Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groepsaankoop:silencer voor MSR Dragonfly of Primus Omnifuel - Forum Wereldfietser

Groepsaankoop:silencer voor MSR Dragonfly of Primus Omnifuel

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Primus Omnifuel. Fantastisch ding, maar maakt een pak lawaai.
Ik wist al dat er een "cap" bestond voor de MSR Dragonfly, maar dat die moeilijk te krijgen zijn. (SixyGear brengt nu ook een cap uit voor de Primus OmniFuel, en ik heb contact met hen opgenomen of ik deze kan kopen. Voorlopig testen ze de cap nog, en vermoedelijk brengen ze deze begin februari op de markt.

Foto van de Sixy Cap Burner Muter 210 series:
Afbeelding

Zijn er mensen geïnteresseerd om een groepsaankoop te doen? Op die manier wordt het een pak goedkoper (hij wou me een goede prijs geven als ik er meerdere kocht) en is de verzending ook goedkoper.
De modellen voor de dragonfly kan je hier bekijken, de modellen voor de primus omnifuel hier. Ik bestel vermoedelijk de Muter 210 series. Helaas wou hij nog geen prijs geven, maar hij spreekt over "cheaper than what is available on the market today."
Laat maar weten als je geïnteresseerd bent (en waar je in geïnteresseerd bent).

Groetjes,
Niels
Ik ben in principe wel geïnteresseerd in de 210, maar zonder prijsindicatie lijkt me dit een wilde gok.
arnob schreef:Ik ben in principe wel geïnteresseerd in de 210, maar zonder prijsindicatie lijkt me dit een wilde gok.
Ik probeer opnieuw de verkoper te contacteren en prijs te krijgen voor 20 stuks van de 210 reeks, en 10 stuks van de 100 reeks (dragonfly).
De verkoper wist me het volgende te vertellen:
The list prices on the should come in at $139.00 for Model 110 and for the $159.00 for Model 210. So if you purchase 20x210 and 10x110 and put down a 50% deposit I can offer a 15% discount. And of course would be shipped in one box.
122 euro (excl. verzending) is me net wat veel... als er toch mensen interesse hebben dan kan je vanaf februari zelf bestellen via de bovenvermelde website. Ik denk dat ik vrede zal nemen met het lawaai...
Geen geld... :shock: en dat terwijl een Omni Fuel USD90 kost...
Voor mij ook wat te veel.

Je kunt je brander ook stiller zetten.
Of de hele camping voorzien van oordopjes.............
Ik had laatst contact met een Amerikaan die ook silencers voor de Dragonfly en Omnifuel verkocht op ebay. (Misschien is het dezelfde?)

De prijs was even schrikken, ook tussen de 100 en 200 EUR. Toen ik hem vroeg of hij wist wat een nieuwe stille brander kost, kwam er een antwoord in de trend van: "ik verdien hiermee slechts $30 per uur, wat verdien jij? en wellicht kunt U geen handgemaakte kwaliteitsproducten uit Amerika waarderen, hiervoor is een aparte markt en U ziet wel hoeveel mensen ervoor betalen op Ebay"

Wat een grapjas was dat. Maar meneer doet het blijkbaar voor de living ;)

Ik heb graag zo'n ding maar niet tegen zulke prijzen want het is comfort en geen noodzaak. Als je nog een betere deal kan maken dan wil ik graag meedoen.

EDIT: het is denkelijk niet dezelfde persoon (want andere website en producten). Ik zou wel in de 107/108 interesse hebben, welke dan ook stiller is. Maar niet voor 100+ EUR. Oef, dat is nogal wat geld. Ik wil niet teveel geld uitgeven aan mijn MSR Dragonfly want ik ben er niet tevreden over, niet vanwege het geluid maar de slechte pomp, zit na 1 vakantie al aan mijn 2de zogenaamde "universele" MSR dragonfly pomp die dus niet universeel bleek te zijn. Een officiele MSR dealer wist ook niet veel van MSR producten en raadde me een Primus aan :-)
De verkoper gaf me een nieuw antwoord:
$99 for a series 100 cap (any style)
$119 for a series 200 cap (any styles)

15% discount as before if you purchase 30 units.
Vind ik een pak geld voor machinaal vervaardigde onderdelen. Omgerekend nog steeds 78,5€ voor een primus omnifuel, incl. korting. Ik wil proberen een grotere korting (40%? => 50€/st. ) te bedingen, maar dan moet ik wel zeker zijn dat er iets van een 30-tal mensen mee willen doen. Kent er iemand nog fora waar mensen hierin zouden geïnteresseerd zijn?

P.S.: Waarom zou een cap voor de OmniFuel duurder zijn? Lijkt me niet dat daar meer werkuren/materiaal/machine-uren in kruipen?
Als het echt machinaal verwerkt is zou het niet meer dan een of twee tientjes mogen kosten, lijkt mij. Ik vind dat een dergelijk attribuut gewoon in verhouding moet staan met het product waarop het gebruikt wordt.

Maar leg ze dan maar eens uit, dan zijn ze beledigd. Want hun product is edel ding voor fijnproevers onder de stovegebruikers en prijscritici kunnen geen hoogwaardige metaalkunst waarderen *proest* Ze vragen een fors uurloon zodat ook hun hobby betaald wordt als ware het een job. Makes you wish you had the tools to DIY :)

Die andere man zei dat hij ze met de hand maakte, overal handmatig gaatjes in boorde enz. Als dat zo is vind ik het wel OK dat het iets duurder is. Maar ze blijven zich alletwee vasthouden aan de marktplaats. Onder het mom "de concurrent is duur, dus waarom zou ik een normale prijs vragen?"

Hmm toch heb ik het gevoel dat de prijs nog gaat zakken want zo krijgen ze niet veel verkocht.