)

Zie ook http://detov.freehostia.com/index.php voor een eerste ontwerp ;-)

:idea:
Hier kan je een korte introductie van Joomla vinden:
http://www.joomlawiki.nl/index.php/Snelstart_1.0.x

We kunnen de uitgebreide handleiding in het Nederlands nergens meer vinden... :oops: we zoeken nog verder hoor, zodra we hem weer hebben opgespoord, zullen we een linkje plaatsen.

Sandra

Voor het bouwen van een website is het gratis Nvu 1.0 ook interessant. Het is nog beta, crasht nog af en toe. Maar verder ziet het er veel belovend uit. Het is zeg maar een uitgekleedde versie Dreamweaver. De code kan worden ingezien. Handig als je die wilt bewerken (want een website kan er in Explorer anders uit zien als in Firefox). Waarvoor het wel handig is als je thuis in HTML bent (*).
Overigens lees ik ook dat Nvu schonere code levert. Wat betekent dat je minder code hoeft te corrigeren.

Ondersteuning is hier te vinden.

(*) En daarvoor vind je hier weer een goede handleiding.

Er is nu ook een nederlandstalig boek van Joomla verkrijgbaar (zie http://www.dutchjoomla.org)

Hé Ruben,

Ik vraag me af of je inmiddels al een website hebt. Zo ja, wat is het adres.

Groet, Rena :wink:

Downloaden kan dus via www.joomla.org
Hoe installeer ik het vervolgens op mijn pc?

Elabé

allemaal bedankt voor jullie tips. We hebben het ons uiteindelijk gemakkelijk gemaakt en een webside aangemaakt op waarbenjij.nu. Misschien dat is er ooit nog eens aan begin maar het is er tot dusver niet van gekomen.
Binnen twee weken vertrekken we dan naar nieuw zeeland. Je kan ons altijd volgen op : marianenruben.waarbenjij.nu

groetjes

ruben