Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietskaart/boekje nederland - Forum Wereldfietser

fietskaart/boekje nederland

Ik ben van plan om een aantal dagen met de fiets te gaan rond zwerfen in eigen land en ben op zoek naar een goed boekje waarin ik alle routes kan vinden.
Ik wil niet voor elke provincie een aparte kaart gebruiken...
Het makelijkst lijkt mij alles in een!

iemand een goede tip??

alvast bedankt

ANWB heeft diverse routeboekjes
Bever outdoor in the Globe (Waldorpstraat), fietsvakantiewinkel of googlen :wink:
jeff schreef:Ik ben van plan om een aantal dagen met de fiets te gaan rond zwerfen in eigen land en ben op zoek naar een goed boekje waarin ik alle routes kan vinden.
Ik wil niet voor elke provincie een aparte kaart gebruiken...
Het makelijkst lijkt mij alles in een!

iemand een goede tip??

alvast bedankt
Ik zou de Fietsideeenkaart van het Landelijk Fietsplatform aanschaffen. Hier staan alle LF-routes op. Deze routes zijn bewegwijzerd en je kunt ook combinaties maken van die routes.
Verder bevat deze kaart veel praktische informatie.
Zie: www.fietsplatform.nl

Oke ik denk dat ik voor de fietsideeenkaart ga.
Bedankt!
De kaarten van de LF-mappen zijn altijd redelijk geschikt gebleken voor het fietsen door heel Nederland. (behalve stedelijke gebieden)
Ik heb gelezen dat er een nieuwe versies van uit zijn gebracht, nu in scheurvast plastic. Dat zou een enorme verbetering zijn ten opzichte van de vorige versies die zelfs geen buitje konden doorstaan.
Ik weet nog niet of ze in de winkel liggen. Ik zal eens gaan kijken.
Paar uur later: hier in de ANWB/VVV winkel lagen alleen nog 3 oude mappen van Noord Nederland. Ik ben bang dat ze wachten met inkopen tot de lente.
Groet,
Leon
Jeff,

Ik maak sinds dit jaar gebruik van de "Landelijke Fietsatlas Nederland". Het is een initiatief van de Fietspadenstichting, schaal 1:100.000 en er staan alle belangrijke LF -routes in, en ook alle knooppunten in voor zover die bekend waren bij de (eerste) druk in 2007. Er staan campings op, evenals minder gebruikelijke dingen als telefoonnummers voor pontjes-informatie.

De kaart is zodanig getekend dat fietsers er meer aan hebben dan automobilisten (ipv andersom, wat gebruikelijker is). Is klein, past makkelijk in het mapje op je stuurtas.

Aangezien het een nieuwe kaart is zitten er nog kleine onvolkomenheden in, maar is desalniettemin een goede kaart waar je heel wat inspiratie mee kan opdoen voor je rit.

Doe er je voordeel mee.

ik raad de ANWB fietsatlas aan. Wij hebben in 2006 onze eerste fuietsvakantie gepland en gefietst mbv de atlas. De kaartbladen zitten in een ringband, dus je kunt precies de bladen meenemen die je nodig denkt te hebben. Er zijn heel veel landelijke fietsroutes en kleinere fietsroutes in opgenomen, waarlangs je je route kunt plannen/fietsen.

Voor de fietsvakantie die we toen hebben gefietst en de routebeschrijving die we mbv de fietsatlas hadden gemaakt zie www.evil.demon.nl/2006.htm

Tegenwoordig doen we het met GPS...een goed alternatief als je niet zo goed bent in kaartlezen...maar ook nu nog pak ik regelmatig de fietsatlas erbij en gebruik de (delen van) routes die erin staan voor in de GPS.

Misschien is de ANWB fietsatlas toch niet zo'n goed idee. Hij is uit 2005 en dus niet meer geheel up to date... Ik dacht dat er inmiddels wel een nieuwere uitgave zou zijn, maar nee. Mocht er wel een nieuwe uitgave komen, dan raad ik 'm aan!

liedje schreef:Misschien is de ANWB fietsatlas toch niet zo'n goed idee. Hij is uit 2005 en dus niet meer geheel up to date... Ik dacht dat er inmiddels wel een nieuwere uitgave zou zijn, maar nee. Mocht er wel een nieuwe uitgave komen, dan raad ik 'm aan!
Het gaat er niet om wanneer de kaart uitgegeven is, maar van wanneer de kaartgegevens zijn. Veel kaarten die nu in de winkel liggen stoelen op data van soms wel tientallen jaren geleden, vooral in de omgeving van industrieterreinen.
Leon

Bedankt voor de reacties..
Ik heb de landelijke fietsatlas nederland gekocht!

En nu maar fietsen!
Kom je ook volgende week naar het najaarsweekend gefietst van de Wereldfietser?

jeff schreef:Bedankt voor de reacties..
Ik heb de landelijke fietsatlas nederland gekocht!
Grappig, onze kaart was verouderd en na alles in de ANWB winkel bekeken te hebben, zijn we ook op dit boekje uitgekomen.
Ik denk dat ik het nog losbladig maak want het is nu wel een dikke prop in de stuurtas.

Blanche schreef:En nu maar fietsen!
Kom je ook volgende week naar het najaarsweekend gefietst van de Wereldfietser?
Ik heb een geen echte planning .. dus wie weet lijkt me gezellig :D

jeff schreef:
Blanche schreef:En nu maar fietsen!
Kom je ook volgende week naar het najaarsweekend gefietst van de Wereldfietser?
Ik heb een geen echte planning .. dus wie weet lijkt me gezellig :D
Doen! Wordt mooi weer :wink:

Net terug van m'n tocht :)
De landelijke fietsatlas nederland was erg handig!
nogmaals iedereen bedankt voor de tips!

@blanche-> Het is me niet gelukt om naar het najaars-weekend te komen.
Ik was niet bepaald in de buurt (in Groningen!)
Wie weet een volgende keer.