Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te Koop: dia/negatief-scanner voor oa reisopnames - Forum Wereldfietser

Te Koop: dia/negatief-scanner voor oa reisopnames

Beste Wereldfietsers,

Alhoewel het geen echte fietsspullen zijn denk ik toch dat veel wereldfietsers hier interesse in hebben:

Ik heb de scanner gebuikt voor het scannen van mijn reisdia's.
Ben nu overgestapt op digitale fotografie.

De totale prijs is €390,-

Marco Meijerink (Krimpen a/d IJssel)
email: marco@wereldfietser.nl
tel: 0180 554786



COOLSCAN IV ED (LS-40) dia- negatiefscanner
Dé scanner voor het scannen van dia's en negatieven. Zowel ingeraamd als op strook.

Met deze scanner scan je met een hogere resolutie dan menig digitale spiegelreflexcamera.
Vooral de optie ICE is schitterend (verwijderen stof en krassen). En geloof me, van deze functie ga je echt houden.

Naast alle opties zoals die hieronder staan heb ik nog extra software (officiële software!) waarmee schitterende scanresoltaten gehaald kunnen worden.

http://www.europe-nikon.com/details.asp ... prodId=168

COOLSCAN IV ED (LS-40)
De digitale toekomst van uw films.
Digitaliseer uw negatief- en dia-archief met Nikons 2900 dpi kleinbeeldscanner. Mede door de lens van speciaal Scanner Nikkor ED-glas levert de scanner uitzonderlijk scherpe scans. De ICE3 beeldcorrectie technologie verwijdert automatisch stof en krassen, herstelt verbleekte kleuren en minimaliseert de filmkorrel. De aansluiting op de PC is uiterst eenvoudig door de USB interface.

BELANGRIJKSTE KENMERKEN:
1. Hoge optische scanresolutie van 2900 dpi
2. 12-bits A/D omzetting, 16-/8-bits uitvoer
3. Nieuw ontwikkelde CCD sensor
4. Digital ICE3(TM) Beeldcorrectie en -verbetering
5. Slechts 42 sec. tussen scanstart en weergave op het scherm
6. Scanner Nikkor ED-glas lenselemeten voor optimale scherpte en contrast bij het scannen
7. Snelle autofocus en preview
8. Makkelijk aan te sluiten door middel van USB

MEEGELEVERDE ACCESOIRES:
Automatische Filmstrookadapter SA-21 (2-6 beelden), Dia-adapter MA-20(S), Filmstrookhouder FH-3 (1-6 beelden), USB-kabel, Netsnoer, Nikon Scan 3 Driver software, Fotostation 4.5 cd-rom, Photoshop 5.0 LE cd-rom

http://www.fotoapparatuur.net/Aanbiedin ... d_id=45676

Hoi Marco,

Lijkt me heel interessant, maar helaas kan ik dat niet betalen. Kun je de boel niet gaan verhuren? In een week heb ik mijn verzameling wel digitaal.

Groeten,

Richard

Hoi Richard,

Was inderdaad mogelijk geweest. Via marktplaat.nl had ik binnen één dag 10 geïnteresseerden. Naar één van hen is de scanner gegaan. De dagen daarna bleef de telefoon rinkelen.
Een verhuurbedrijfje opzetten was nog niet eens zo gek geweest.

Groet,
Marco

PS: verhuren van dit soort scanners is moeilijk. Om echt alle mogelijkheden uit de scanner te halen om een optimale scan te krijgen ben je heel wat dagen/weken aan het instellen.

Hoi Marco,

Nou, dan moet ik misschien maar een diascanbureautje gaan beginnen. Wellicht een gat in de markt. Word ik misschien toch nog rijk.

Groeten,

Richard

Scannen kost veel geld en veel tijd. Of een beetje geld en zeeën van tijd
als je geen scanner met ICE stofverwijdering hebt.

Ik heb nu 3 maanden een Epson middenformaatscanner en heb nu pas
de juiste tweaks voor elkaar om goede resultaten te halen. Ik moet er
niet aan denken om die leercurve in 1 week te proppen en ook nog eens
het hele dia-archief door de machine te jetsen. Nee, dan liever een scanner
tweedehands aanschaffen en die weer verkopen als je alles naar wens
in digitale vorm hebt.