Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TKA: Garmin GPS Openfietsmap op micro SD kaart - Forum Wereldfietser

TKA: Garmin GPS Openfietsmap op micro SD kaart

Openfietsmap Benelux + Duitsland, direct gereed op micro SD kaart voor Garmin GPS

In samenwerking met Michael van de Hanzefietsroute bied ik te koop aan de Openfietsmap van de Benelux en Duitsland op SD kaart voor slechts 20 euro. Tevens krijg je dan alle Hanzetracks geleverd. Direct geschikt voor de Garmin GPS dus geen gedoe met ingewikkelde downloads e.d.

Verkrijgbaar in de webshop van Recreatief-fietsen.nl

Afbeelding
:D
Zo zo ...Das een mooie aanbieding zeg. Gewoon plug en play en fietsen maar. "kost ook niet duur zeg" :D . Een paar keer verkeerd fietsen kost al meer. Succes met de verkoop.
PeeWee schreef:"kost ook niet duur zeg"
Garmin Benelux en Duitsland kost samen ongeveer 300 euro en die Benelux is dan ook nog eens behoorlijk verouderd !!
Uiteraard kan je deze kaart ook gebruiken voor de R1, de route naar Praag, de Limes en nog veel meer routes !!
Michael W schreef:
PeeWee schreef:"kost ook niet duur zeg"
Garmin Benelux en Duitsland kost samen ongeveer 300 euro en die Benelux is dan ook nog eens behoorlijk verouderd !!
Uiteraard kan je deze kaart ook gebruiken voor de R1, de route naar Praag, de Limes en nog veel meer routes !!
Mis ik iets? Deze kaarten zijn toch gewoon gratis te downloaden op http://www.openfietsmap.nl
Zijn jullie nu in navolging van de europafietsers een bedrijfje begonnen, of is dit een te vroege 1-aprilgrap?
Ik snap het aan de ene kant wel, gemak dient de mens, maar daar wordt ze niet zelfredzaam van, of is iedereen tegenwoordig van de apple-generatie?
Misschien is het beter om een korte handleiding te schrijven hoe je die SD-kaart in elkaar draait of een link naar pagina's waarin wordt verteld hoe je het in het algemeen (ook voor andere tracks) voor elkaar krijgt.
Beste Pman, dit is zeker geen 1 Aprilgrap. Ik ben al twee jaar bezig mijn kaarten gratis weg te geven en mijn site staat vol met aanwijzingen en handleidingen hoe je dat nu allemaal precies installeert. Toch blijkt dat hele volkstammen nog nooit van mijn kaart hebben gehoord laat staan begrijpen dat ik dat allemaal gratis en voor niks doe. Na aanleiding van de (niet al te geslaagde) aktie van de Europafietsers lijkt de tijd nu rijp om wat commerciëler te gaan denken, want voor niets gaat de zon op. Ik ben al door de osm server beheerder gewaarschuwd dat ik teveel bandbreedte genereer en vroeg of laat is de (bijna gratis) webruimte van google ook verleden tijd en dan zal ik alles zelf moeten bekostigen. Dus mag ik er wat voor gaan vragen?
Minko, van mij mag je.
Michael W schreef:
PeeWee schreef:"kost ook niet duur zeg"
Garmin Benelux en Duitsland kost samen ongeveer 300 euro en die Benelux is dan ook nog eens behoorlijk verouderd !!
Uiteraard kan je deze kaart ook gebruiken voor de R1, de route naar Praag, de Limes en nog veel meer routes !!
Even voor de duidelijkheid. Mijn opmerking was niet cynisch bedoeld. Ik heb me er sinds de komst van de OFM altijd over verbaasd dat deze gratis aangeboden werd en ook nog eens van hele goede kwaliteit is. Dat Minko probeert nu een paar stuivers te genereren voor zijn noeste arbeid is niet meer dan terecht. Twee tientjes voor deze kaarten inclusief een aantal tracks is dan ook een koopje. Natuurlijk is alles gratis en zelf te doen voor hen die wat handiger zijn met de PC/Mapsource etc maar het is wel mooi dat er nu ook voor de minder handige mensen (of mensen zonder PC... of bestaan die niet :?: ) een optie bij is gekomen voor een heel erg schappelijke prijs. Dus... nogmaals succes met de verkoop.
PeeWee schreef:Even voor de duidelijkheid. Mijn opmerking was niet cynisch bedoeld.
Zo werd het ook niet opgevat hoor ! :wink:
Ik maakte gewoon even duidelijk hoe goedkoop 20 euro is t.o.v. de commerciële kaarten van Garmin !!

