Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: therm-a-rest, ortlieb, lichtgewicht 2pers-tent - Forum Wereldfietser

Gezocht: therm-a-rest, ortlieb, lichtgewicht 2pers-tent

Te koop gevraagd:

1) Therm-a-rest matjes van maximaal 3,8 cm dik
2) Ortlieb fietstassen
3) Lichtgewicht 2- (of 2á3-) persoonstent van bv hilleberg, north face, lowland...

mvg,
Stef

Nou, kom maar langs zou ik zeggen. De koffie en thee staan warm en de negerzoenen zijn vers.

Eric Schuijt
http://www.vakantiefietser.nl

Heeft de Vakantiefietser ook 2e hands?

Nee Eric, ik bedoel geen negerzoenen!

Stef,

Wanneer je dichtbij de Duitse grens woont (je woonplaats staat niet vermeld) zou ik als ik jou was eens in Duitsland gaan shoppen. Met name Ortlieb tassen zijn daar een stuk voordeliger.

GTM

Waterdichte kanozakken zijn erg goedkoop via Internet te vinden:
50 liter zak, waterdicht, zwaardere kwaliteit dan Ortlieb: € 9,95
www.motozoom.nl

Ook voor tentjes e.d. (Eigenlijk gericht op de motorrijder, maar ook fietsers maken gebruik van tent, brander, zaklamp en kanozakken).

Freek

FV schreef:Waterdichte kanozakken zijn erg goedkoop via Internet te vinden: 50 liter zak, waterdicht, zwaardere kwaliteit dan Ortlieb: € 9,95
www.motozoom.nl
Ook voor tentjes e.d. (Eigenlijk gericht op de motorrijder, maar ook fietsers maken gebruik van tent, brander, zaklamp en kanozakken).
Die site is wel opmerkelijk: net alsof je voor het eerst een buitensportzaak binnenstapt: allemaal onbekende merken - en niet alleen goedkope spullen. Wel jammer dat een bezoek aan zo''n site een langdradige sessie van 10000x klikken wordt - traag....
Misschien wel een idee om weer eens een (offline) motozaak in te stappen.
Groeten, Leon

Kijk eens bij de Duitse "moeder" van Motozoom:

http://www.louis.de

Net even goedkoper, en een veel betere service.[/url]

bedankt voor reacties tot zover,

Ik zoek idd vooral naar 2dehands ;)

In duitsland kopen lijkt me een goede tip, maar zal op zich laten wachten aangezien ik bij Den Haag woon...maar wie weet als ik eens die richting uit ga. Zijn de prijzen daar echt een stuk lager? Aan wat voor percentages moet ik dan denken?

Stef

Huur een BoBkar met waterdichte tas.
www.megalos.nl

stefvanlieshout schreef:In duitsland kopen ... Zijn de prijzen daar echt een stuk lager? Aan wat voor percentages moet ik dan denken?
Voor Ortlieb ca. 20%, en soms opruimingen waarbij de spullen voor de helft weggaan.
Groeten, Leon

Leon,


Kan je mij de coördinaten bezorgen van zo'n winkel in Duitsland, die Ortliebtassen aanbiedt aan -20%.
Ik woon in België, dus liefst zo dicht mogelijkbij de Limburgse grens.

Groetjes
Dirk

dirk v schreef:Leon, Kan je mij de coördinaten bezorgen van zo'n winkel in Duitsland, die Ortliebtassen aanbiedt aan -20%.
Ik woon in België, dus liefst zo dicht mogelijkbij de Limburgse grens.
Aken. Kijk even op http://www.ilr.rwth-aachen.de/eng/image ... nstadt.jpg. Wanneer je de binnenstad vanuit Vaals nadert via de Lütticherstraße en de Jakobstraße is het na de Lohergraben de 1e straat rechts. Daar is een buitensportzaak. Ook in een van de straten ten NW van het Rathaus is er een goed gesorteerde zaak. Er is ook een fietsenwinkel in de Karlsgraben (Vanaf de Lütticherstraße linksaf) maar of die veel tassen hebben weet ik niet. Punt is dat de prijzen in de Duitse Ortliebfolder gewoon lager waren dan in de NL-folder, maar of dit nog zo is ga ik natuurlijk niet garanderen :) , ik ben inmiddels voorzien van alle tassen 8)
Groeten, Leon
Lang leve de globalisering!

Is dat niet een beetje al te zot: van Den Haag of Antwerpen naar Duitsland rijden omdat een tassenset van pakweg 200 euro daar misschien een beetje goedkoper is? Dat geld ben je toch weer kwijt aan treinkaartje of benzine (of aan krachtvoer, als je op de fiets gaat).

