Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura HS-66 remgrepen - Forum Wereldfietser

Magura HS-66 remgrepen

Wie heeft een stel HS-66 remgrepen (voor racebocht) te koop of weet een adres, die mogelijk ze kan leveren.
Roel Liemburg
Fytser schreef:Wie heeft een stel HS-66 remgrepen (voor racebocht) te koop of weet een adres, die mogelijk ze kan leveren.
Roel Liemburg
Ja, dat willen we allemaal wel weten :lol: Misschien, als je veel geluk hebt, win je er een op Ebay.
gios schreef:
Fytser schreef:Wie heeft een stel HS-66 remgrepen (voor racebocht) te koop of weet een adres, die mogelijk ze kan leveren.
Roel Liemburg
Ja, dat willen we allemaal wel weten :lol: Misschien, als je veel geluk hebt, win je er een op Ebay.
ten overvloede, maar die dingen werken dus niet in combinatie met schijfremmen
Hier!
Gevonden! :wink:
Koopje hoor, USD250,- :?
Ja dat is relatief goedkoop. Ik heb ze weleens goedkoper gezien, maar meestal (veel) duurder. Mij bevallen ze nog steeds geweldig.
Wim
Meer dan 250 dollar voor een stelletje tweede-hands remgrepen?
Door dit soort waanzin zet ik er met heel veel plezier Tektro grepen en v-brakes op.

Tijd dat Rohloff de productie stopt. Dan kan ik binnenkort met pensioen.
Dat is idd veeeel geld om je hydraulische brakes vanaf een racestuur te bedienen..... Je gaat je bijna afvragen wat dan het voordeel van een racestuur is..... voor een beetje aerodynamica monteer je net zo goed een opzetstuurtje... vlieg je zo al die racebochtjes voorbij. Maar ook weer jammer, had graag mijn idworxOR van een bocht voorzien voor de asfaltvakanties, of om er een monsterbike van te maken.

Hoe zou het fietsen als je de standaard hs33 magura-grepen op een racebocht zet, dus dat je alleen met handjes bovenop het stuur weet te remmen. Als je diep wilt zitten dan handjes onderin de bocht...., zoals bij een baanfiets. Maar dan met als nadeel dat je niet snel bij je remgrepen kunt. Wel een mooie cleane look :).

En vanaf maart 2012 natuurlijk deze waarschijnlijk zeer dure optie van Mittelmeyer.
AB schreef:
Hoe zou het fietsen als je de standaard hs33 magura-grepen op een racebocht zet,
Griezelig :shock:


Magura aluminium houdt helemaal niet van buigen, en dat moet wel als je het over de bocht van een racebocht wil schuiven. Vooropgesteld dat je een bocht in 22 vindt, want racebochten zijn 24mm in dia.

Een oplossing als een recht stuur met racebocht barends is dan te preferenen

Zit je nog met het probleem dat je alleen remmen kunt met je handjes dicht bij elkaar, en dat is in kritische situaties met een hoop bagage niet grappig
Drie weken geleden twee HS66 grepen op marktplaats gescoord, 100 euro :D
Nu nog een fiets om ze op te monteren...
m-gineering schreef:
AB schreef:
Hoe zou het fietsen als je de standaard hs33 magura-grepen op een racebocht zet,
Griezelig :shock:


Magura aluminium houdt helemaal niet van buigen, en dat moet wel als je het over de bocht van een racebocht wil schuiven. Vooropgesteld dat je een bocht in 22 vindt, want racebochten zijn 24mm in dia.

Een oplossing als een recht stuur met racebocht barends is dan te preferenen

Zit je nog met het probleem dat je alleen remmen kunt met je handjes dicht bij elkaar, en dat is in kritische situaties met een hoop bagage niet grappig
Dan worden het wel brede stuurtjes..... dan liever een recht stuur met opzet-ligstuur. Fietst ook meteen sneller dan een racebocht. Met ligstuur helaas geen fietstassie meer :cry:
Afbeelding
Zou je die racebocht barends niet aan de binnenkant van de normale grepen kunnen zetten? Zou in ieder geval mijn blik vangen als ik u er in het openbaar mee zou zien rijden ;)
Lasse schreef:Zou je die racebocht barends niet aan de binnenkant van de normale grepen kunnen zetten? Zou in ieder geval mijn blik vangen als ik u er in het openbaar mee zou zien rijden ;)
zoals baas boppe baas
Afbeelding

Misschien is dit stuur ook nog een leuk alternatief, kun je spelen met de sweep.
http://www.sjscycles.com/supersize/24407.jpg


OT: Ik las ook ergens dat Velotraum de laatste voorraad HS66 ooit had opgekocht, misschien kun je hen mailen of ze nog een setje over hebben.
Zijn allang op bij Velotraum. Ik ben erg blij met mijn racebocht, en erg blij met mijn HS66 remmen. Voor een beladen reisfiets weet ik niets beters. En ja, er worden soms idiote prijzen voor gevraagd, maar tegelijk kun je ze soms voor veel minder vinden. Gewoon geduld hebben, en mailen naar Magura om de druk op te voeren.
Wim
Velotraum heeft samen met Magura een oplossing ontworpen die goed werkt maar er niet fraai uitziet: de 'Eddy'. http://velotraum.de/news/scheibenbremse ... -lieferbar

Wilko
Afbeelding
Gelijk maar besteld: adapters om HS33 remmen met kabelbediende racegrepen (STI etc) te verbinden. Niet meer zoeken naar HS66 grepen, €99 per wiel
zoiets als bovenstaande dus... deze komt via M-gineering

Bas
Hé, daar is AB weer met zijn monsterbike.

AB, er zijn meer/andere overwegingen dan snelheid om een racebocht te monteren.
Wilko schreef:Velotraum heeft samen met Magura een oplossing ontworpen die goed werkt maar er niet fraai uitziet: de 'Eddy'. http://velotraum.de/news/scheibenbremse ... -lieferbar

Wilko
Die prijs vind ik er lichtjes over :roll:
Tja, inderdaad duur en lelijk. En alleen voor schijfremmen. Maar als dat is wat je wilt, en als het goed werkt... Voor velgremmen is een set HS66's van ebay toch meestal goedkoper. Dat werkt prima, zolang je geen sti wilt.
Wim
Wilko schreef: Citaat:
Gelijk maar besteld: adapters om HS33 remmen met kabelbediende racegrepen (STI etc) te verbinden. Niet meer zoeken naar HS66 grepen, €99 per wiel


zoiets als bovenstaande dus... deze komt via M-gineering
nog een plaatje (via m-gineering.nl):

Afbeelding

en de info van de bedenkers:
http://www.radgeber-freiburg.de/Tandems ... emsadapter

Zelf net NOS Centaur 10sp ergopowers op de kop getikt voor mijn nieuwe fiets, nu nog de rest van de spullen.. ;)

Sjors
Ik snap het hele voordeel niet van deze remmen. Wat ik zelf heb kunnen ontdekken. He ja, inderdaad, hier werkt het stukken stukken beter, de achterrem op onze tandem. :lol: