terugreis

wat is volgens jullie de goedkoopste manier om vanuit barcelona terug naar belgie te komen, moet zeker niet de snelste manier zijn

alvast bedankt

floris

op de fiets!!!!! :D

hi, zelf denk ik dat trein de beste oplossing is.

Bas

Als je meehielp kon je vroeger nog wel es met de vaart mee. Zou dat nu nog kunnen? Wellicht wat old fashioned maar goedkoper (en veiliger) dan liften. Kan wel een beste omzweving worden.

... zei hij semi serieus....

Goedkoopst (maar ook het snelst) is vliegen, vanaf 10 euro met Ryanair van Girona naar Charleroi excl fiets (22,50) creditcard- en bagagetoeslagen:
http://www.ryanair.com/site/NL/cheapfli ... O&base=CRL

Als je op tijd boekt, is vliegen verreweg het goedkoopst. Ryanair vanaf Girona, bijvoorbeeld.

Ik weet niet of de fietsbus van OAD Cycletours nog rijdt maar wij zijn een paar keer vanaf Perpignan met deze bus terug gegaan en dat is denk ik iets goedkoper dan vliegen. Je moet dan natuurlijk wel 250km extra fietsen.

Ronald

ciclista schreef:Ik weet niet of de fietsbus van OAD Cycletours nog rijdt maar wij zijn een paar keer vanaf Perpignan met deze bus terug gegaan en dat is denk ik iets goedkoper dan vliegen. Je moet dan natuurlijk wel 250km extra fietsen.

Ronald
Zie
http://www.cycletours.nl/overig/cycl/pd ... a_2008.pdf

Enkele reis is de helft van een retour + 40 euro (excl boekingskosten, toeslag hoogseizoen). Dus ruim 150 euro voor een enkeltje, dat is echt niet goedkoper dan vliegen. En bovendien rijdt de bus alleen in de zomer.

De tovenaar schreef:
ciclista schreef:Ik weet niet of de fietsbus van OAD Cycletours nog rijdt maar wij zijn een paar keer vanaf Perpignan met deze bus terug gegaan en dat is denk ik iets goedkoper dan vliegen. Je moet dan natuurlijk wel 250km extra fietsen.

Ronald
Zie
http://www.cycletours.nl/overig/cycl/pd ... a_2008.pdf

Enkele reis is de helft van een retour + 40 euro (excl boekingskosten, toeslag hoogseizoen). Dus ruim 150 euro voor een enkeltje, dat is echt niet goedkoper dan vliegen. En bovendien rijdt de bus alleen in de zomer.
Die bus rijdt ook nog slechts een keer per week. Bovendien zit je maar liefst 17 uur in zo'n bus: inclusief een complete nacht!!!!
Dagelijks vliegen diverse luchtvaartmaatschappen met meerdere vluchten vanaf Barcelona en Girona. Keuze genoeg en de concurrentie is moordend. Surf even op het web. Als je het weet wanneer je terug gaat, moet je onmiddellijk boeken, want de prijzen voor een ticket per vlucht stijgen na gelang het aantal verkochte stoelen van die bepaalde vlucht.

Even een kleine noot bij vliegen: het is misschien wel de goedkoopste, maar ook de meest milleubelastende manier van reizen, vooral op die korte stukjes. Als het dan toch niet snel hoeft en je hebt een beetje hart voor de natuur dan is treinen op dit gebied weer de beste manier. Bovendien is de trein een leukere manier van reizen dan met het vliegtuig imho, in een vliegtuig heb je vaak weinig aanspraak en bewegingsruimte.

Deimor schreef:Even een kleine noot bij vliegen: het is misschien wel de goedkoopste, maar ook de meest milleubelastende manier van reizen, vooral op die korte stukjes. Als het dan toch niet snel hoeft en je hebt een beetje hart voor de natuur dan is treinen op dit gebied weer de beste manier. Bovendien is de trein een leukere manier van reizen dan met het vliegtuig imho, in een vliegtuig heb je vaak weinig aanspraak en bewegingsruimte.
Je hebt volkomen gelijk met het milieubelastende van vliegen op dit korte stukjes, Maar helaas is de goede treinverbinding er niet. In Belgie begint het porbleem al met te weinig fietsplaatsen in de treinen tussen Antwerpen en Rijsel. In Rijsel moet je overstappen. In Parijs moet je van het Gare du Nord naar het Gare d'Austerlitz. Voor de treinen richting Port Bou moet je reserveren. In Port Bou moet je weer overstappen. De ECF, de Europese federatie van fietsersbonden, brengt dit probleem voordurend onder de aandacht, maar helaas krijgen ze nog weinig gehoor.

