Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OP PAD AAPT WERELDFIETSER NA! - Forum Wereldfietser

OP PAD AAPT WERELDFIETSER NA!

Beste wereldfietsers,

Vandaag viel er weer een nieuwe op pad op de mat.
De voorpagina is vernieuwd en bestaat nu uit twee verticale foto's.
Het lijkt er op dat ze bij op pad erg veel de wereldfietser lezen!
Ach, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Toch een mooi compliment voor onze layouters.

Groeten,

John Telleman.

Op Pad is wel in kleur! Het blad de Wereldfietser helaas niet.

bert sitters schreef:Op Pad is wel in kleur! Het blad de Wereldfietser helaas niet.
Hoi Bert,
Ik wil een deal met je sluiten: jij legt je voorlopig neer bij de meerderheid van de ledenvergadering en ik klaag niet meer over jouw tassen. Reden: democratie is een goede zaak en Vaude-tassen zijn prima. Deal?
Groetjes, Leon

Sorry dat mijn vraag niet rechtstreeks met het topic te maken heeft. Maar mijn vraag is de volgende : wat is de kwaliteit van Vaude-tassen in het algemeen? Ik sta namelijk op het punt om morgen een aantal kano-tassen van Vaude te kopen in een uitverkoop met 50% korting. Hoewel met name Ortliebs er wat gelikter uitzagen en naar mijn idee nog iets meer kwaliteit hadden, kosten de Vaude's maar de helft van de Ortlieb kano-zakken. Anyway alvast bedankt voor info.
johntelleman schreef:Beste wereldfietsers,

Vandaag viel er weer een nieuwe op pad op de mat.
De voorpagina is vernieuwd en bestaat nu uit twee verticale foto's.
Het lijkt er op dat ze bij op pad erg veel de wereldfietser lezen!
Ach, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Toch een mooi compliment voor onze layouters.

Groeten,

John Telleman.
Voorige week zondag ontmoette ik bij toeval een tijdschriften uitgever, een complete freak op dat gebied, hij schijnt zelfs enkele prijzen gewonnen te hebben. Ik liet hem 'De Wereldfietser' zien. Hij was zeer te spreken over de opmaak er van. ‘Een krant is eten. Een goed tijdschrift is als een diner. Een voorgerecht met enkele korte stukjes en een column, een hoofdgerecht met lange stukken voor het betere leeswerk en als laatste een toetje met weer enkele korte stukken.’


Groeten,

Harry Wagenaar
johntelleman schreef:Beste wereldfietsers,

Vandaag viel er weer een nieuwe op pad op de mat.
De voorpagina is vernieuwd en bestaat nu uit twee verticale foto's.
Het lijkt er op dat ze bij op pad erg veel de wereldfietser lezen!
Ach, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Toch een mooi compliment voor onze layouters.

Groeten,

John Telleman.
Het was het eerste wat ik ook dacht. Soms is dat wel eens een probleem in deze wereld: er zijn veel kapers op de kust die met de goede ideeën aan de haal gaan.
Als je de twee foto's goed bekijkt, zie je dat ze ook de onderliggende gedachte van het gebruik van twee foto's op de cover van de Wereldfietser hebben overgenomen; namelijk dat de ene foto een (min of meer) detail vertoont van het tafereel op de andere. Op de linkerfoto van de laatste Op Pad is duidelijk het silhouet van een wandelende vrouw in de bergen herkenbaar. De rechterfoto is een close-up van een wandelende vrouw (ik denk niet dezelfde) en de zware bergschoenen en de stenige bodem suggereren een berglandschap rondom.
Je kunt het als compliment voor onze vormgevers beschouwen, maar wel een compliment met wrange bijsmaak. Maar goed, onze vormgevers pikken ook ideeën op van andere vormgevers zullen we maar denken.