Overigens eens gekeken naar de prijzen van Ortlieb op www.globetrotter.de, en die liggen exact net zo hoog als hier te Brussel in de winkel, zelfs hoger dan bij ASadventure!!.

Daar moet ik dan overigens wel even bij zeggen, dat raar maar waar, goed outdoorgerief over het algemeen goedkoper is in België dan in Nederland. Het is maar een hint...

Groetjes,

Astrid

Ik denk inderdaad ook dat die 20% in Duitsland van Leon met een grote korrel zout te nemen is.
Wanneer je de prijzen voor Ortlieb in een Belgische winkel (www.vlerickfietsen.be) vergelijkt tov van bijv. Ebay Duitsland, dan kom je maximaal op een korting van 10% en dan nog. Wanneer je de transportkosten bijtelt is het nog veel minder.

Enfin, mijn ervaring is, dat wanneer je je aankopen wat groepeert, een korting van 10% in elke winkel te negotiëren valt.
Een verschil in prijs tussen de Duitse winkels en de Belgische (en de Nederlandse, vorig jaar bij Snel in Utrecht een set Ortliebs aan 10% gekocht) voor Orliebtassen is er maw volgens mij niet.

Echter wanneer iemand mij hard van het tegendeel kan overtuigen, zal ik daar met plezier nota van nemen. Ik moet immers nog een set tassen kopen voor juli.

Groetjes,
Dirk

dirk v schreef:Ik denk inderdaad ook dat die 20% in Duitsland van Leon met een grote korrel zout te nemen is.
Dat doe ik toch niet, want als ik mijn dorst vervolgens ook nog wil lessen in de Maastrichtse horeca hier dan ga ik toch liever even naar Aken.
Zie http://www.globetrotter.de/de/shop/rubrik.php
en http://www.bever.nl/Assets/Catalogus_pd ... _index.pdf

Globetrotter: Ortlieb Ultimate 3 plus: 90 euro.
Bever 103 euro.
Globetrotter: Front roller plus: 100 euro
Bever: 115 euro.
Globetrotter: Ultimate 3+L: 95 euro.
Bever: 110 euro.
Globetrotter: Bike packer plus: 150.
Bever: 170

Ok, die 20% halen we niet, maar 15 wel. Een fijn excuus om ergens anders te gaan winkelen, toch? :D

Groeten, Leon

Leon,
Ik had je daar in Aken graag op een pilsje getracteerd, maar ik zet er even de prijzen van een doorsnee Belgische winkel bij:

Globetrotter: Ortlieb Ultimate 3 plus: 90 euro.
Bever 103 euro.
Vlerick 93.5 Euro.
Globetrotter: Front roller plus: 100 euro
Bever: 115 euro.
Vlerick 103.5 Euro.
Globetrotter: Ultimate 3+L: 95 euro.
Bever: 110 euro.
Vlerick 99 Euro.
Globetrotter: Bike packer plus: 150.
Bever: 170
Vlerick 153 Euro.



Jouw Duitse internetshop is maw een slordige 2% goedkoper dan de doorsnee Belgische winkel.
Nu heb ik weinig ervaring met Bever, maar de prijzen bij Snel in Utrecht lagen vorig jaar in september precies op hetzelfde nieveau als bij Vlerick.
Dus ofwel is Bever schabouwelijk duur, ofwel is Snel voor Nederland goedkoop.
Ik blijf er wel bij, dat je bij een aankoop van meer dan 500 Euro van die "Vlerick-prijzen" nog 10% kan af te peuteren.


Groetjes,
Dirk

setje Orlieb front en backrollers voor 191 euro.
Je krijgt er dan ook een gratis band bij. (Schwalbe of Continental).
En nog eens 5% korting bij bepaalde betaalmethodes.

http://www.bike4travel.nl/index.php?cPath=21

Groeten,

Marco de Wit

Compete kampeerset nodig: tentje, matje, slapzaak etc? Koop een goedkope ticket naar de VS. Door de lage dollar en de dure Euro kun je aldaar je slag slaan. Ga aldaar meteen even naar een boekhandel voor stapels Lonely Planets, ITMB-kaarten, Footsprints etc. en je haalt je ticket er dubbel en dwars uit. Je kunt ook via internet het nodige vanuit de VS bestellen.

Misschien interessant:

www.probike-koblenz.de

Ortlieb Front Roller Plus: 91,90 EUR
Ortlieb Back Roller Plus: 119,90 EUR
Ortlieb Ultimate 3 Plus: 84,90 EUR

Wel verzendkosten 13,00 EUR meerekenen.