ik ben niet goed bekend met treinen buiten nederland... daar waar mn ov-jaarkaart ophoudt, begin ik met fietsen. Ik dacht juist dat veel treinen in het buitenland in tegenstelling tot nederland nog met bagagecompartimenten werken. Maar dat is misschien een wat oude romantische gedachte.

Maar op zich is het toch ook wel een avontuur, trein vinden, alles erin proppen, etc... Je zou natuurlijk ook als je het snelle typ bent, je fiets in de thalys kunnen meenemen, kom je iig tot parijs, daar overstappen op de TGV naar Lyon (dacht dat het meest zuidelijke was wat TGV in 1x deed vanaf parijs)... vanaf daar zou ik het niet weten en zul je idd naar Spanje moeten klungelen. Nu zijn de Thalys en TGV niet de goedkoopste :(

Je zou natuurlijk ook als je het snelle typ bent, je fiets in de thalys kunnen meenemen, kom je iig tot parijs,
Volgens mij begint daar al het probleem, dat je fiets niet meemag in de Thalys, en de meeste van die hogesnelheidslijnen :-(

Roef

LOL ? lekkere service dan... echt een goede stap als je wil concureren met het vliegtuig.

Deimor schreef:LOL ? lekkere service dan... echt een goede stap als je wil concureren met het vliegtuig.
Misschien nemen de HST's juist omdat ze met het vliegtuig willen concurreren, geen fietsen mee. Blijkbaar veel te veel gedoe en ruimtebeslag en het is maar een kleine doelgroep.

peter de rijk schreef:
Deimor schreef:LOL ? lekkere service dan... echt een goede stap als je wil concureren met het vliegtuig.
Misschien nemen de HST's juist omdat ze met het vliegtuig willen concurreren, geen fietsen mee. Blijkbaar veel te veel gedoe en ruimtebeslag en het is maar een kleine doelgroep.
Was het maar zo dat HST's vooral met vliegtuigen (en auto's) concurreren. In de praktijk lijken ze vooral ten koste te gaan van conventionele sneltreinen. Overal waar HST's gaan rijden, worden bestaande intercitytreinen afgeschaft, omgeleid of ingekort om zoveel mogelijk reizigers zover te krijgen dat ze de veel duurdere HST's gaan gebruiken. Hierdoor verdwijnen steeds meer treinen met faciliteiten voor fietsvervoer.
Zo kun je tussen Arnhem en Emmerich alleen nog in de nachttreinen je fiets meenemen sinds de ICE daar rijdt. De nachttrein naar Parijs (met fietsvervoer) is vervangen door de Thalys (zonder fietsvervoer). En als de HSL naar België (zonder fietsvervoer) ooit in gebruik genomen gaat worden, is het niet in het belang van NS Hispeed om de huidige treinen (met fietsvervoer) naar Antwerpen/Brussel in stand te houden.
Een lichtpuntje is de opkomst van de City Night Line treinen, waar fietsers wel als een interessante doelgroep beschouwd lijken te worden. Helaas heeft CNL nog geen bestemmingen in Frankrijk en Spanje
moriezz schreef:wat is volgens jullie de goedkoopste manier om vanuit barcelona terug naar belgie te komen, moet zeker niet de snelste manier zijn
alvast bedankt
floris
Liften of anderszins meerijden?
Fietsen niet, want als je slijtage en onderhoud telt en ook voedsel en overnachtingskosten, dan is dat echt niet goedkoop. Laat staan op te nemen onbetaald verlof, dan wordt het echt heel duur...
Leon

Wij hebben net een vliegticket gekocht Barcelona - Amsterdam
Dit was voor ons de goedkoopste en snelste manier om terug te reizen.
Trein: lange reis, veel overstappen en duur
terugfietsen: we hebben maar drie weken vakantie.
Vuelling is een erg goedkope maatschappij waar de fiets voor 30 euro meekan.