Hier wat screenshots van Minko's kaart.
Michael W schreef:Zo werd het ook niet opgevat hoor ! :wink:
Ik maakte gewoon even duidelijk hoe goedkoop 20 euro is t.o.v. de commerciële kaarten van Garmin !!
Gelukkig :lol: Het blijft een koopje. Met een beetje geluk kan ik em binnenkort weer eens gaan testen als ik naar Duitsland vertrek (moet het weer wel acceptabel zijn)
PeeWee schreef:Gelukkig :lol: Het blijft een koopje.
We zijn nog wat verder gegaan en hebben de GPS-tracks van de Hanzefietsroute op de kaart ingebakken, de zichtbaarheid daarvan kan je nu dus op je gps aan of uit zetten zodat het echt "plug and play' is geworden voor wie bijv. geen PC of Mapsource heeft :wink:
Hier wat screenshots van wat je ziet op je GPS-toestel.
Als het goed is, kan je de kaart vanaf SD of GPS, aangesloten op de computer, ook meteen zien in Basecamp.

Volledig plug and play dus:

Afbeelding
De tovenaar schreef:Volledig plug and play dus:
De eerste reactie is binnen Minko: :wink:

Goedendag,

Ik heb het SD kaartje mogen ontvangen, uitgeprobeerd in mijn gps garmin 62s
en het werkt perfect. Mijn hartelijke dank hier voor.
Hopelijk ga ik deze vakantie hier erg veel plezier van hebben.
Inmiddels is het assortiment Openfietsmappen op micro Sd kaart in de webshop van Michael uitgebreid met:

AfbeeldingEngeland/Schotland/Ierland (+ Faroer)

AfbeeldingSkandinavië & Baltische staten

AfbeeldingMidden-Europa (Benelux, Duitsland en omringende regio's, oa Praag en Boedapest)

AfbeeldingBenelux,Frankrijk, Spanje en Portugal

AfbeeldingEen GPS fietskaart voor de Rome routes (Benelux, Alpen, geheel Italië)

Op dit kaartje is de kaartdekking van bovengenoemde kaarten wat exacter te zien.

Alle kaarten zijn afgeleid van de Openfietsmap Europa.

Op verzoek kan er ook een andere selectie van een regio binnen die Europakaart worden geleverd op SD kaart (bijv. Oost Europa), eea afhankelijk van de omvang van het gebied en type Garmin GPS.
Aan het afwegen welke gps ik zou aanschaffen deze vraag:

passen deze sd kaartjes in de "Teasi One"?
Daar is onlangs via firmware update de mogelijkheid geschapen om eigen kaartjes in te laden?
Het toestel is voorzien van mini-sd slot.
mvg
benie schreef:Aan het afwegen welke gps ik zou aanschaffen deze vraag:

passen deze sd kaartjes in de "Teasi One"?
Daar is onlangs via firmware update de mogelijkheid geschapen om eigen kaartjes in te laden?
Het toestel is voorzien van mini-sd slot.
mvg
Lijkt mij wel want ze werken standaard al met OpenStreetMap
Michael W schreef:Lijkt mij wel want ze werken standaard al met OpenStreetMap
Zolang ik het nergens zwart op wit bevestigd heb gezien ga er maar niet vanuit dat dit gaat werken. Ik heb de fabrikant A-Rival een mailtje gestuurd of het werkt of dat ze er mee bezig zijn.
€20: geen geld, vergeet tenslotte niet dat iemand hier het werk voor jou heeft gedaan!
Voor ander kaartmateriaal ben je algauw het driedubbele kwijt.

@tovenaar:
dan wacht ik nog even af met aankoop gps.

De Teasi leek me wel wat.
Net als bij uw aangeboden kaarten hier:
"plug and play". Niks installeren, het staat er reeds op.
benie schreef:€20: geen geld, vergeet tenslotte niet dat iemand hier het werk voor jou heeft gedaan!
En je sponsort heel direct het werk van OpenFietsMap want 50% (van de winst) gaat daar rechtstreeks naar toe.